Mijn werk in Frankrijk..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ChevalNoir

Re: Mijn werk in Frankrijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:22

Hoi TS, wat een vervelende situatie. Een aantal jaren geleden ben ik ook voor zomerwerk naar Frankrijk gegaan en ik ken het adres waar je zit. Ik ben er na drie weken vertrokken. Gelukkig had ik een auto om op eigen initiatief te vertrekken, want ze waren er niet blij mee. Maar je moet voor jezelf kiezen. De plek is fantastisch, maar je moet jezelf niet gek laten maken. Ik ben het helemaal eens met Thats_Me, maar ik weet ook hoe moeilijk het is. Een harde les....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:27

Cayenne schreef:
Ik kan me het topic van TS ook herinneren. Even opgezocht om het geheugen van TS op te frissen :)
[LZP] ben ik dan echt zo onredelijk?

Toen had je ook al over je vreemde collega's en je mini-loon van 100 euro.

Ik snap werkelijk niet waarom je hier nu weer een klaagtopic over opent. Je bent in je vorige topic al 7 pagina's lang gewaarschuwd...
Je bent sinds dat topic alweer 3.5 maand verder. Waarom ben je daar dan in hemelsnaam gebleven?? :?
Nu vraag je weer om dezelfde tips die je zelf ook heel goed kon bedenken. Wat denk je ondertussen zelf?

Dit even doorgelezen, nu begint het me weer te dagen inderdaad.
Meid, wat doe je jezelf toch aan :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:29

Direct er weggaan, hup de boel inpakken en terug naar NL en eerst jouw zaken goed op een rijtje hebben en dan pas gaan rondkijken en vooraf eerst jouw zaken goed op de orde hebben voordat je er komt werken, dus geen vies natte caravan en onderbetaald/ zwart werk en vooral goed verzekerd.

Je bent helaas niet de eerste die zoiets zijn overkomen en helaas ook niet de laatste. Er zijn meer gevallen zoals rare verhalen in Spanje en heel vaak ging het om jonge meiden die iets met paarden willen doen/ werken........net als bij jou maar dan in Frankrijk.

Blijf er lekker ver vandaan!
Je gaat dit echt niet volhouden en het is heel slecht voor jou en helaas doe je het dit jezelf aan, want je zoekt het wel op he zo te lezen op de bokt.

Hup, wees eens verstandig en ga er weg.
Je hebt niks te verliezen en ze kunnen je er niet op pakken, je bent er helemaal niks verplicht.
Ze doen zelf een hoop dingen fout, ze kunnen je nergens toe verplichten en zeggen dat je er moet blijven.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:34

Heel snel weg daar!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:42

Snel weggaan! Genoeg stallen waar je kunt rijden en wel een net appartementje krijgt en waarschijnlijk ook beter betaald!

Kan je vorige topic nog herinneren, dat je daar nog altijd zit....

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:43

Het vorige topic staat mij nog heel goed voor ogen en ik snap werkelijk waar niet dat je daar nu nog altijd zit. Het was 3 maanden geleden al tijd om je spullen te pakken...

Pak je spullen en ga een betere toekomst tegemoet!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:44

Wegwezen daar!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:44

JenW schreef:
_Zeppelin schreef:
Open je daar nu weer een topic over? Hoe vaak wil je nog horen van mensen dat je daar weg moet?

Dit is het eerste topic die ik hier over open hoor?

Heb ooit eerder een topic gemaakt maar met fotos en dat ik jet naar mijn zin heb?

Als je het vervelend vind klik je toch gewoon op heg kruisje makkelijk zat ;)

Dit is niet het eerste topic wat je erover maakt, exact hetzelfde verhaal heb ik een paar maanden geleden ook gelezen, van jou.
Toen is je door iedereen gezegd dat je moest maken dat je weg kwam. Volgens mij zei je toen later dat het verbeterd was. Is dit toch niet zo?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:48

Temeraire schreef:
Ik kan me anders nog een topic herinneren over de zeer dubieuze relatie met die collega... Toen zei iedereen ook dat je daar meteen weg moest.
Echt meid, gillend weg daar. Liever vandaag dan morgen.
Je kan inderdaad op yardandgroom kijken, of naar huis gaan.

Die herinner ik me idd ook.
Idd weg!

Ocean_Child

Je werkt je voor 14,30 Euro per dag 7 dagen per week te pletter, woont in een ongezonde, smerige caravan met een man waarmee je geen relatie hebt en als buurman een veroordeelde, autistische psychopatische moordenaar en je bent niet verzekerd.

Als je mijn dochter was had ik je als het moest aan je haren daar weggesleept. Maak dat je wegkomt.
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 02-01-16 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Je hebt nou toch al een stuk of vijf topics gehad met dezelfde vraag? Of je wel door moest met deze baan? Lijkt me dat je je antwoord wel hebt ondertussen, je moet daar weg.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:51

inderdaad weg daar!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:53

Wat ik niet snap is dat je met de feestdagen even naar huis bent gegaan, maar in je andere topic schreef je dat je niet kon wachten om weer terug te mogen naar je werk in Frankrijk :?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:53

Wat is de reden dat je daar nog zit?
ik kan je vorige topic ook nog herinneren en snap echt niet waarom je daar nog zit..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:55

Cayenne schreef:
Wat ik niet snap is dat je met de feestdagen even naar huis bent gegaan, maar in je andere topic schreef je dat je niet kon wachten om weer terug te mogen naar je werk in Frankrijk :?

eeh? das wel vreemd idd?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:17

Ze zegt het werk leuk te vinden. Misschien vind ze het land ook geweldig. Zo woonde ik bij mn ex in belgie, was uiteindelijk een ramp om nog met hem samen te wonen. Zit nu terug bij mn ma in nederland en kan niet wachten tot ik terug kan. Wilt niet zeggen dat ik terug naar mijn ex wil! Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:25

Ts: voor dat wat je verdiend, zijn er vast veeeeel bedrijven die jou best willen aannnemen, en dat onder leukere omstandigheden.
T meeste is al gezegd, dus: weg en zo snel mogelijk.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:26

Jeetje ben je daar nu nog niet weg? Een tijd geleden opende je toch ook zo een topic?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:40

Cayenne schreef:

En juist daarom twijfelt ze zo. Ze vindt het werk en het land? wel erg leuk maar de omstandigheden minder. Als het alleen maar negatief was dan was ze vast al weg geweest :)*
Beetje flauw om allemaal andere reacties/topics erbij te halen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:43

nou nee, want er was laatst al een probleem....vandaar dat andere topic.
Juist als je dan " veilig" thuis zit, had ze zich het zichzelf al wat makkelijker kunnen maken, door niet terug te gaan :-)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:45

maar ze vind het werk toch ook niet leuk op deze manier? staat eigenlijk al in de OP..

ze vind het leuk om met dieren te werken en waarschijnlijk het bedrijf zonder de mensen leuk..

maar helaas werkt ze daar voor een vakantievergoeding (en dat nog niet eens), waardoor ze waarschijnlijk ook niet eens verzekerd is als haar tijdens dat werk wat gebeurd.. Met iemand in de buurt waar ze zich onveilig bij voelt.. Bij een werknemer die haar uitbuit en die ook niet te beroerd is om blijkbaar prive medische gescheidenis van anderen mee te delen, samenwonend met iemand die zijn stempel op haar leven en huishouding wil drukken.

je kunt dit topic niet los van het andere zien, omdat het een uitbreiding is op een situatie die al bestond... Ze was toen ook al behoorlijk negatief over de mensen met wie ze werkte.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 17:49

saskiakefie schreef:
Cayenne schreef:

En juist daarom twijfelt ze zo. Ze vindt het werk en het land? wel erg leuk maar de omstandigheden minder. Als het alleen maar negatief was dan was ze vast al weg geweest :)*
Beetje flauw om allemaal andere reacties/topics erbij te halen.

Precies dit inderdaad, daarom vind ik het ook lastig vind om een keuze te maken, bang om toch een verkeerde beslissing te maken en spijt te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:53

Hoe kan je nou van deze werkomstandigheden spijt krijgen. Sorry hoor, maar dat is wel een béétje naïef. Al bedacht wat er kan gebeuren als een van die hengsten op je nek springt en je wat ermee breekt? Tuurlijk loop je dat risico altijd en overal, met dat verschil dat je er bij zwart werk nou niet bepaald voor verzekerd bent. Is het nou een gigantische vetpot die je ervoor krijgt kan je nog een deel apart zetten bijvoorbeeld, maar 100 euro in de week (wat ik ergens dacht te lezen) kan ik nou niet bepaald een vetpot noemen. Ik denk dat je zelf ook wel heel goed weet dat je werk én woonsituatie daar nou niet bepaald optimaal te noemen is. Dan kan het werk en het land nog zo leuk zijn, als er wat gebeurd heb je hélemaal niks, voor dit hongerloontje kan je in NL vast een stuk meer kansen krijgen en een stuk legaler ook trouwens...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:53

Is je werkgever wel verzekerd voor jou Jen?

want anders is de keuze snel gemaakt..
als ze niets voor je afdraagt, dan ben jij daar niet verzekerd tijdens je werk..
Als je dan wat gebeurd, weet je in ieder geval zeker dat je de rest van je leven spijt hebt.

waarom zou het een verkeerde beslissing zijn om daar weg te gaan?

heb je al eens een lijstje gemaakt met plus en minpunten aan weggaan daar?

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:55

Als ik zo je OP leest, zie je veel meer nadelen dan voordelen.
Er zijn veel meer banen met dieren, wellicht moet je even zoeken maar je omstandigheden zijn hier echt niet goed en kunnen ergens anders veel beter worden ook bouw je op deze manier geen pensioen op geloof ik
Ik zou daarom er weg gaan.