Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaris schreef:Onthouden van de hobby? Ze kan toch twee keer per week rijden op een leuk paard? Dat is toch ook uitvoeren van de hobby?
Er wordt hier net gedaan of het hebben van een paard een recht is. Dat het kan, wilt toch niet ook meteen zeggen dat het moet.
Ze boft al ontzettend met ouders die een paard voor haar willen kopen, en daar mag best een voorwaarde tegenover staan (beter best doen op school) want als ik TS zo lees (en daar moeten we voor nu maar even vanuit gaan) is het vooral een kwestie van niet voldoende inzet.
Het wordt alleen maar moeilijker en meer werk. Een eigen paard kost daarnaast bijna iedere dag tijd na/ voor schooluren. Dit gaat dus ten koste van haar sociale mogelijkheden met vrienden maar ook haar schoolwerk.
) dikke tranen. Toen ik 15 was hebben mijn ouders me een scooter beloofd als ik over zou gaan, toen vlogen mijn cijfers ook omhoog. Zoe_97 schreef:Ik sta echt versteld dat iedereen maar vind dat 11 onvoldoendes ok zijn en beloont moeten worden met een paard. Ze kan dat andere paard rijden nu 2 keer per week. Als een eigen paard zo belangrijk is kan ze dat bewijzen met inzetten voor school.
Als ik thuis kwam met 11 onvoldoendes kon ik een pak slaag krijgen en kwam ik tot het volgend rapport mijn kamer/bureau niet meer uit.
) maar ik bedoel qua school? Een 14 jarige kan best al wel meedenken en meepraten over hoe het gaat op school. Hoe ziet zij het voor zich? Hoe denkt ze verder te gaan met school? Hoe ziet ze dat voor zich met school en een paard?