hoever reizen naar je werk als je een auto hebt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: hoever reizen naar je werk als je een auto hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:15

Ik heb nu ongeveer een kwartier reistijd met de auto. Ik vind een half uur wel de max.
Het is werk en ondanks dat ik een hele toffe baan heb is het niet mijn leven en ook niet mijn hobby. Ik zou het zonde vinden om op wekelijkse basis vele uren in de auto te moeten zitten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:18

Ligt aan het werk, voor 'dom' werk max 15 minuten, voor leuk uitdagend werk, wel ik best 45 min- een uur reizen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:19

Ligt er ook aan waar je woont.
Toen wij in Rotterdam woonde moesten we ongeveer 15-20 km om naar het werk dat deed je soms een uur over
Hier in het noorden moest vent 80 km enkele reis en deed daar ook een uur over.

Ik vind persoonlijk max 45 minuten haalbaar liever minder maar soms heb je het niet voor het kiezen.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:20

Ik werk savonds en snachts dus heb gelukkig nooit file, maar doe er ongeveer 20/25 minuutjes over

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:31

Ik woon ongeveer 20 km van mn werk af. Doe er +/- 20 minuten over, zowel over de snelweg als binnendoor. Met OV deed ik er meer dan een uur over ivm overstappen. Fietsen ga ik niet aan beginnen. Vind een staand/lopend beroep (sta in een winkel), een paard ernaast en ook nog eens 40 km fietsen toch iets teveel van het goede. Heb ik niet eens tijd voor ook :')

Zo liever dichterbij mn werk wonen. Helaas is het werk dichtbij huis schaars en ben ik blij dat ik überhaupt werk heb

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:40

ik woon 100 km van mijn werk af.
reistijd erg afhankelijk van vakanties, dagen (dinsdag en donderdag is hell onderweg) en hoe laat ik daar moet zijn.
als alles helemaal meezit iets meer dan een uur, maar heb er ook al regelmatig 2,5 uur over gedaan om daar te komen.

ik werk meestal 1 dag in de week en dus 4 dagen naar kantoor. ik probeer zoveel mogelijk op dinsdag of donderdag thuis te werken, omdat dat de drukste dagen onderweg zijn.

mijn paard staat precies op de helft van de route, dus 50 km vanaf thuis. ik ga vanuit het werk altijd meteen eerst daarheen, dus de terugreis is in 2 delen :-)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:41

Ik werk zeer onregelmatig en ook vaak nachtdiensten. Daarna ben ik niet meer in staat om nog langer dan een half uur naar huis te rijden. Momenteel is mijn reistijd 25 minuten, keurig binnen de limiet dus ;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:48

Ik moet 30km rijden voor mijn werk, reistijd varieert van 30 minuten tot 45 minuten (met uitschieters naar een uur) enkele reis, afhankelijk van hoe druk het is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:58

Ligt een beetje aan het file risico. Als het feitelijk een 20a 30 min is dan vind ik het nog wel te doen. Als je in het echt gewoon dagelijks vast staat zou ik, persoonlijk, het een drama vinden. Maar ja ik doe dan ook alles met de scooter en ben gewoon niet meer gewend aan oponthoud.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:01

Mijn ervaring is dat het niet om de afstand maar om de tijd gaat. De afstand naar mijn werk zou ik in 20 min af kunnen leggen, pratijk is vaak dat ik een uur onderweg ben en een uur vind ik wel het maximum met een 40-urige workweek en ook nog een paard op een uur afstand.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:05

Dat is ook heel persoonlijk.
Ik rij 3-4 dagen in de week een uur naar mijn werk. Veel mensen daar vinden dat heel lang maar omdat ik ook in een gehucht woon, ben ik gewend om veel te reizen. Naar de middelbare school moest ik ook altijd een uur reizen, naar mijn huidige school 50 minuten.
Ik vind het niet erg om te rijden, dus voor mij is het geen probleem :)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:22

Dat is echt van veel dingen afhankelijk. Met name ook wel hoe leuk je baan is, maw, voor een leuke baan zou ik verder rijden dan voor iets wst niet helemaal je ding is. Ik rij 120 km enkele reis momenteel, zonder file 75 minuten. En dan 5 dagen in de week. Komt neer op zon beetje minimaal van 6 tot 6 van huis. Daarbij heb ik wel mn paard in volpension staan en ik heb geen kinderen. Ook mag ik mijn tijden flexibel indelen dus ik werk de ene dag korter zodat ik voor de files rij, en de andere dag langer zodat ik na de files rij. Dat soort dingen zal je ook mee moeten wegen. Ook de regio waar je woont en werkt maakt uit, ivm de filedruk. Met veel files rijden ervaar ik als veel vermoeiender dan wanneer je lekker door kan rijden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:33

Zoals Bernoe zegt, het hangt af van vele zaken, oa hoe leuk je baan is en hoe de boel eromheen georganiseerd krijgt.

Ik heb een vreselijke hekel aan filerijden, heb een paar jaar dagelijks 3 kwartier enkele reis inclusief dikke file gehad. Ik vond het een verschrikking. Daarna jaren 1 uur enkele reis gehad zonder file, dat reed ik fluitend, nooit moeite mee gehad terwijl ik toch echt een half uur extra reistijd had.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:39

Ik zou max. een uur aanhouden. Ik heb werk op 5 minuten loopafstand gehad, maar ook werk op een ruim uur afstand (wel met OV). Ik vind files ook echt verschrikkelijk, en heb bij laatstgenoemde baan dan ook bewust gekozen voor het OV in plaats van de auto.