Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Tegelijk volgde hij wel al vakken aan de uni, dus de HBO heeft daarna alsnog nog 2.5 jaar geduurd, maar hij heeft het diploma gehaald. En vervolgens de uni ook, met voor z'n master afstuderen zelfs een 10. Probleem was hier dus een duidelijk gebrek aan motivatie, maar zodra hij iets had gevonden waar hij wel voor wilde werken, lukte het om die motivatie ook te gebruiken in hetgeen dat hij niet leuk vond (maar wat wel noodzakelijk was).
anneliesdj schreef:Ts ik denk dat je 2 dingen moet doen:
1 uitrekenen hoeveel stufi en reisproduct je hebt gehad in die 6,5 jaar en hoeveel je dus moet terugbetalen aan DUO als je nu stopt. Je valt nog onder het oude stelsel dus maak je je studie af dan krijg de basisbeurs en je reisproduct als gift.
2 even nagaan watvoor diploma's je wel hebt, wat je daarmee kunt en wat deze studie voor toegevoegde waarde zou hebben als je hem afrond.
1+1 = een heleboel voordeel als je hem nog afmaakt. Of je moet al 2 hbo diploma's hebben en zwemmen in het geld

Yvank_ schreef:Ik zou inderdaad eens kijken wat je schuld wordt, want ook je reisproduct telt mee. Als je die 5 jaar hebt gehad is dat alleen al 25.000 totaal. Tel daar de rest bij op en dan denk ik dat je de rest van je leven aan het afbetalen bent
Dan kan je beter nog even doorbijten en je studie wel afmaken.
want was met de andere al begonnen voordat ik de andere af had...) maar ben zo blij dat ik er vanaf ben. Het lucht op. (Master was gewoon even rot
zocht het niet meer, wilde niet verder met dat, geen aansluiting met praktijk, kreeg een goede baan aangeboden dus gepakt. Was zo veel zwaarder... Toen wat tegenslagen gehad... Begeleider die niet "hielp' maar elke keer als ik er was geweest. nog met 10 meer vragen wegging
) Had het zo gehad, maar mezelf toch echt even laten werken eraan. Stoppen was zonde. (En ik zou "maar" een studieschuld van 3.000 hebben
maar dat kwijt laten schelden is toch fijn
)