Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
marshmellow schreef:Ik heb deze opeiding gevolgd, en heb al vanaf dat ik deze opleiding doe op verschillende paarden bedrijven gewerkt
Begonnen als stagiaire bij Stal van Silfhout, en daarna daar voor 5 jaar in de weekenden en vakanties gewerkt.
Toen ik klaar was met school kon ik gelijk op een andere dressuurstal beginnen, en nu werk ik op een eventing stal.
Denk dat als je gewoon vanaf jongs af aan serieus met paarden bezig bent dat er altijd wel wat te vinden is.
Een hoop denken meteen stalruiter te kunnen worden, en als dat niet lukt haken ze snel af.
Ik ben ook begonnen als stal hulp, en ben nu 2de stalruiter en beleer de jonge paarden, dus er is altijd nog hoop! :p
Zat met ong. 18 mensen in de klas, waarvan 2 + ik nog in de paarden werken...
Maar denk dat als je iets verstand van paarden hebt, je ook zonder deze opleiding op veel bedrijven terecht kan.
mala26 schreef:Dat je niet geweldig kan rijden is geen probleem, je moet alleen niet de verwachting hebben dat je op je stage goed gaat leren rijden (of op je toekomstige werk) In het begin mag je mazzel hebben als je ooit op een paard komt. En eerlijk zijn over je eigen ervaring. En op school hoorde ik laatst zijn de rijlessen voor de bbl'ers afgeschaft want er kwam meestal niemand opdagen.
Kijk als je echt voor dit werk wil leven zou ik zeggen doe het. Ik heb het met onwijs veel plezier gedaan. Alleen toen ik net begon verdiende ik net 200 euro met 35 uur in de week werken. En de laatste jaren dat ik in de paarden fulltime zat als manager verdiende ik net zoveel als mijn collegas terwijl ik verantwoordelijk was voor het hele bedrijf. En je werkt gewoon tussen de 60 en de 100 uur in de week, zeker als je intern zit. ( ik heb bijna alleen tussen de 80 en de 100 uur gewerkt)
Dus om de werktijden,geld en lichamelijke vernieling ( en het feit dat het nu onwijs moeilijk is om aan een andere baan te komen door je specifieke opleiding) zeg ik doe het niet en hou het als hobby.
nu zou ik er niet meer voor kiezen. Het was leuk heb er ontzettend veel geleerd! Nu ben ik alsnog weg uit nederland. maar voor de banen kans zou ik het niet doen
haha