Lekker lunchen, maar waarom daar? Hotel/cafe/restaurant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Waar let jij als je buiten de deur gaat lunchen?

Uitstraling pand
54 (7%)
uitstraling binnen
102 (14%)
keuze menukaart
182 (26%)
bereikbaarheid
37 (5%)
reviews
44 (6%)
vriendelijk personeel
72 (10%)
drukte
46 (6%)
prijs
160 (22%)

Totaal aantal stemmen: 697

Jazzythecorg

Re: Lekker lunchen, maar waarom daar? Hotel/cafe/restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:58

Een broodje filet american van 8,50 8)7 nee deze zaak liep ik heel snel voorbij. En idd zoals mijn voorganger zegt wat een vreemde termen op de kaart. Zeker niet voor jan modaal aantrekkelijk.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:58

puagaus schreef:
Graffi86 schreef:
"Weinig bijzonder dingen", dan let ik dus vooral op de prijs

Zou je mij een voorbeeld willen geven van het letten op de prijs?
Wat vind je dan te duur en waar zou je meer geld aan willen uitgeven?

Voor de lunch zoek ik een lekker salade of een (uitgebreid) broodje (dus niet een bolletje, maar speciaal brood, beleg, beetje salade erbij, of bijv een flammkuche met lekkere topping)
Prijzen die voor mij acceptabel zijn, zijn onder de 10euro per gerecht. En dan natuurlijk afhankelijk wat je ervoor krijgt. Prijs-kwaliteit is voor mij echt een must (dus echt voldoende om met de lunch geen honger tot het avondeten te hebben, en echt lekker)

Daarbij sluit ik mij ook aan dat de uitstraling van het gebouw te chic is voor mij. Het doet duur aan, en alsof het alleen voor zakenmensen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:59

Onderzoeken voor school of wil je gewoon je werkplek onder de aandacht brengen?

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:00

Vind ik wel een mooie soort van "budgetlunch" boordje +koffie :Y)

@Claudia85 ik probeer juist geen reclame te maken, maar inzicht te krijgen waar gasten op letten bij de keuze van een lunch. Dit wil ik gaan verwerken in een "verslag" om tips te kunnen geven om de lunch meer aantrekkelijker te maken. Betere leerschool dan de praktijk is er niet! Sorry als dit zo over zou komen. totaal niet de bedoeling. :)

@Keet de keuken is Frans met een hedendaagse knipoog. Vind het wel mooi opgemerkt. Tijdens het diner klinken zulke termen inderdaad beter dan voor een lunch. :D

Ik ben nu eigenlijk wel heel benieuwd of jullie nog eventueel tips hebben om het voor het oog meer aantrekkelijk te maken? Mooi terras en borden met menu's buiten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:01

WTF is little gem? Zie het bij veel gerechten staan, maar nog nooit van gehoord (en wij gaan vaak uit eten)

Edit: even gegoogled, blijkbaar is het een sla soort. Zet er dan gewoon sla op :+
Laatst bijgewerkt door Keet op 25-01-16 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:02

Ik ken de locatie en ik denk dat hun grootste probleem is dat ze nét buiten de binnenstad zitten. Als mensen in de stad zijn en willen lunchen zoeken ze meestal daar wat.
Plus dat het idd wat luxe overkomt. Waardoor de gemiddelde shopper er ook minder snel heen gaan om "even een broodje te eten".

Little gem is een sla.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:03

Anoniem schreef:
Onderzoeken voor school of wil je gewoon je werkplek onder de aandacht brengen?

Onderzoek, ik probeer namelijk echt inzicht te krijgen waarop keuzes gebaseerd worden. Dit is namelijk helaas niet een mooi hoofdstuk in een van mijn leerboeken. Mijn verontschuldigingen als dit zo overkomt. dit bedoel ik namelijk totaal niet. -O-

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:03

ik zou ook afknappen op het betaald parkeren. En idd net iets te exclusief en prijzig.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:04

Denk dat een terras niet persee mooi hoeft ze zijn, maar vooral gezelligheid moet uitstralen en moet uitnodigen om te gaan zitten. Maargoed dat is mijn mening. Afgaande op de foto's en menukaart slaan ze denk ik een groot publiek over.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:06

Ik haakte af bij de gel haha. Voor uit eten vind ik het leuk om dingen te proberen. Voor lunch in de stad moet t wel snel, voedzaam en niet te duur zijn. Verder vind ik het wel een machtig mooi pand!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:06

Ik zal meteen weg zijn als ik de menukaart zal lezen. Een kaart die begint met een hamburger in een dergelijk pand schrikt mij heel erg af, helemaal omdat ik vegetarisch eet. Ik vind het wel duur, maar het klinkt niet echt erg lekker.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:09

Als ik uit lunchen ga, dan kijk ik allereerst naar de menukaart. Ik ben een moeilijke eter, dus ik vind het belangrijk om van te voren te weten wat het aanbod is. Daarnaast kijk ik naar de prijzen en hoe druk het is in het restaurant. Een leeg restaurant is natuurlijk niet gezellig.

Ik ken het restaurant overigens ook. Prachtig pand, loop er regelmatig langs, maar ik vind de prijzen toch echt wel aan de hoge kant, zeker voor hetgeen wat je krijgt. Ook de dinerkaart sprak mij niet zo aan, mede dankzij de prijzen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:11

's Avonds uit eten doen wij meestal gepland of spontaan bij een ons bekend restaurant.
Daar gaan we dan dus bewust voor uit.
Tussen de middag vind ik het anders liggen. Je bent dan in de stad en besluit ergens te gaan eten.
Dan moet het restaurant je lokken. Dus een uitnodigende sfeer hebben.
Stoelen met plaids buiten, kaarsen of iets dergelijks. Mits dat mogelijk is vanwege het weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:13

Ik zou hier ook niet gaan eten.
Een tip? Hou het s'middags simpeler.. En €8,50 voor een broodje filet vind ik echt te veel.. Als ik dan de rest van de dingen zie zou ik denken laat maar..
Waarom geen pistoletjes? Dan kan je ook broodjes gezond serveren bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:17

Ik ga heel vaak ergens lunchen. Ik vind het belangrijk dat het niet te duur is en dat het niet te moeilijke gerechtjes zijn. Als lunch wil ik gewoon een lekkere salade of een lekker broodje. Daarnaast wil ik ook voor zo'n 15 euro (met 1 of 2 glazen cola of spa rood) wel klaar zijn eigenlijk, dus kijk ik ook naar de prijs.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-16 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:17

dees_daan schreef:
Een tip? Hou het s'middags simpeler.. En €8,50 voor een broodje filet vind ik echt te veel.. Als ik dan de rest van de dingen zie zou ik denken laat maar..

Broodje gezond kan ook prima ook lekkere dikke plakken ambachtelijk brood, is maar net hoe je het presenteerd. Bijvoorbeeld als club sandwich oid :)

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:18

dees_daan schreef:

Hier heb je zeker een goed punt! Lekkere broodjes en mooie soepen met genoeg keus uit goed gevulde salades. _/-\o_

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:22

Het is ook maar net wat t restaurant zelf wil.
Ik denk dat zij zelf ook wel weten dat ze niet op 'de shopper die even een broodje wil eten' richten.
Dan zal je ook moeten accepteren dat er minder publiek voor is.
Wil je dat wel, dan zal je idd eea aan moeten passen.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:22

Even op een rijtje

- terras uitnodigender maken (kaarsen, plaids enzovoort)
- borden buiten met menu's en dag toppers?
- simpelere kaart met kleinere prijzen
- parkeerkaart met lunch meekunnen krijgen voor kleine prijs (4 euro = onze inkoop en dan ook onze verkoopprijs)
- meer vega keus
- mooie combi deals (brood + koffie)
- aandacht op site, menu en bord buiten over allergieën en dieetwensen

Mocht ik iets vergeten zijn of je hebt nog een mooie toevoeging hoor ik het graag!

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:23

Zouden jullie interesse hebben in hightea's als lunch?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:24

Het is ook maar net welke klant je spreekt. Ik vind kleinere preizen, parkeerkaarten, meer vega keus en combideals allemaal niet nodig. Zoveel mensen, zoveel wensen. Het is maar net op welke doelgroep je het restaurant meer wilt aanpassen.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:25

Keet schreef:
dees_daan schreef:

Broodje gezond kan ook prima ook lekkere dikke plakken ambachtelijk brood, is maar net hoe je het presenteerd. Bijvoorbeeld als club sandwich oid :)

Dit vind ik echt een stoer idee! Ambachtelijk is hip en in. *\o/*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:26

Szan schreef:
Het is ook maar net welke klant je spreekt. Ik vind kleinere preizen, parkeerkaarten, meer vega keus en combideals allemaal niet nodig. Zoveel mensen, zoveel wensen. Het is maar net op welke doelgroep je het restaurant meer wilt aanpassen.

Mee eens.
Welke doelgroep wilt dit restaurant aanspreken...
Want ik vind het er vrij chique uitzien voor "gewoon" een pistoletje gezond,
dat geeft dan een wisselend beeld.

liberia

Even op Iens gekeken. Nette reacties, maar die slaan allemaal op het diner.
Vind de lunchkaart weinig verrassend. Wit of bruin brood. Er zijn tegenwoordig zulke mooie broodsoorten verkrijgbaar. Denk aan spelt, mais, zuurdesem etc. Snij hier stoere stevige plakken van. Zoveel leuker dan een broodje of bijv. pistoletje.
Daarnaast zijn de gerechten wat oudbollig. Niet verrassend zeg maar.
Als ik zelf gaat lunchen vind ik het belangrijk dat ik normaal kan parkeren, dat de lunch niet te lang duurt (zeker bij een zakenlunch) en dat het gerecht anders dan anders is.
Probeer misschien meer in te zetten op het lunchmenu van 2 kleine gangen.
Laatst bijgewerkt door liberia op 25-01-16 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

puagaus schreef:
dees_daan schreef:

Hier heb je zeker een goed punt! Lekkere broodjes en mooie soepen met genoeg keus uit goed gevulde salades. _/-\o_

Precies.. En niet te ingewikkeld.
Als je keuze hebt uit de grotere pistolets (mini baquet of Spaanse broodjes dus) en (bijvoorbeeld) Italiaanse bollen met verschillende soorten beleg en je hebt nog wat soorten soep en salades er bij dan heb je voor de lunch al een vrij breed assortiment. Je zou het 'gewone' brood er natuurlijk wel bij kunnen houden zodat mensen kunnen kiezen.
De harde broodjes zijn zo klaar en die kan je makkelijk bijbakken dus dat scheelt ook weer in dervingskosten.