3 tentamens op 1 dag normaal? HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: 3 tentamens op 1 dag normaal? HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:14

Dat verklaard ook wat denk ik de herkansingen, die moet je nog meepakken, ze houden doorgaans geen rekening met mensen die herkansen in de planning.
Succes in ieder geval.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:31

Joolien schreef:
Ja ik heb sowieso al 1 buffervak. Die ga ik dan enkel een keer doorlezen. 2 van de 4 tentamens zijn herkansingen voor mjjn P, gelukkig is die als eerste op dinsdag en op vrijdag.
Bedankt voor de tips verder. Ik ga idd niet tussendoor de moeite doen om het te leren, rust pakken vind ik dan belangrijker.

Ah herkansingen...

Ja, daar houden ze geen rekening mee idd.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:49

Dat vindt ik dan wel weer kwalijk van je school/opleiding. :\ Waarom kan het dan bij mij wel? Dit wordt dan ook nooit, maar nooit, in de zelfde week gepland. Altijd minimaal 2/3 weken ruimte ertussen... Misschien heb ik dan weer geluk, maar je studenten een beetje welzijn/rust bieden kan imo niet kwaad. Profiteer je als school alleen maar meer van...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:52

Wij hebben dit ook vaker, maar dan eentje om 9:00, eentje om 12:00 en eentje om 18:30. Zo rottig is dat |(

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:06

Ik heb er aanstaande dinsdag 1, en de week erop 4 op 1 dag, lekker geroosterd.. Baal ervan, maar het is niet anders (en er zitten geen herkansingen tussen ofzo, allemaal toetsen van dit blok) Ik snap trouwens wel dat het voor de roostermakers een lastig verhaal wordt om bij het roosteren ook rekening te houden met eventuele herkansingen (al zijn die bij ons op school wel standaard op een andere dag geloof ik, maar ik doe wel deeltijd)
Gewoon leren, en er het beste van maken. Ook die dag is vanzelf een keer afgelopen :Y)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:12

Het lijkt mij best pittig. Leer goed op voorhand en dan komt het goed! Herhaling is belangrijk! Heel veel succes! Ik duim +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:16

Bedankt voor de steun en succeswensen. Ik kan dan even heel boos worden en wil dan er tegenaan gaan schoppen, terwijl dat zonde is van mijn tijd en energie. Ipv heb ik er maar de schouders onder gezet en ben ik lekker aan het leren :P

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:41

ik vind een tentamen van 1 uur ook maar erg kort.

Hier maximaal 2 op 1 dag (maar die duurden dan ook 3 uur)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:08

Valt wel mee toch? In jouw geval is dit een keer een uitzondering, kunnen zij niks aan doen toch? Herkansingen houden ze inderdaad geen rekening mee, dan kunnen ze wel aan de gang blijven ;)

Tussendoor even wat drinken, iets eten en weer door :j Succes met de tentamens!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:13

Hier ook vaak 2 of 3 tentamens op een dag (in de tentamenweek dan). Ik baalde er eerst ook goed van. Bijvoorbeeld op maandag en dinsdag allebei twee tentamens en de rest vd week niets.
Ik doe het nu zo: de grootste/moeilijkste/belangrijkste toetsen probeer ik de eerste keer te halen en de kleinere toetsen doe ik wel in de herkansingsweek. Dat werkt voor mij super.
In ieder geval succes met leren!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:16

Dat had ik op het MBO al..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:18

Dit vind ik echt niet normaal en hebben wij op de opleiding niet. Ik heb eens 2 gehad op één dag maar dat is maar één keer voorgekomen en verder is het altijd gewoon verspreid. Heb deze week bijvoorbeeld eentje op dinsdag en eentje op donderdag en dat is vrij normaal.

Ik ben ook kapot na een tentamen. Komt regelmatig voor dat ik na een tentamen even lekker m'n bed in kruip voordat ik weer begin met leren voor de volgende. Concentratieboog van een doperwt ook trouwens.

Mocht dit op mijn opleiding ook zo wezen dan zou ik zelf wel zorgen dat ik ze gespreid maak door niet alles te doen en dan de andere maar in een herkansingsweek ofzo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:33

Laura_x_ schreef:
Valt wel mee toch? In jouw geval is dit een keer een uitzondering, kunnen zij niks aan doen toch? Herkansingen houden ze inderdaad geen rekening mee, dan kunnen ze wel aan de gang blijven ;)

Dat kan natuurlijk best - tenzij het om vakken bij andere opleidingen gaat. Het is helemaal niet gek dat je als school je opleiding zo wilt inrichten dat mensen een goede kans krijgen om het te halen, inclusief de herkansingen. Het doel van een school is om je studenten zo goed mogelijk op te leiden, niet ze zoveel mogelijk onder druk te zetten dat er een boel afvallen.

(Ik heb op diverse opleidingen best een beetje minachting / weerstand gevoeld richting herkansingen, alsof dat altijd om luie en onwillige studenten ging.
Maar er zijn heel veel redenen waarom mensen soms een herkansing nodig hebben, en dat kun je ook respectvol behandelen. Op mijn middelbare school waren herkansingen zelfs juist een belangrijk deel van hun filosofie: niet het halen van de toets was het doel, maar het beheersen van de lesstof. En als dat in 1 keer niet lukt, neem dan graag alsnog de tweede kans om het wel te kunnen. Wellicht met meer inzicht in wat je niet helemaal begreep, of onderschat had, of moeilijk vindt.

En ook als je wilt dat je studenten na hun school ook echt wat begrepen hebben van de vakken is het veel beter om te zorgen dat al die vakken ook een eerlijke kans krijgen zonder elkaar te verdrukken.)