Lonneke2001 schreef:ladypaard schreef:Je kunt het naar de docent toe, ook eerst op je zelf betrekken. In de trant van of hij tips heeft.
"ik vind het ontzettend moeilijk om in groepsverband te werken" "ik heb moeite met mijn ideeen formuleren zodat het ook anderen aanspreekt" etc. Meer richten in het algemeen "werken in groepsverband" En dan echt vragen om tips (niet om ingrijpen) Zo laat jij zien dat je wel heel graag wil leren, en stiekem heeft docent dan ook door hoe het in het groepje gaat
stiekeme hints?Ik heb eerder met anderen samengewerkt en daar hebben ze nooit tegen mij gezegd dat ik slechte ideeën had of wat dan ook, ik schrok er dus ook wel van dat bijna alles werd afgekeurd, want daardoor word ik heel onzeker over of ik dat vak wel kan (qua inzicht). Ik ga kijken hoe het morgen gaat, als het niet gaat zeg ik er wat van (laat ik zeggen, max 3x tot 10 tellen en als het dan nog eens voorkomt dan zeg ik er wat van, heeft dat geen zin dan vraag ik toch eens aan de docent wat ik fout doe
)
Soms hoeft het niet de hele waarheid te zijn om naar de docent toe te stappen
Dat andere groepjes wel goed gingen maakt niet uit. Maar als je naar de docent toe stapt "dat het de andere meiden zijn waardoor het niet lukt", zal dat niet in dank worden afgenomen door je klasgenoten. Door het op jezelf te betrekken, neem jij de andere meiden in principe niets kwalijk, en verklik je ook niemand. Dan maar even "tips" uitzitten. En misschien zitten er wel een paar goeie bij, om iets op een bepaalde manier te zeggen
) Zo laat jij zien dat je wel heel graag wil leren, en stiekem heeft docent dan ook door hoe het in het groepje gaat
Ik heb eerder met anderen samengewerkt en daar hebben ze nooit tegen mij gezegd dat ik slechte ideeën had of wat dan ook, ik schrok er dus ook wel van dat bijna alles werd afgekeurd, want daardoor word ik heel onzeker over of ik dat vak wel kan (qua inzicht). Ik ga kijken hoe het morgen gaat, als het niet gaat zeg ik er wat van (laat ik zeggen, max 3x tot 10 tellen en als het dan nog eens voorkomt dan zeg ik er wat van, heeft dat geen zin dan vraag ik toch eens aan de docent wat ik fout doe
)