Ontslag genomen...laatste maand nog werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:57

Veriye schreef:
Stom van mij, dat ik daar niet al aan gedacht heb :o Bedankt Tica_81! Dat zou ik doen!

Naast mijn minder aardige momenten, heb ik ook wel eens heldere :j :)*

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:04

Aangezien ik net arbeidsrecht aan het leren was toen ik dit las, heb ik het even opgezocht in mijn arbeidswetboek -:)

In Art 7:672 lid 3 BW staat: van de termijn kan schriftelijk worden afgeweken :j

Sammie

Re: Ontslag genomen...laatste maand nog werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:49

Op beide verzoek neem ik maar aan :)) als je beide akkoord gaat met maar 1 of zelfs 6 weken is er geen vuiltje aan de lucht.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:04

Je hebt 1 collega die eigenlijk niks uit voert...
Waarom doe jij dan nog zo je best???

Ik raad zeker wel aan om in gesprek te gaan en te blijven werken, alleen niet op de manier dat je er ziek door voelt.
Wat vandaag niet af komt, komt morgen en anders is dat het probleem van je chef... Jij kunt niet heksen en kunnen zij ook niet van je verlangen. Doen ze dat wel, dan hebben zij het probleem en moet jij dit van je af zetten.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:24

Sammie schreef:
Op beide verzoek neem ik maar aan :)) als je beide akkoord gaat met maar 1 of zelfs 6 weken is er geen vuiltje aan de lucht.

Ja :j

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 20:07

Ik heb voor maandag om een gesprek gevraagd met mijn teamleider en HR, dus even afwachten :)

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:09

Top, hopelijk komen jullie er maandag samen uit.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:23

Gewoon nieuwsgierig, maar waarom kan je jouw verlofdagen niet opnemen? Ga je die laten uitbetalen? Of gaan ze mee naar je ander werk?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:47

Ik zit in hetzelfde pakket.. .. maar dan nog een beetje erger want ik heb 3 maand opzegtermijn en heb nog 4 weken vakantie. Gelukkig hebben ze mij nog 2 weken cadeau gegeven en mag ik over 6 weken weg. Het is giga druk en ben helemaal kapot en chagerijnig.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 20:50

Ik had in februari al 1 week en ze trekken natuurlijk de verlofdagen van mei-december af, dan heb ik, omdat ik deeltijd (35 uur) werk alleen nog 1 dag over.

Bedankt Sjolvir :)

:( Appiesjappie, ik hoop dat de 6 weken snel voor je over gaan! Gelukkig kun je 6 weken vrij nemen, dan heb je een beetje tijd om te rusten voordat je bij de nieuwe baan aan de slag gaat. :(:)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:17

Ja inderdaad. Ik moet nog op zoek naar een andere baan maar het werd mij te moeilijk gemaakt en daarom met wederzijds goed vinden uit elkaar gegaan. Krijg ik gelukkig nog ww als ik straks thuis ben. Nog ff volhouden. Balen dat je dan nog niet genoeg vakantiedagen hebt. Ik had nog 2 weken van vorig jaar en dit jaar al 2 weken gespaard

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:09

Ik zou de maaand gewoon uitdienen naar wel in gesprek gaan overdat project. En aangeven dat je hier hulp bij nodig hebt en dat je het anders niet trekt en op het punt staat van ziek ervan te worden. Laat ze hunprobleem niet het jouwe maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:18

Jammer dat het bedrijf waar je werkt zo met personeel omgaat en vooral jammer dat jij alles gepikt hebt waardoor je nu letterlijk ziek bent van je werk. Probeer niet weer in dezelfde valkuil te trappen in je nieuwe baan. En wat betreft deze baan en het gesprek maandag, zet ze maar voor het blok, of jullie zorgen voor extra hulp of ik meld mij voor de laatste maand ziek(of andere variant, ik stap per direct op) aan jullie de keus. En het mag misschien niet maar neem het gesprek stiekem op met je mobiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:01

Hoezo stiekem opnemen?
Als jij dat wil en het aangeeft dat je dat doet, mag dat gewoon. En kun je er indien nodig nog iets mee.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:26

Inderdaad, tegenpartij kan ook wel daar niet mee instemmen.