Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
R12312 schreef:Het eerste wat je morgen moet doen is aangetekend een brief sturen dat je niet accoord gaat met het voortijdig opzeggen van het contract. Daarnaast moet er een vaststellingsovereenkomst komen. Ze kunnen zonder dat niet zomaar je contract opzeggen. Daarmee kom je samen overeen dat het contract ontbonden wordt en daar zou je een financiele vergoeding voor kunnen krijgen.
Heel simpel zeggen, we verlengen je contract niet en je wordt niet meer ingepland mag absoluut niet.
Morgen bellen ze me wel of ik eventueel nog ander werk kan doen (heb ik namelijk voorgesteld) zodat ik gewoon mijn uren kan werken.
Brainless schreef:@Laura
Nee.
Na 1 maand ben je verplicht door te werken tot einde contract.. (tenzij beide er mee eens zijn).
Een 0 uren contract kan eigenlijk niet meer in Nederland, als je elke week ingeroosterd wordt voor 16 uur, zoals TS, dan moeten ze dat ook gewoon doorbetalen.
R12312 schreef:Ze zijn dus te laat met opzeggen en dienen je gewoon tot eind mei te betalen.
Gillbo schreef:Waarom wil je hier nog persee blijven werken?
Zij willen jou niet en dan ga je nog via allerlei wetten en procedures proberen daar te blijven werken.
Ik zou de deur achter me dicht trekken en opzoek gaan naar een andere werkplek ipv nog maar 1 minuut energie erin te steken
Wil je er echt graag blijven dan is een bezoekje aan juridisch loket het beste punt om te beginnen dat kost je in het begin niks. Gillbo schreef:Waarom wil je hier nog persee blijven werken?
Zij willen jou niet en dan ga je nog via allerlei wetten en procedures proberen daar te blijven werken.
Ik zou de deur achter me dicht trekken en opzoek gaan naar een andere werkplek ipv nog maar 1 minuut energie erin te steken
StalNollie schreef:ben benieuwd naar antwoord, en super dat je je niet zomaar van de baan laat vegen.
en nu ondertussen op zoek naar ander werk daar heb je nu dan mooi de tijd voor