Courses schreef:Het gaat meer om de basis. Je leert er niet fotograferen. Je passie kan er liggen, maar wat denk je met zo'n studie te bereiken? Mijn passie ligt al jaren bij de fotografie, maar na 3 jaar een fotostudie gevolgd te hebben was ik het zo beu dat ik bijna camera en al verkocht heb. 90% van de topfotografen hebben er geen studie voor gevolgd en als je er het oog niet voor hebt, is dat niet ineens verholpen met een studie aan een Fotovakschool, FotoAcademie, Willem de Koning of andere studie die dat aanbied. Iedereen staart zich helemaal blind op die studies terwijl in essentie, je leert er echt niet fotograferen. Je kan voor het geld wat je daarvoor betaald beter een paar goede cursussen nemen, want het heeft gewoon weinig zin.
Ik heb genoeg over voor mijn fotografie (dat moet ook wel, anders word het een beetje lastig qua apparatuur) maar ik raad iedereen voor de volle 100% af om de FVS of een dergelijke studie te gaan doen. Leer het zelf, ga zelf op pad. Je kan nog zulke prachtige lessen krijgen over de theorie, maar als je het niet in de praktijk kan toepassen kom je nergens.
Ik ga er toch heen...als het mij niet bevalt na een jaar kan ik altijd mee stoppen. Ik zal toch een opleiding gaan doen en dan kies ik de opleiding die mij het leukst lijkt.
En het is jou persoonlijke mening die je over de fvs en soortgelijke opleidingen geeft. Dat is hou jij het ervaren hebt, een aantal jaar geleden. Maar misschien zijn er dingen veranderd sinds dien.
Wat ik me wel afvraag is waarom je een opleiding 3 jaar hebt gevolgd terwijl je er geen plezier in had? Je kon er dan na 1 jaar toch ook mee stoppen...of zie ik dat verkeerd?