axelendruif schreef:Bedankt voor jullie input! Ik sta open voor alle vragen en opmerkingen. Ik doe alleen niet aan "kan niet" of "gaat niet lukken" .. Dus als jullie de negatieve dingen weg willen laten, graag! Met posivitisme en enthousiasme komen we ergens, sceptisme en argwaan niet..
Het begint met een wil, de weg volgt.
Na 9 jaar ervaring met een (24/7 buiten) "Doe het samen" concept is mijn ervaring dat de meeste paardeneigenaren te weinig tijd hebben en het vastleggen op dagen en tijden op de langere termijn gaat wringen en botsen waardoor je meer verloop krijgt.
Je kunt beter andersom werken: Volpension en korting voor diegenen die meehelpen op bepaalde dagen en tijden (rooster)
Als je wilt selecteren op mensen die echt vaak komen en zelf hun paard verzorgen dan snap ik dat heel goed. Dat had ik ook. Maar veel mensen lukt het dan nog net wel om te verzorgen maar komen klem met de tijd om echt actief met hun paard bezig te zijn en dat zou toch de eerste prioriteit moeten hebben. Op den duur zoeken ze dan vaak een andere stal waar ze minder hoeven te helpen.
Om dat verloop hier naar beneden te krijgen bied ik nu ook vol pension aan. alle nieuwe pensionklanten van de afgelopen 2 jaar wilden eerst meehelpen maar hebben om verschillende redenen er toch voor gekozen om minder tot niet meer te helpen ivm tijdgebrek en/of de zwaarte van het werk. De mensen die de jaren ervoor hier stonden kozen om die reden een andere stal, nu is dat niet meer nodig en kunnen ze blijven.
Een groep paarden uitmesten (en dan vooral ook met natte bodem/slecht weer) en hooinetten vullen voor al die paarden kost veel meer tijd en moeite dan alleen elke dag je eigen stal even uitmesten en alleen je eigen hooinetten vullen.
Verder denk ik dat er zeker vraag is naar 24/7 buiten met inloopstallen en een binnenbak. Zou het hier ook graag willen. Helaas zal dat niet gaan lukken ivm bestemmingsplan. Als je het netjes voor elkaar hebt met voldoende binnenruimte, bestrating en schone zandpaddocks en paden, kun je in ieder geval hetzelfde vragen als een normale pensionstal met binnenbak in die omgeving.