madamX schreef:Carr_friesje schreef:Beetje jammer dat er altijd (in het algemeen!) zo neerbuigend gedaan wordt over dieropleidingen.
(Ja ook hier een dierverzorging niv. 3 diploma op zak.)
Niet iedereen hoeft maar gelijk een hoge interessante opleiding te doen.
Doe nu wel ander werk dan m'n opleiding en heb niet zo'n denderend salaris, maar werk is werk vind ik.
Heb door mijn opleiding ontzettend veel geleerd, kunnen netwerken in de dierenwereld waar ik nu nog wat aan heb en een ontzettend gave buitenlandstage gelopen.
Ook heb ik mijn besluit houders van dieren gehaald die tegenwoordig verplicht is als je commercieel dieren houd/verkoopt.
Heb verschillende opleidingen geprobeerd en werd er diep ongelukkig van.
Laat mij maar lekker praktisch buiten bezig zijn.
Heb de tijd van m'n leven gehad en deze opleiding voor geen goud willen missen.
Ik ben van mening dat iedereen een opleiding moet kiezen die bij hem/haar past.
Als je je maar realiseert dat de baankansen nou eenmaal anders liggen.
In de dierverzorging werk je (ofcourse) met levende have dus je kan je voorstellen dat werkgevers graag willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Dat is iets wat je je vanaf het begin moet realiseren.
Je moet je uiterste best doen tijdens je stage en zorgen dat je er echt tussenuit springt zodat ze jou later eventueel zullen benaderen voor een baan.
Dierentuinen gaan bij vacatures bijvoorbeeld eerst hun goede oud stagiaires na, en als ze die niet hebben gaan ze bij andere dierentuinen navragen of ze de laatste tijd nog goede stagiaires gehad hebben.
Je zult je voor de volle 100% in moeten zetten voor je opleiding en echt iets willen bereiken/leren.
Als jij naar school/stage gaat met een instelling van 'ik doe deze opdracht/les/etc. omdat het nou eenmaal moet van school' dan ga je weinig kans hebben op een baan.
In de dierverzorging moet je het echt hebben van je stages en de contacten die je onderhoud.
Ben je bereid om je 100% in te zetten, elke dag bij te leren, véél stront te scheppen, onder aan de ladder te beginnen en weinig te verdienen? Dan zeg ik doen!
Helemaal mee eens.
Er zijn banen zat en er is ook genoeg te verdienen. Het probleem ligt echter bij de juiste houding/instelling/wil tot werken. Als ik zie wat er langskomt - ja, heb me suf gezocht naar de juiste persoon - met solliciteren, wat van luie, negatieve houding velen hebben, dan vind ik het niet vreemd dat er veel werklozen zijn.... Als je goed bent in wat je doet en dat ook met plezier doet, vind je altijd een baan; goed verdienen komt dan ook vanzelf.
Dat laatste ben ik niet met je eens: zal het per PB even toelichten.

Erg doorzichtig want tegenwoordig is een diploma voor een sector waar werk in is oid niet een garantie dat je een baan krijgt.