Ik wilde iets in de zorg. Het liefst zou ik in de paarden of honden werken, en dan met name het africhten of trainen. Maar aangezien hier echt bijna geen werk in te vinden is, bedacht ik me dat ik in de zorg wil werken. Maar ik wilde geen 'mensen wassen'.
Ik wilde meer met mensen om de tafel gaan zitten en kijken wat ik voor hen kon betekenen. Soort huisarts idee dus. Alleen geneeskunde ging me niet lukken want VWO werd hem niet voor mij. Met mijn HAVO diploma op zak heb ik een tussenjaar gehad en georienteerd. Meeloopdagen gedaan, infodagen bezocht etc. En uiteindelijk heb ik gezocht op de school waar ik naartoe wilde. Hier vond ik de opleiding ergotherapie en ben naar de open dagen geweest. Na 2 meeloopdagen te hebben gedaan wist ik het zeker: dit vond ik gaaf en was precies wat ik zocht. Alleen had ik er nog nooit van gehoord.
Ik vind het vooral belangrijk dat er voldoende baangarantie is(relatief gezien op dit moment), en dat het goed verdiend. Hoeft geen topsalaris maar wel waar je gewoon van kunt leven. Daarnaast wilde ik geen onregelmatige diensten en een beroep hebben waarbij je expertise gewaardeerd wordt en je heel breed wordt opgeleid. Daarnaast vond het ook een pre om de mogelijkheid te hebben om een eigen vrijgevestigde praktijk te starten.
Je bent als ergotherapeut heel praktisch bezig met mensen en kunt ook echt direct iets voor hen betekenen. En je kunt veel meer rollen aannemen dan alleen een rolstoeltje fixen. Ook kun je in bijna alle zorginstellingen (van ziekenhuis tot verpleeghuis en van psychiatrie tot eigen praktijk) werken en kan je ook voor de gemeente of beroepsgroep gaan werken. Kansen genoeg dus!
Ik hoopte vooral dat ik het leuk vond, en geloof me, dat vind ik!