Opmerkelijkste persoon van de 21ste eeuw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:50

Mag het ook een groep mensen zijn?

Dan ga ik voor Islamitische Staat...
Ik vind het heel bijzonder en facinerend (verkeerde woodkeus, maar kan zo even geen andere omschrijving bedenken) om te zien hoe een groepje zich in zo'n razend tempo kan afsplitsen, ontwikkelen, finacieel draaiend kan krijgen, zo veel mensen zo snel voor zich kan winnen en zo veel dood en verderf kan zaaien. Een eigen wereld creeeren waar niemand die anders denkend is als hun deel van uit mag maken. Zo danig dat alles wat niet binnen hun beeld past vernietigd wordt. Zowel mens als cultuur.

En als we alleen voor mensen gaan , ga denk ik voor Malala, Angela Merkel en onze huidige paus Fransiscus.

Malala stelt een wereldwijd probleem aan de kaak en dit is door haar (op een heel gruwelijke manier) heel sterk onder de aandacht gebracht. Ondanks alles geeft ze niet op en blijft ze vechten voor haar doel. Ik ben erg nieuwsgierig naar wat zij gaat doen in de toekomst en hoe we over, pak m beet, 50 jaar naar haar kijken, naar wat ze dan gedaan heeft.

De huidige Paus Fransiscus. Zijn rust, openheid en tolerantie. Hoe hij oproept de kloof tussen geloof en atheïsme te verkleinen, zijn vraag om elkaar te respecteren ongeacht geloof, geaardheid, geslacht.
Om elkaar als mens te zien en hier respect voor te hebben. Om geen oogkleppen op te zetten maar de armoede in de wereld te zien en dit niet de rug toe te keren.
Ik ben niet gelovig, maar kijk graag naar zijn betogen. Ze zijn interessant, eerlijk en open. Hij is vooruitstrevend binnen het zo conservatieve Vaticaan. Hij ziet ook dat het geloof vooruit moet.

Angela Merkel om haar rust, haar veelzijdigheid, haar duidelijkheid en standvastigheid. Ik denk dat we haar op het moment een van de, zo niet de, machtigste vrouw op aarde mogen noemen. Steeds weer weet ze tegenstanders bij elkaar te brengen en tot oplossingen te komen waar alle partijen mee kunnen leven. Daarnaast diep respect hoe ze om gaat met alle kritiek die ze over zich heen krijgt.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:52

FloMax schreef:
Miley Cyrus, en niet in positieve zin :')

Hoe die van leuk kindsterretje is veranderd in.... nouja... wat ze nu is, is nog geen benaming voor volgens mij. Ik persoonlijk vind haar nogal misselijkmakend op t moment. Zag net een fotoreeks van dr en ik baal ervan dat ik ze niet kan 'on-zien' :')

_O- ik heb het ook helaas gezien.

Maar even verder ikzelf vind op het gebied van geloof de huidige paus geweldig. Ik zal nooit weer christelijk worden maar vind het wel fantastisch wat hij allemaal doet vooral omdat hij zo anders dan zijn voorgangers is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:34

FloMax schreef:

Hoe die van leuk kindsterretje is veranderd in.... nouja... wat ze nu is, is nog geen benaming voor volgens mij. Ik persoonlijk vind haar nogal misselijkmakend op t moment. Zag net een fotoreeks van dr en ik baal ervan dat ik ze niet kan 'on-zien' :')

Afbeelding

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:50

Je vraagt naar de meest opmerkelijke persoon. Dat wil zeggen: de meest opvallende, merkwaardige, verrassende persoon.

Dan kies ik voor Denis Mukwege. Een Congolese arts die al jarenlang slachtoffers van seksueel geweld helpt in zijn eigen ziekenhuis. Gratis. Hij heeft duizenden vrouwen geholpen, kinderen ook, die op afschuwelijke wijze zijn misbruikt in een land waar niemand naar hen omkijkt. En deze man helpt hen, vecht voor hun rechten, stelt letterlijk zijn eigen leven in de waagschaal.

Hij is een gewone burger die laat zien hoeveel één mens kan betekenen voor anderen. Dat vind ik ontzettend bijzonder.

Hij is niet de meest invloedrijke persoon van de 21ste eeuw. Ook niet de meest bepalende, of de belangrijkste. Maar wat hij doet is zo onverwacht en speciaal, en het illustreert zo mooi hoe góed mensen ook kunnen zijn, dat ik hem daardoor op dit moment de meest opmerkelijke persoon vind die ik ken.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:31

Cayenne schreef:
FloMax schreef:

[ Afbeelding ]

Zo zat ik er waarschijnlijk ook bij :')

Fink

Re: Opmerkelijkste persoon van de 21ste eeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 21:31

IS had ik ook al aan gedacht, zeker opmerkelijk... Malala is ook een goede!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:20

Ik denk dat ik voor Steve Jobs ga, die heeft het digitale tijdperk wel echt gigantisch in stroomversnelling gebracht met al zijn ideeën en opvattingen en daarnaast was het gewoon een aparte persoonlijkheid :+
Vind de 21e eeuw wel echt het begin van het digitale tijdperk :j

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:27

Wat dachten jullie van Geert Wilders :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:42

Frans Timmermans. Hoe 1 man een vn toesprak op een zeer bijzondere en goede manier.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:52

Hannah_Kika schreef:

Geert Wilders is de opmerkelijkste persoon v/d 21e eeuw volgens Geert Wilders :+

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:24

Kim Yong Un, ik vind hem zo'n maf mannetje.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:26

Ik kies ehm. Zac Efron toch wel man crush everyday *\o/* <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:28

Foaly schreef:
Hannah_Kika schreef:

Geert Wilders is de opmerkelijkste persoon v/d 21e eeuw volgens Geert Wilders :+

Nee, dan moeten we ivo nieen hebben :') :') :') :') :') :') :')

Ik vind Trump ook opmerkelijke te noemen en dat niet in positieve zin....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:30

Ik moest ook gelijk aan Malala Yousafzai denken :j Zo jong al zo welbespraakt en wijs. Echt een oude ziel :)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:33

Hannah_Kika schreef:

:') :+ ~~}>