[ENQ] Apple vs Samsung

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:49

Ik kan me de haat voor Apple fans wel voorstellen hoor :)) Je hebt mensen die de producten gewoon fijner vinden werken, maar je hebt ook mensen die gaan lopen puffen en kuchen als ze een keer een Windows computer moeten gebruiken, of die van de hoogste daken schreeuwen dat ze alles willen hebben. Mijn vader is er zo eentje. Apple TV, Apple Watch, allemaal een iPhone thuis, hij en mijn zusje hebben een Macbook Air en ik heb een Macbook Pro :=

Wat hij wel altijd zegt, en waar ik hem gelijk in geef, is dat de interactie tussen verschillende producten bij Apple heel fijn is en imo beter werkt dan bij Samsung/Google. Als ik een foto maak staat hij direct ook in goede kwaliteit op mijn laptop en andersom ook. Dat is mij wel echt wat waard :j

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:49

Ingevuld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:51

Ik maak me nergens druk om hoor :) Ik vind alleen de service van Apple om te janken, de accesoires zijn belachelijk duur en het gemiddelde Apple product is overpriced voor de gemiddelde gebruiker (iPhones uitgezonderd, die zijn niet veel duurder dan vergelijkbare smartphones). Ik vind het dus behoorlijk overhyped en dat vind ik irritant.

Ik zag laatst een filmpje waarin de nieuwste versie van Android was geinstalleerd op een iPhone en aan Apple fanboys voor de Apple Store in Amsterdam werd gevraagd wat ze "van de nieuwe iOS vonden". "Jaaaa veel fijner dan Samsung!!!! Ja gewoon zoveel gebruiksvriendelijker en zo, dit en dit vind ik ook echt weer superslim bedacht, echt typisch Apple" :') Dat bewijst mijn punt wel een beetje denk ik. Het zijn eerder Apple fans die van alles te zeggen hebben over niet-Apple producten hoor, niet andersom :+

Edit: inderdaad precies wat Emma zegt. Ja, een iMac of MacBook werkt vast beter voor bepaalde doeleinden, daar zul je mij niet over horen, maar dat doen alsof de wereld vergaat als je een keer Windows moet gebruiken voor Outlook en Word... :') Sorry hoor, maar daar ben ik echt allergisch voor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-11-15 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:52

Eulogy schreef:
Ik maak me nergens druk om hoor :) Ik vind alleen de service van Apple om te janken, de accesoires zijn belachelijk duur en het gemiddelde Apple product is overpriced voor de gemiddelde gebruiker (iPhones uitgezonderd, die zijn niet veel duurder dan vergelijkbare smartphones). Ik vind het dus behoorlijk overhyped en dat vind ik irritant.

Ik zag laatst een filmpje waarin de nieuwste versie van Android was geinstalleerd op een iPhone en aan Apple fanboys voor de Apple Store in Amsterdam werd gevraagd wat ze "van de nieuwe iOS vonden". "Jaaaa veel fijner dan Samsung!!!! Ja gewoon zoveel gebruiksvriendelijker en zo, dit en dit vind ik ook echt weer superslim bedacht, echt typisch Apple" :') Dat bewijst mijn punt wel een beetje denk ik. Het zijn eerder Apple fans die van alles te zeggen hebben over niet-Apple producten hoor, niet andersom :+

Klopt zeker, al moet ik wel zeggen dat ik vaak flink wat te verduren krijg als ik zeg dat ik Apple fijn vind werken := Mijn huisgenoten hebben er nogal een handje naar om dan gelijk over de zeik te gaan 'want ik ben zo'n Apple fangirl' en 'ze weten dat het prettig werkt' en 'windows werkt gewoon een stuk fijner, hoe je het ook wendt of keert'. Daar kan ik dan weer snel tegen.. Ik ben helemaal niet zo'n typische fangirl en ik vind het persoonlijk gewoon prettig werken :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:54

Eulogy schreef:
[...]Dat bewijst mijn punt wel een beetje denk ik. Het zijn eerder Apple fans die van alles te zeggen hebben over niet-Apple producten hoor, niet andersom :+

Denk dat beide kampen wel dat soort mensen hebben :j de famillie van mijn vriend is anti-apple en pro samsung en die doen precies hetzelfde als wat jij beschrijft.
Elke gek z'n gebrek :')

Ik vind Apple heel fijn in mijn werk (grafisch). Ik zou echter voor mijn hobby (gamen) mijn windows pc voor geen goud willen inruilen voor een Mac.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:55

Moet wel zeggen dat ik mijn windows computer ook vaak vervloek (duh, anders had ik nu geen apple := )
Als je ze naast elkaar zet.. windows heeft zo veel meer last van bugs en virussen en hardwareproblemen enz.. ik zet mijn oude windows pc aan en allerlei ballonnetjes ploppen omhoog met updates en problemen en dit is niet aangesloten en de firewall zus en internetverbinding zo.. ik vind het knap dat mensen dan niet gaan puffen en kuchen :')

Kan me best voorstellen dat mensen er nooit problemen mee hebben gehad en windows fijn vinden.. maar hier alleen maar slechte ervaringen. Hoe vaak ik mijn pc's wel niet moest formatteren, ik ben de tel kwijt := Mijn iMac heb ik nu 4 jaar en draait nog alsof ie nieuw is, zelfs zware games..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 13-11-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:58

Ja, dat klopt ook weer := Ik erken best dat iMacs en MacBooks (en iPhones!) soms gewoon wel echt fijner werken hoor (zeker als je eraan gewend bent) maar voor algemeen gebruik is Windows over het algemeen prima. Of je Windows fijner vindt werken of niet lijkt me sowieso persoonlijk :D

8nnemiek: dat Windows gevoeliger is voor virussen etc komt omdat er veel meer Windows gebruikers zijn. Het is dus helemaal niet interessant om malware etc voor Apple te ontwikkelen. Ik herken de problemen die jij omschrijft overigens helemaal niet, ik heb dat sinds Windows XP niet meer meegemaakt dus ik weet niet hoe oud jouw Windows pc is? :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:58

Heb 'm even ingevuld. Met beide best goede ervaringen, mijn samsung heeft zelfs een zwemles in de toiletpot overleefd :D
Heb nu een iphone, maar iphone laat de 4 echt voor wat hij is, vind ik niet kunnen, je kan er bijna niks meer mee.

Ghostattack

Re: [ENQ] Apple vs Samsung

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:02

Ingevuld, hier Samsung. Altijd gehad en alleen problemen gehad met mijn S3. Maar dat kwam door een productiefout :+ Mijn S4 is nu meer dan 2 jaar oud en nog steeds net zo snel, batterij gaat lang mee en loopt zelden vast eigenlijk. Af en toe wel wat langzamer als ik te veel apps etc erop heb staan.

Ik heb slechts 1 product van Apple, prima ding.. Maar ik vind dat je gewoon ontzettend betaalt voor het naampje wat erop zit. Daarnaast is Apple in mijn omgeving echt een enorm status item := Mijn ervaring is prima, maar ik zal nooit voor een iPhone gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:06

8nnemiek schreef:
Moet wel zeggen dat ik mijn windows computer ook vaak vervloek (duh, anders had ik nu geen apple := )
Maar als je ze naast elkaar zet.. windows heeft zo veel meer last van bugs en virussen en hardwareproblemen enz.. ik zet mijn oude windows pc aan en allerlei ballonnetjes ploppen omhoog met updates en problemen en dit is niet aangesloten en de firewall zus en internetverbinding zo.. ik vind het knap dat mensen dan niet gaan puffen en kuchen :')

Ik heb heel erg lang zonder problemen met Windows gewerkt. Ja er zaten wat makkelijker virussen etc op, maar met een goede scanner en als je ze regelmatig opschoont dan is er imo niet zo veel aan de hand. Als ik achter een Windows computer ga zitten is het voor mij nu hooguit even wennen dat de knopjes allemaal anders zitten.
Ik heb een Macbook gekocht omdat dit werd aangeraden vanuit mijn studie. Apple laptops zijn over het algemeen beter geschikt om meerdere zware programma's naast elkaar te draaien en het gebeurt regelmatig dat ik InDesign, Photoshop, Premiere Pro/Final Cut Pro, Word, Powerpoint en een browser naast elkaar moet draaien (wij werken op school met multimediale redacties) en dan is het toch wel erg prettig als je laptop dat gewoon aan kan zonder drie keer per minuut te crashen of vast te lopen.

Er zijn zeker laptops waar Windows op staat die aan die eisen voldoen, maar daar zit vaak een prijskaartje aan dat behoorlijk al dan niet volledig in de buurt komt van het prijskaartje van Apple producten, en ik heb er zelf voor gekozen om voor het extra luxegevoel dat Apple mij bied te kiezen. Daarbuiten is mijn persoonlijke ervaring dat de levensduur van Apple producten (op de iPhone na dan) een stuk beter is. Mijn Macbook is tweedehands, komt uit 2009 maar loopt op wat kleine errors hier en daar (moest er wat extra werkgeheugen in laten zetten, de accu is aan een opfrisbeurt toe en ik heb ooit problemen gehad met mijn harde schijf - zit nu een nieuwe in) nog als een zonnetje. Heb er 800 euro voor betaald anderhalf jaar geleden en ben nu misschien 50 euro kwijt geweest aan reparatie. De Windows laptop die ik hiervoor had (sony vaio) heeft meer gekost in aanschaf en heeft ook heel wat meer gekost aan reparaties toen hij het einde van z'n leven eenmaal bereikte.

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:06

Momenteel heb ik een Samsung Galaxy S6 Edge. En ben echt zeer tevreden met het toestel. Hiervoor heb ik een jaar een iPhone 4s gehad omdat mijn andere samsung S2 het helaas na 3,5 jaar begeven had.

Ik vind het een pluspunt dat de iphone nu de schermen heeft vergroot. Daarnaast verjaart een iphone minder snel..

Samsung vind ik dan weer qua besturingssysteem beter werken. De S6 heeft ook een prima accu. S2 en iphone 4s niet...

Helaas wordt apple heel erg geassocieerd met 'vormgevers en designers', dan hoor je erbij. Daar loop ik tegenaan. Jammer dat je dan raar aangekeken wordt met een android. Ik vind samsung namelijk zeker niet onderdoen.

Veel succes met je onderzoek! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:09

Ik studeer dan niet per se vormgeving maar Journalistiek, en hoewel het meerendeel hier een Macbook heeft zijn er ook mensen die hetzelfde doen met een Windows. Weet alleen dat een paar mensen zo'n Lenovo ding gekocht hebben aan het begin van de opleiding, die zijn ondertussen allemaal overgestapt op een sterkere Windows of een Apple laptop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:21

Eulogy schreef:
8nnemiek: dat Windows gevoeliger is voor virussen etc komt omdat er veel meer Windows gebruikers zijn. Het is dus helemaal niet interessant om malware etc voor Apple te ontwikkelen. Ik herken de problemen die jij omschrijft overigens helemaal niet, ik heb dat sinds Windows XP niet meer meegemaakt dus ik weet niet hoe oud jouw Windows pc is? :+

Virussen ontwikkelen voor Apple is sowieso veel lastiger omdat je het systeem gewoon niet in komt zonder dat de gebruiker een wachtwoord geeft.
Mijn windows pc is oud inderdaad.. Gekocht met windows XP, en later Vista op gezet, maar dat was niet veel beter :=
Ik was na een aantal jaar haast elk jaar de schijf aan t formatteren omdat ie steeds compleet vast liep :+ Uiteindelijk, ook vanwege mijn grafische opleiding, over gestapt op Apple. Maar de oude pc heb ik af en toe nog nodig om mijn plotter mee aan te sturen.
Op mijn mac draai ik XP via bootcamp. Windows 7 heeft een fout op de (officiële) installatie cd staan waardoor die een aantal grafische kaarten niet pakt en die kreeg ik niet geïnstalleerd :')

Ik heb ook een tijdje met windows 7 gewerkt. Heel beperkt, omdat er zo veel vergrendeld was door systeembeheer, maar dat werkte beter dan XP.. alleen sloot mijn illustrator en photoshop steeds zonder reden af terwijl ik aan het werk was _-:( Heel leuk als je een deadline hebt, en het werk van het afgelopen half uur ineens wegplopt := Dat heeft mijn mac in vier jaar tijd gelukkig nog nooit gedaan.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 16:26

Eulogy schreef:

Edit: inderdaad precies wat Emma zegt. Ja, een iMac of MacBook werkt vast beter voor bepaalde doeleinden, daar zul je mij niet over horen, maar dat doen alsof de wereld vergaat als je een keer Windows moet gebruiken voor Outlook en Word... :') Sorry hoor, maar daar ben ik echt allergisch voor.

Haha ja ik heb dat filmpje ook gezien! Toch vind ik dat ze ook nog precies het tegenovergestelde zouden moeten doen. Ik vraag me af of mensen hetzelfde zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:34

Dat wat je zegt over virussen is volgens mij niet waar: http://now.avg.com/yes-mac-safer-pcfor/ of http://betanews.com/2015/02/22/os-x-ios ... n-windows/

Mwah, met oudere versies van Windows heb ik inderdaad ook wel eens problemen gehad maar tegenwoordig echt niet meer... Windows zou echt niet zoveel gebruikt worden als het zo vreselijk was voor gemiddeld gebruik. Wij hebben op kantoor allemaal Dell laptops en de enige problemen die we hebben zijn met de software en onze server :D Wij gebruiken ook alleen Outlook, Lync, Word, Excel en accountancy/tax software (CCH, CCH Audit, AlphaTax) en daar is het prima voor.
Maar voor grafische opleidingen/beroepen en dergelijke kan ik me heel goed voorstellen dat Apple fijner of zelfs vereist is hoor :)

Sisi_96; oh ja, dat geloof ik best hoor, dat er ook Samsung fans zouden zijn die hetzelfde zouden reageren als het andersom was :D Hoewel die iOS denk ik toch wel zouden herkennen, haha...

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:37

ingevuld

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:54

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 16:56

Eulogy schreef:
Dat wat je zegt over virussen is volgens mij niet waar: http://now.avg.com/yes-mac-safer-pcfor/ of http://betanews.com/2015/02/22/os-x-ios ... n-windows/

Mwah, met oudere versies van Windows heb ik inderdaad ook wel eens problemen gehad maar tegenwoordig echt niet meer... Windows zou echt niet zoveel gebruikt worden als het zo vreselijk was voor gemiddeld gebruik. Wij hebben op kantoor allemaal Dell laptops en de enige problemen die we hebben zijn met de software en onze server :D Wij gebruiken ook alleen Outlook, Lync, Word, Excel en accountancy/tax software (CCH, CCH Audit, AlphaTax) en daar is het prima voor.
Maar voor grafische opleidingen/beroepen en dergelijke kan ik me heel goed voorstellen dat Apple fijner of zelfs vereist is hoor :)

Sisi_96; oh ja, dat geloof ik best hoor, dat er ook Samsung fans zouden zijn die hetzelfde zouden reageren als het andersom was :D Hoewel die iOS denk ik toch wel zouden herkennen, haha...

Klopt wel ja. Ik was ook erg verbaasd dat die mensen het systeem niet herkenden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:59

Maar dat is toch hoe het grootste deel van de virussen en malware op je computer terecht komt? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:01

Er worden volgens mij over het algemeen minder virussen voor Apple software gemaakt omdat het minder nut heeft. Er zijn minder Apple gebruikers en zoals je al zei kan je alleen via malware een virus binnen halen op een Apple product. Apple geeft bij het installeren van die malware ongeveer 1000 popups dat je iets aan het installeren bent wat je computer niet vertrouwt, dat heb ik bij Windows zonder goede virusscanner nog nooit meegemaakt.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:01

Ingevuld, maar het allergrootste probleem aan mijn Samsungs is toch wel dat op een gegeven moment het telefoongeheugen vol zit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:08

Eulogy schreef:
Maar dat is toch hoe het grootste deel van de virussen en malware op je computer terecht komt? :')

Nou, ik weet nog dat ik op mijn oude computer op internet aan het surfen was.. gewoon wat muziek aan het opzoeken.. en dan wordt je ineens doorgelinkt naar een andere site en zonder ergens op te klikken wilde een programma iets installeren := Ik had toen gelukkig een virusscanner, want zonder scanner had ie het gewoon geïnstalleerd zonder dat ik iets door had. Dat lukt bij Apple niet. Die blokkeert dat direct :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:10

Fijn hé, mini SD kaartjes? :D Ik had dat probleem juist bij mijn iPhone haha, omdat ik het geheugen niet kon uitbreiden.

En ja, dat van die meldingen kan best kloppen maar ik vind altijd ook wel een beetje dat je er zelf bij bent met dat soort dingen. Ik ben altijd heel voorzichtig met dingen downloaded die ik niet ken en ik heb ook nog nooit problemen gehad :P Ik heb AVG geloof of ik een andere gratis virusscanner (op aandringen van vriendlief :+ ) die ook duidelijk waarschuwt als ik iets onbetrouwbaars of geks doe.

Edit: mijn laptop blokkeert dat met adblocker en AVG ook direct :D Maar ja, dat moet je dan inderdaad wel eerst installeren.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:17

Ik heb 'm ingevuld, maar het is wel erg raar dat je één specifieke telefoonlijn (iPhones) wil gaan vergelijken met het hele scala aan modellen dat Samsung verkoopt. Volgens mij is dat alleen een goede vergelijking als je alleen met de vergelijkbare Galaxy S serie vergelijkt en niet met alle goedkope modellen die Samsung verder nog heeft uitgebracht. Natuurlijk gaat een 100 euro Samsung telefoon met veel slechtere hardware meer problemen opleveren voor zijn gebruiker dan een iPhone van 800 euro. Je onderzoek lijkt mij dan bij voorbaat al gebiast?
(Daarom is het ook zo raar dat mensen een MacBook met een random goedkope Windows computer van 500 euro vergelijken en dan roepen dat Apple beter is.. koop dan eerst een technisch vergelijkbare Windows laptop..)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:21

S_en_Z schreef:
Ik heb ook meegedaan. Zowel samsung als apple gehad. Prefereer toch iPhone :)

Bij mij hetzelfde :)