wel/niet op kamers wat een dilemma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Re: wel/niet op kamers wat een dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:39

Ik zit ook in mijn eerste jaar, alleen dan Technische Wiskunde in Enschede en ik woon oorspronkelijk in de buurt van Deventer. Ik heb tot en met december thuis gewoon en dus iedere dag heen en weer. Ik heb vrij veel contact uren dus moest vaak minstens 6 uur per dag aanwezig zijn. Elke dag om 6 uur mijn bed uit en dan ging ik om kwart voor zeven richting de bushalte voor de bus die 1x per uur komt. Dan zat ik strak om kwart voor 9 in college. In die tijd had ik nog twee paarden te rijden, waarvan 1 nog voor het eind van het jaar verkocht zou worden. Maar ik kwam er maar aan 1 toe.
Sinds de kerstvakantie woon ik op kamers en ik moet zeggen het is zo veel fijner. Ik woon op de campus dus de collegezalen zijn 5 minuutjes fietsen. Ik heb veel meer tijd en energie om te studeren en ook om leuke dingen te doen. Als ik eens een dag vrij ben dan ga ik naar huis om paard te rijden, maar anders niet. Mijn voordeel is wel dat ik mijn paard deel met mijn moeder, dus hij wordt doordeweeks nog steeds gereden.

Maar ik zou je dus adviseren om op kamers te gaan. Dat geeft je veel meer rust, tijd en energie om te studeren. (Oh en een bus die maar tot 23.00 uur gaat zou ik heel erg blij mee zijn, mijn laatste bus gaat om 20.00uur s avonds, dus voor avondactiviteiten moest ik altijd van het station worden gehaald)

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 23:20

Nou ik heb gereageerd op een kamer, het is in onderhuur van maart tot juli zodat ik kan kijken hoe het bevalt. Misschien is de kamer tot december te huur en dan zou ik lekker op mijn gemak kunnen zoeken naar een permanente kamer. Op 19 februari hebben ze een kijkavond dus ik ben benieuwd!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 23:42

Even een kleine update! Ik heb vandaag mijn contract getekend voor een kamer. Het is echt ideaal. 5 minuten van de uni en 15 minuten van de stad. De kamer is 24m en heeft een eigen badkamer. Ik hoop dat het een beetje is zoals ik verwacht maar het zal een leuke tijd worden denk ik!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:26

Dat is nog snel gegaan :) wat fijn! Alles naar tevredenheid kunnen regelen?
Je hebt er goed over nagedacht, wordt vast awesome! Geniet ervan :D

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 20:41

De dag na het hospiteren moesten ze al doorgegeven wie de nieuwe huisgenoot zou worden waardoor het inderdaad echt heel snel is gegaan. Gelukkig hebben ze bij stadswonen alles heel goed uitgelegd en is alles goed geregeld. Ben nu aan het verven en dan hoop ik komend weekend de eerste spullen te verhuizen