Minor in het buitenland, twijfels.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:35

Zeker doen!!! Dat is een kans die je niet vaak krijgt, dus met beide handen aanpakken.

Laatste tijd heb ik al een aantal topics voorbij zien komen met de struggle: maar dan zie ik mijn vriendje een halfjaar niet. Who cares!? Het is een ervaring wat niemand je kan afnemen. Mijn huisgenoten komen met alleen maar positieve verhalen terug, meer vrienden en ervaring. Het kan ook heel goed zijn om even een halfjaar zelf weg te gaan van alles, zodat je je ook op jezelf kunt richten.

En tegenwoordig zijn er vliegtuigen hé!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 11:40

MyHorseGirl schreef:
Zeker doen!!! Dat is een kans die je niet vaak krijgt, dus met beide handen aanpakken.

Laatste tijd heb ik al een aantal topics voorbij zien komen met de struggle: maar dan zie ik mijn vriendje een halfjaar niet. Who cares!? Het is een ervaring wat niemand je kan afnemen. Mijn huisgenoten komen met alleen maar positieve verhalen terug, meer vrienden en ervaring. Het kan ook heel goed zijn om even een halfjaar zelf weg te gaan van alles, zodat je je ook op jezelf kunt richten.

Nou, voor mij is mijn vriend wel iemand die er 100% voor me is en ook mijn beste maatje. Uiteraard zie ik meer mensen in die periode niet, maar momenteel is dat wel een van m'n dingen waarvan ik denk, ja, das wel een ding. Het gaat mij nogmaals echt niet om 'oh god als m'n relatie daarna nog maar stand houd' want daar ben ik het minste bang voor. Maar ik weet wel hoe ik zelf kan zijn in sommige situaties (als er dingen gaan opstapelen wat niet lekker gaat kan ik best snel emotioneel worden) en dan is hij een van de weinige die een beetje weet hoe hij daar mee om moet gaan en me gerust kan stellen zeg maar :)

Vliegtuigen zijn er zeker! (Al is de verbinding naar Linkoping echt heel onhandig soms :+ ) dus het is ongeveer 1,5 uur reizen vanaf AMS :D

Imre

Re: Minor in het buitenland, twijfels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:44

Doen! Mijn vriendje is 6 maanden in Fins Lapland geweest in het begin van onze relatie. Was niet altijd even makkelijk, maar het is echt een ervaring die hij niet had willen missen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:47

Courses schreef:
MyHorseGirl schreef:

Nou, voor mij is mijn vriend wel iemand die er 100% voor me is en ook mijn beste maatje. Uiteraard zie ik meer mensen in die periode niet, maar momenteel is dat wel een van m'n dingen waarvan ik denk, ja, das wel een ding. Het gaat mij nogmaals echt niet om 'oh god als m'n relatie daarna nog maar stand houd' want daar ben ik het minste bang voor. Maar ik weet wel hoe ik zelf kan zijn in sommige situaties (als er dingen gaan opstapelen wat niet lekker gaat kan ik best snel emotioneel worden) en dan is hij een van de weinige die een beetje weet hoe hij daar mee om moet gaan en me gerust kan stellen zeg maar :)

Vliegtuigen zijn er zeker! (Al is de verbinding naar Linkoping echt heel onhandig soms :+ ) dus het is ongeveer 1,5 uur reizen vanaf AMS :D

Gelukkig hebben we tegenwoordig Skype en WhatsApp :D Niet hetzelfde maar je vriend is niet een half jaar onbereikbaar.
Ik zit zelf in in Zwitserland voor een half jaar en kan het alleen maar aanbevelen. En een ticket naar huis of voor je vriend om je op te zoeken is niet onbetaalbaar (Japan is wel echt een ander verhaal :+) en maakt het dan extra leuk!!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 11:48

Uiteraard is Japan verder weg, echter had ik me waarschijnlijk wat minder zorgen gemaakt over mijn on stay in Japan dan Zweden gezien ik zelf al in Japan geweest ben en daar ook al jaren graag een deel van m'n studie wil spenderen (ken de cultuur en taal ook meer dan Zweden :+ ).

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:35

Aha, ja dan is het wel extra spannend inderdaad (ik snapte het al niet :') zou zelf Japan 10x spannender vinden :'))

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:42

Ook ik ga mee met mijn voorgangers, doen! :D

Ik zit nu in het tweede jaar van dezelfde opleiding, en ben ingeloot om volgend jaar naar Finland te gaan. Vind het ook súúperspannend, maar het is een kans die je nooit weer krijgt :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:00

Doen!

Mijn huismus zoon die nooit graag ergens heen gaat, maar wel al voor het tweede jaar op kot/kamers zit voor studie, heeft zich voor volgend jaar opgegeven voor Zweden of Finland en het zal waarschijnlijk Finland worden omdat er meer naar Zweden willen.
Daarna wil hij zijn stage ook in het buitenland doen.

Echt zijn eigen keus en ben enorm blij dat hij zo gegroeid is en er vertrouwen in heeft dat dat wel gaat lukken.
Hij had ook kunnen kiezen voor Nederland of Belgie bv maar dat vond hij helemaal niks.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:04

Hier bokker die een minor in Zweden heeft gedaan.

En ik zeg doen doen doen!!! *\o/* *\o/*

Je gaat een geweldige tijd tegemoet en je zult echt niet alleen zijn. Ik heb echt 0 contact met Nederlanders (zat in Orebro en nouja de Nederlanders die er waren lagen me niet en dat waren er maar 4 haha)

Het is zo gaaf, je leert zoveel nieuwe mensen kennen, overal en altijd is er wel ergens een feestje. Volgens mij de studenten die ik heb gesproken uit linkoping woonde ook met meerdere in 1 corridor, dus alleen eten gebeurt ook niet vaak.

Meis, je krijgt later spijt als het niet doet. Dus goan met die banaan!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:14

Courses schreef:
MyHorseGirl schreef:

En daarom is het juist goed voor jezelf om juist weg te gaan van alles en iedereen. Mijn ex is ook gewoon naar het buitenland gegaan voor een halfjaar. Is prima gegaan. Hij zat in Uppsala (Zweden). 1,5 uur vliegen, vliegticket 100 euro, treinkaartje 30 euro. Helemaal top. Daarna is het wel door andere omstandigheden uitgegaan, maar zijn studie in het buitenland heeft er niets mee te maken gehad. We skypten regelmatig en natuurlijk elke dag whatsappen. Het zal goed zijn voor je algemene ontwikkeling en voor je zelfvertrouwen. Gewoon gaan en doen. Hij begrijpt het vast wel, zo niet, dan zegt dat ook wel wat over hem..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 13:34

Mijn vriend staat er voor de volle 100% achter, die duwt me nog net niet het vliegtuig in :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:42

Courses schreef:
Mijn vriend staat er voor de volle 100% achter, die duwt me nog net niet het vliegtuig in :+

Mooi, zo hoort het ook te zijn in een relatie. Bedenk hoe het op je cv staat en Zweden, och, heb er veel vrienden en zijn echt normale en zeer vriendelijke mensen. Echt iedereen spreekt daar Engels dus geen probleem en het is daar zo mooi. Als jij denkt dat je later wel eens spijt kunt krijgen wanneer je niet gaat dan moet je het zeker doen, jouw vriend heeft het beter door dan jij zelf.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:52

Ik kom net terug van een half jaar in het buitenland en ik kan het echt aanraden! Ik heb zelf in Los Angeles en Londen gezeten en op beide plekken heel makkelijk mensen leren kennen. Juist omdat je er alleen bent maak je makkelijker vrienden (of bij mij in ieder geval, je kent toch niemand dus als je wat verkeerds zegt ga je toch gewoon door naar de volgende :+) + ik heb heel veel mensen uit Zweden ontmoet (internationale school) en dat zijn echt enorm leuke mensen!

Ik zou het zeker doen!!

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:53

Doen! Ik ben ook meerdere keren in Zweden geweest voor school, ben er nu voor de 3e keer een half jaar. Ik ben een groot fan van het land en de mensen, ik voel me hier helemaal thuis.

Ik snap dat het lastig is om thuis alles achter te laten. Ik heb ook een plek moeten zoeken voor mijn pony en ik mis iedereen natuurlijk best wel. Maar een voordeel aan Zweden! Het is super dichtbij Nederland en de vluchten zijn niet duur! Jij of bezoek zijn dus zo op en neer!

Qua vriendje is het bij mij precies andersom. Die woont in Zweden, als ik dus niet hier ben zie ik hem dus ook een hele tijd niet. Maar doordat de vluchten niet duur zijn is het geen probleem om af en toe een weekend heen en weer te vliegen. Of om ergens anders samen een weekendje weg af te spreken waar de vluchten naartoe toevallig goedkoop zijn.

Skype/facetime doet ook wonderen als je iemand mist :)

En geloof mij: een half jaar is zo voorbij!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:07

Zeeeeker doen :j ik heb ruim 4 maand een buitenlandse stage gedaan en zat daar zonder bekenden. Geloof mij maar, je maakt binnen no time nieuwe vrienden :D
Echt een once in a life time experience, en ik ben echt superblij dat ik het gedaan heb.
En dat voor een huismus die het liefst thuis met pappie en mammie zat :+

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:08

Courses schreef:

Waar wacht je dan nog op!? *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:38

Oh ik zit nu in Zweden als CMD'er, maar dan in Sundsvall! Nog zo'n 2,5 maanden te gaan :) Leuk dat je dat wil doen, zou ik zeker doen!

Ik heb ook een vriend die ik nu heel erg lang moet missen, en eerlijk gezegd, ja dat is wel heel erg moeilijk. maar het is het me wel waard, want ook in de minder leuke momenten leer ik hier ontzettend veel en is het wel echt een ervaring die je mee neemt en je rijker maakt.

Ik vond het veel minder een big-deal dan ik had verwacht overigens. Ik scheet echt 1000 kleuren vlak voordat ik weg moest, maar uiteindelijk stelt het echt weinig voor eigenlijk :') Het wennen in Zweden gaat ontzettend snel, de cultuur is vrijwel hetzelfde, dus het voelt eigenlijk gewoon als Nederland, maar dan met een ander klimaat :D

Als je vragen hebt, stel ze gerust :D
Laatst bijgewerkt door Marit op 24-03-16 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:39

Absoluut doen!