Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonsparkle schreef:Ik ben ook altijd heel bang om zonder werk te komen, soms bij opbouwende kritiek of als ik een fout heb gemaakt denk ik ergens poeh als ze me nu nog maar willen want wat als...
piezze schreef:Denk eens aan mensen in andere plaatsen in de wereld, neem bangladesh. Die mensen zouden ervoor tekenen voor een 40 urige werkweek, atv dagen, vakantiedagen en vakantiegeld om een echt huis te kunnen kopen of huren. Probeer je eigen situatie eens in perspectief te zien met de rest van de wereld. Dan ben je blij met wat je hebt. Is je baan niet leuk. Dan kan je hier jezelf omscholen en ander werk zoeken.
piezze schreef:Denk eens aan mensen in andere plaatsen in de wereld, neem bangladesh. Die mensen zouden ervoor tekenen voor een 40 urige werkweek, atv dagen, vakantiedagen en vakantiegeld om een echt huis te kunnen kopen of huren. Probeer je eigen situatie eens in perspectief te zien met de rest van de wereld. Dan ben je blij met wat je hebt. Is je baan niet leuk. Dan kan je hier jezelf omscholen en ander werk zoeken.
. Je werk moet nooit het grootste deel van je leven innemen, dat is zonde van je tijd

Arabesk schreef:Probeer zodra je je het financieel kan veroorloven om minder te gaan werken. Je werk moet nooit het grootste deel van je leven innemen, dat is zonde van je tijd

bruintje123 schreef:Ik ben chronisch ziek. Kan daarom niet fulltime werken. En zelfs parttime is werk een grote aanslag op mijn lijf. En door mijn ziek zijn blijft er weinig energie over voor leuke dingen.
Geen uitkering want zo eerlijk is het echt niet verdeeld in Nederland.
Ik werk wel, want handje ophouden is ook niet mijn instelling. En ik vind ook wat je kunt ook hoort te doen.
Dit om de samenleving te ondersteunen voor die mensen die het echt niet kunnen.
Ja natuurlijk zou ik graag een basis in komen willen.
Zoals zo vele automatisch hier krijgen als ze alleen al maar als vreemdeling binnen komen.
Maar helaas denk ik dat dit nooit werkelijkheid gaat worden.
Want alle berekeningen ten spijt, geen van die berekeningen komt uit dat het betaald kan worden.
Anna_Dani schreef:bruintje123 schreef:Ik ben chronisch ziek. Kan daarom niet fulltime werken. En zelfs parttime is werk een grote aanslag op mijn lijf. En door mijn ziek zijn blijft er weinig energie over voor leuke dingen.
Geen uitkering want zo eerlijk is het echt niet verdeeld in Nederland.
Ik werk wel, want handje ophouden is ook niet mijn instelling. En ik vind ook wat je kunt ook hoort te doen.
Dit om de samenleving te ondersteunen voor die mensen die het echt niet kunnen.
Ja natuurlijk zou ik graag een basis in komen willen.
Zoals zo vele automatisch hier krijgen als ze alleen al maar als vreemdeling binnen komen.
Maar helaas denk ik dat dit nooit werkelijkheid gaat worden.
Want alle berekeningen ten spijt, geen van die berekeningen komt uit dat het betaald kan worden.
Ik heb 15 jaar premie betaald voor een verzekering als ik werkloos zou worden. Nu heb ik 3,5 maand in het buitenland gewerkt en gewoond en kom ik werkloos terug naar NL en krijg ik... NIKS!
. Ik hou ook niet van leven op de kap van de maatschappij... Arabesk schreef:Probeer zodra je je het financieel kan veroorloven om minder te gaan werken. Je werk moet nooit het grootste deel van je leven innemen, dat is zonde van je tijd
bruintje123 schreef:Maar helaas denk ik dat dit nooit werkelijkheid gaat worden.
Anna_Dani schreef:Werk is werk. En eerlijk is eerlijk, als je er geen geld voor kreeg, zou je het niet doen. Althans, 90% van de mensen zou het niet doen.
Shadow0 schreef:Nee hoor, de berekening is niet het probleem, het kan best.
Waar we helaas voorlopig nog niet doorheen komen is dat mensen denken dat ze zelf minder ongelukkig worden als ze anderen ook ongelukkig maken. Mensen zijn zo bang om iets niet te krijgen wat een ander wel krijgt, dat ze liever niets veranderen.
Shadow0 schreef:We hebben werk helemaal losgekoppeld van het nut van dat werk. Maar dat is natuurlijk heel gek. We zouden veel meer moeten zoeken naar manieren om het werk en het leven weer bij elkaar te laten passen, ipv dat zo strict te scheiden. En dat is niet iets wat je alleen maar voor jezelf moet doen, maar wat we juist ook als maatschappij moeten bedenken.