Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bonnyyyyyy schreef:Op mijn stage heb ik ook geen pauze. Ik loop op een BSO van 12 tot half 7. Wat eten/drinken mag gewoon maar het liefst op de tijden dat de Kids ook cracker brood of fruit eten.
Bonnyyyyyy schreef:Op mijn stage heb ik ook geen pauze. Ik loop op een BSO van 12 tot half 7. Wat eten/drinken mag gewoon maar het liefst op de tijden dat de Kids ook cracker brood of fruit eten. Dit is een normale gang van zaken denk ik
Over de rest melding doen bij ggd. Wel na je stage
Shadow0 schreef:Bonnyyyyyy schreef:Op mijn stage heb ik ook geen pauze. Ik loop op een BSO van 12 tot half 7. Wat eten/drinken mag gewoon maar het liefst op de tijden dat de Kids ook cracker brood of fruit eten.
Dat is het niet. De CAO Kinderopvang maakt geen uitzondering voor pauzes, en dus heb je als je langer dan 5,5u aaneengesloten werkt, recht op een half uur (of twee keer een kwartier) pauze. Echte pauze, waarin je even niet hoeft op te letten. (Ben je jonger dan 18 dan geldt dat al als je 4,5 uur werkt.)
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... werktijden
Die regels zijn er niet voor niets en zeker in de kinderopvang van belang: het is lastig om zo lang achter elkaar goed op te kunnen letten en geduldig te blijven en goed te reageren. Het stelselmatig overtreden van die wet gaat ten koste van jezelf en van de kinderen en kan onveilige situaties geven. Kinderen hebben recht op groepsleiders die alert zijn, niet te vermoeid, en ook op groepsleiders die voor hun belangen op kunnen komen.
Kimbers schreef:allemaal leuk en aardig maar zo werkt het niet. In de kinderopvang werk je vaak genoeg alleen, zonder collega. Kan je moeilijk pauze gaan nemen.
verootjoo schreef:Kimbers schreef:allemaal leuk en aardig maar zo werkt het niet. In de kinderopvang werk je vaak genoeg alleen, zonder collega. Kan je moeilijk pauze gaan nemen.
En het vier-ogen-principe dan? Waartoe de kinderopvang sinds 2013 verplicht is? Die ook volwassen moet zijn. Dus een 15-jarige vmbo scholier telt niet mee en moet ten allen tijden boventallig zijn.
mie123gie schreef:Ik word trouwens ook vaak alleen gelaten met de kinderen. Als er bijvoorbeeld een boodschap gedaan moet worden of eentje naar zwemles moet worden gebracht dan blijf ik alleen thuis.
mie123gie schreef:Delphi schreef:En hoe doet ze dat als ze geen stagiaire heeft? Ik zou inderdaad melding maken bij het gastouderbureau!
Dan neemt ze iedereen mee, of als haar zoon van 12 thuis is dan let die op. Met halen en brengen is haar man thuis.