Verslavende medicatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:49

Ik wil je als tip geven de app van het farmacotherapeutisch kompas op je telefoon te zetten; kun je alle medicatie met bijwerkingen vinden.
Verder is 500 woorden bijna niks dus richt je misschien op een medicatie die tamelijk simpel is; neusspray. Op internet is goed te vinden hoe dit werkt en waarom het verslavend is. er zijn mensen die niet zonder kunnen en dat lichamelijk ook echt niet kunnen.

Verslavingen aan benzodiazepines zijn lastig en zeer uitgebreid, de verslavende factor verschilt per middel.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:56

500 woorden..
dat is een klein formaat opstel pfff..

dan zou ik mij helemaal richten op slechts 1 onderwerp.

bijvoorbeeld:

De voors en tegens van medicinale wietverstrekking.

dan hoef je je er niet over uit te spreken
en heb je misschien net je stukje rond voor je zwaar over de 500 woorden heen gaat..

of idd verslavende werking van neusspray

ik zou hier echt enorme moeite mee hebben om een behoorlijk artikel over verslaving te schrijven en het dan nog binnen een ruim a4'tje te houden

Fenneeee

Re: Verslavende medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 12:59

Het moet minimaal 2 pagina's zijn en minimaal 500 woorden. En dan komt er ook nog een presentatie bij. Het is ook maar een kleine opdracht voor burgerschap omdat we daar een cijfer voor moeten hebben.
Ik vind het zelf ook een heel interessant onderwerp en weet zeker dat ik boven die 500 woorden uit ga komen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:03

Ikzelf ben niet afhankelijk geraakt aan de methylfenidaat, daar ben ik mee gestopt omdat ik wel gewenning had en dus steeds meer nodig had en uiteindelijk nog steeds geen echt goed resultaat.
Slaapmedicatie ben ik wel aan verslaafd. Ik heb maar erg weinig nodig maar zonder slaap ik gewoonweg helemaal niet meer sinds ik er mee begonnen ben. Gaat bij mij om Mirtazapine wat ik vervangen heb door quitiapine (dat werkte ook) (met pregabaline).

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:23

Alprazolam, oxycodon, dipidolor, zijn ook verslavend.

Ik gebruik nu al lange tijd pijnstillers die verslavend zijn en mijn lichaam is dus ook (fysiek) verslaafd. Ik kan ook nog steeds niet begrijpen dat je psychisch verslaafd kunt worden van bijvoorbeeld tramadol (vind dat gevoel zelf namelijk echt vreselijk haha).

Als je meer wilt weten stuur maar PBtje, kan je veel vertellen en veel vragen beantwoorden uit (helaas) eigen ervaringen, maar ook vanuit medisch aspect gezien.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:25

Fenneeee schreef:
Het moet minimaal 2 pagina's zijn en minimaal 500 woorden. En dan komt er ook nog een presentatie bij. Het is ook maar een kleine opdracht voor burgerschap omdat we daar een cijfer voor moeten hebben.
Ik vind het zelf ook een heel interessant onderwerp en weet zeker dat ik boven die 500 woorden uit ga komen

Wat goed dat je dit bij burgerschap krijgt! Ik deed een opleiding gehandicaptenzorg en heb nooit iets over medicijnen gehoord....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:31

dan mag je wel een groot lettertype gebruiken om met 501 woorden aan minimaal 2 a4tjes te komen
(300 woorden is een a4tje gemiddeld) ;).

maar dan nog, met het weinige aantal vereiste woorden, moet je ook opletten.. want dan wordt je steevast ook afgerekend als het te lang wordt. als handvat kun je houden dat minimaal een harde ondergrens is, maar dat met meer dan 10% meer er langzaam een 'ergenis' gaat optreden wat betreft de lengte.. omdat dit zo dicht op elkaar ligt, kun je in jouw geval rustig met 25% overschrijden..

afhankelijk van de opleiding en de docenten, zou ik niet veel meer gaan produceren dan 25% meer.. Het lijkt dan alsof je 'veel werk' verzet hebt, maar dit wordt vaak opgevat als 'overbodig werk' en dus niet effectief studeren. (even als tip).

als het als kleine opdracht gegeven wordt, probeer het dan ook echt als kleine opdracht op te leveren..

wel een lastig onderwerp om in het klein te moeten doen. je zou er zo een compleet blok met 20 pagina's vullend verslag over kunnen maken, zonder dat het 'lang' is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:54

Inderdaad Elena, daarom is het wellicht slim om in het algemeen uit te leggen hoe verslavingen werken en dan met bv één of max twee stoffen er dieper op in te gaan met de kanttekening dat er nog veel meer stoffen zijn die verslavend zijn elk om andere redenen. :)
Over dit onderwerp zou je nl bij wijze van spreke kwa grootte en aantal woorden een scriptie kunnen maken. Wij mochten bij ons eindwerk bv (wat ons jaar bepaalde) niet "verslaving" als onderwerp nemen omdat dat veel te uitgebreid was. En dat ging om een bepalend jaar-cijfer. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:15

MWS => STW

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:37

Www.apotheek.nl kan ook handig zijn voor uitleg van de werking van medicijnen.