Werken vanuit huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:08

_Nelleke_ schreef:
Betaald vertalen is tegenwoordig echt ontzettend moeilijk. Afgestudeerden in een taal krijgen op freelance basis al bijna geen opdrachten en het is echt binnenharken wat je harken kan. Zeker als je taal niet op universitair niveau ligt of zich beperkt tot alleen engels kan dat vrij ingewikkeld zijn.

Vertalen lijkt me inderdaad niet heel realistisch. Mijn nicht doet dat vanuit huis, maar heeft de opleiding vertaler-tolk én meerdere jaren in Engeland gewoond. En zij heeft er nog geen fulltime job mee. Denk dat zonder opleiding het helemaal moeilijk is :)

_Nelleke_

Re: Werken vanuit huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:53

Wat spreekt je aan TS?

Wil je iets met mensen? Of wil je juist niet direct met mensen werken? Hoeveel uur per week wil je het gaan doen? Heb je wat financiële vrijheid of moet het direct geld opleveren? Wat kun en wil je investeren?

Waarom wil je graag vanuit huis werken? Welk aspect spreekt je daarin aan?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 20:46

Pfoe, dat zijn een hoop moeilijke vragen...

Ik wil niet persé iets met mensen, maar het is een mogelijkheid, mits niet te grote groepen. (1 a 2 mensen tegelijk)
Ik zou het liefst parttime willen werken, een paar uur per dag. Bijvoorbeeld de ochtenden, dus 4 uur per dag. Er is wel iets een financiële ruimte, maar dat is beperkt tot een paar maanden. Dit is ook waarom mijn voorkeur bij loondienst ligt, meteen een stabiel inkomen.
Er is niet veel ruimte om te investeren, een werk/ praktijkruimte zouden we evt. kunnen realiseren.

Het is niet zo dat ik graag van uit huis wíl werken, meer dat het voor mij de snelste manier is om weer aan het werk te kunnen. Ik heb op dit moment snel en veel last van externe prikkels dus is werken buitenshuis qua energie lastiger. Ik ben thuis productiever op dit moment. Los daarvan is het handiger met de dieren, maar dat is niet de hoofdreden.
Als het alleen over de dieren zou gaan kan ik natuurlijk ook parttime buitenshuis gaan werken.

Oh en Cayenne, ik had jouw bericht helemaal gemist. Jij hebt denk ik mijn droombaan ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:27

Ah kijk dat maakt al een hoop een stuk duidelijker. Is het voor tijdelijk of juist als permanente oplossing?

Ik denk dat dingen als coaching van mensen dan wellicht te heftig is als je veel last hebt van prikkels.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 16:52

Ik zou graag een permanente oplossing zien, daarom ook dat ik expres weinig informatie gaf om mee te beginnen. Ik wil een lange lijst maken zodat ik kan kijken wat er uiteindelijk mogelijk is.
Dus een lijst waarin ik kan schrappen als uiteindelijk blijkt wat ik nog wel een niet ga kunnen.

Ik hoop dat werk zoals coachen uiteindelijk wel weer gaat kunnen, dat is toch wel waar ik goed in ben. Maar ik vind zo veel leuk dat ander werk ook heel goed mogelijk is. ... Zie hier mijn probleem :D

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:38

Diëtiste of voedingsadviezen

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 23:07

Tnks! Ik zet het er bij.