Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:36

Ik werk in een café en heb het wel eens voor elkaar gekregen om iemand te vragen of hij sla op zijn vlaai wilde in plaats van slagroom :+

Of om 15:00 met een übervrolijk gezicht de klanten met "Goedemorgen!" te begroeten :=

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:42

Sollicitatie bloopers heb ik niet echt gelukkig. Wel grappige dingetjes.. Zoals dat ik me helemaal had opgedoft voor mijn doen, dus een nette broek en blazer etc. en uiteindelijk heb ik mijn jas helemaal niet uitgedaan :') Wel aangenomen.
En een vrij recente, iets meer dan een jaar geleden. Ik werkte al voor een werkgever, maar hij had twee bedrijven en omdat ik genoeg tijd had wilde ik ook voor het andere bedrijf gaan werken. Kom ik daar aan en kreeg ik de vraag waarom ik dan OOK daar wilde werken en hoe goed ik het bedrijf kende.. Ja eigenlijk helemaal niet, ik heb gewoon tijd over :o

Bloopers op de werkvloer: in de tijd dat ik vakkenvuller was, heb ik een keer een doos met wijnflessen laten vallen. Geen idee wat ik er mee moest, maar wist dat het weg uit de winkel moest. Dus hup, in een winkelwagen gegooid en als een gek naar achter gerend. Hielp niet tegen het spoor wat ik achterliet trouwens :=
En bij mijn huidige werk tijdens de jaarwisseling.. (Ik werk in een discotheek) We hadden voor we gingen werken een borrel gehad, vragen om problemen dus :D Ik was katje lam, wanneer ik bukte om iets uit de koelkast te pakken viel ik om of gaf ik iemand een kopstoot. Grappige was wel dat ik aan t eind van die avond een complimentje kreeg dat ik het zo goed deed :')

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:44

Ik stond vorige week heel enthousiast naar een blind / heel slechthorend jongetje te zwaaien: " Hallo Nick! Heb je lekker gereden? Mooi he, die rode en gele blaadjes...!"

De instructrice; " ..... :') "
Laatst bijgewerkt door _Rianne_ op 09-11-15 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:46

met mijn eerste sollicitatie gooide ik thee kopje om over de tafel. :o

hilarisch die van de kattengrit en die video.

ruitje

Re: Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:50

Ik stond als geschiedenis docent voor VMBO 2 uitleg te geven, werd de klas toch druk... Lachen,elkaar aanstoten... Je kent het wel.

Dus ik zeg: Nu is het klaar! Allemaal opletten!
1 leerling: Ja maar mevrouw.
Ik: Nee, dit is belangrijk.
leerling: Ja maar..
Ik: NOU BEN IK ER KLAAR MEE. GEWOON LUISTEREN.
Leerling: U staat in uw BH...

En dat was de laatste keer voor ruitje in een strapless truitje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:53

Het ergste wat ik me kan herinneren was met een collega bij de dierenambulance (vrijwilligerswerk)..
Ik kwam aan en hij meldde dat we een overleden kat moesten ophalen, ok prima maar als hij toch niet meer leeft kunnen we eerst nog wel even wat drinken.
We hebben lekker rustig aan gedaan want mevrouw was wel thuis had ze gezegd.
Wij komen daar aan, ik stap uit en zeg tegen mevrouw 'hij is dood toch?' Nee hoor! Hij leeft nog :oo
Gelukkig bleek er achteraf niks met de kat aan de hand te zijn maar ik schrok me kapot toen ze zei dat hij nog leefde..
Ik snap nog steeds niet waar het in het gesprek tussen collega en mevrouw fout gegaan is maar het was best banketstaaf.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:54

ruitje schreef:
Ik stond als geschiedenis docent voor VMBO 2 uitleg te geven, werd de klas toch druk... Lachen,elkaar aanstoten... Je kent het wel.

hhhahahahha geweldig!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:59

ruitje schreef:

Hahahaha jeetje
Dit is toch wel mijn nummer 1

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:00

Ik werk bij de HEMA en ben zelf erg onhandig zoal met woorden als met daden.

Een klant wilde 6 moorkoppen (lag nog een plaat met 20 moorkoppen) dus 1 moorkop, twee moorkop, boem, zo de hele plaat met de overige 18 moorkoppen op de grond. " uhh wilt u iets anders mevrouw"?
En dat was de eerste en helaas niet de laatste keer dat ik iets liet vallen.

Ook zeg ik de laatste tijd enorm wat ik denk, zo ook tegen de manager. Dit heeft tot tot rare conversaties geleidt :') Ik heb er wel een vast contract gekregen, dus het wordt blijkbaar gewaardeerd, maar oh oh oh, wat schaam ik mij soms.....

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:02

Hahaha wat een geweldige bloopers :')

Het ergste dat ik me kan bedenken is dat ik naar de wc ging en de rits van m'n broek niet meer dicht ging :+ En het was zo'n broek met een hoge taille en een hele lange rits aan de zijkant. met andere woorden: dat viel dus op z'n zachtst gezegd wel op. Schaamde me dood, moest het allemaal heel goed vasthouden terwijl ik naar de receptioniste beneden ben gerend en heb gevraagd om veiligheidsspelden :') Als ze die niet had gehad, had ik echt niet geweten wat ik had moeten doen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:03

Pff, tijdens een sollicitatiegesprek voor een bijbaantje werd mij eens gevraagd of ik goed kon luisteren. Dus ik antwoord bevestigend uiteraard. De twee mannen tegenover me: Oke, dus hoe heetten wij? Aarrghhhh @&&)')?! kak zegmaar. :Y)

Overigens was dat sowieso een bizar gesprek want er werd ook gevraagd of ik weleens "gebruikte" (drugs), ze gingen dan nog wel eens stappen met z'n allen dus dat zou wel worden gewaardeerd zegmaar. Niet aangenomen en daar ben ik dan ook geen moment rouwig om geweest. :D

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:05

Wat een geweldig topic is dit! _/-\o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:08

Mijn nieuwe collega heb ik vriendelijk de weg gewezen naar de woonvoorziening voor verstandelijk beperkten... Want ik dacht dat het hun cliënt was :o en ik liep ook keurig even mee.

Tot ze zei; goh, de vorige keer ging ik toch een andere kant op naar de personeelskamer :?

:oo

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:11

Nouja ik werk dus in een restaurant.

'Goedenavond, wou u hier iets komen eten?'
Nee.. We komen voor het zwembad.

Tja.. Het zou ook nog kunnen dat hij zijn bestelling mee wou nemen oid..

Gister had iemand een tonic besteld, breng ik het in de drukte naar de verkeerde tafel. Pas iets van een half uur later zegt die meneer 'ik had nog een tonic besteld?' Beetje miscommunicatie

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:14

Ik werkte achter de kassa en er kwam een man binnen die ik niet zo vertrouwde. Dus ik voelen waar die alarmknop ook alweer zat.

Oh oliebol. Heb ik m nou ingedrukt of niet? :oo Vast niet. Ladieda, niets aan de hand. :=

Tot er op een gegeven moment acht agenten met hun hand op hun pistool binnen kwamen rennen...

:o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:14

Toen ik nog bij de Intertoys werkte hadden wij een 'terminal' een scanner waarmee wij alle vracht moesten scannen. Duur dingetje.
Ik was druk bezig en werd de winkel in geroepen. Uit gewoonte stopte ik de terminal in mijn kontzak. Maar dankzij mijn wijdere broek voelde ik hem niet zitten en terwijl ik even bezig was in de winkel ben ik hem gewoon vergeten. Eindelijk kon ik terug naar het magazijn en voordat ik naar beneden ging moest ik nog even boven naar het toilet. Dus ik snel naar boven, de wc in en ik trek mijn broek omlaag en hoor een 'klap' gevolgd door een plons.

Nee .. :') Maar ja hoor .. daar lag ie dan .. de terminal in het wc, zeikesnat natuurlijk ... Snel er uit gehaald in wc papier gewikkeld en even de boodschap gedaan.
Kom ik daar met een zeikesnatte terminal aangelopen, vuurrode kop ... ooh hier kon ik me echt niet onderuit banketstaaf.

Helaas, de terminal was niet meer te redden.

En bij mijn huidige werk, nu al 2,5 jaar, in een dierenwinkel .. we hadden last van muizen in de winkel. Dus ze waren met gif bezig en alles, maar iedereen raakte geflipt als ze een muis zagen. Ik was boven en kwam net uit de kantine en wilde met de trap naar beneden toen ik een muisje zag liggen.
Het eerste wat ik dacht; Ze nemen me in de maling (ben totaal niet bang, maar je kan het proberen heh) dus ik stampen naast die muis maar hij bewoog echt niet. Ik er over heen gestapt en naar beneden naar mijn collega; 'Haha wat een grap!'
Dus mijn collega kijkt me aan; Welke grap?
'Haha ja die muis die jullie boven hebben neer gelegd! Grappig hoor, trapte er bijna in!'
Dus mijn collega rent met een schepnet als een gek naar boven ....

Bleek een nog levende muis te zijn :') (al was ie wel wat versuft door het gif)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:17

Op mijn invaldag op de babygroep (in sta zelf als leidster op een peutergroep) zei ik smorgens
tegen een vader; Goeiemorgen! *blablabla* enne.. wat is de naam van uw dochter?

Akward stilte...

Antwoordt de papa: dit is mijn zoon. :')

Kind had prachtige lange krullen, heel fijn gezichtje en kleding die zeker ook voor
een meisje had gekund. Oeps.. :o

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:19

vuurneon schreef:
Mijn nieuwe collega heb ik vriendelijk de weg gewezen naar de woonvoorziening voor verstandelijk beperkten... Want ik dacht dat het hun cliënt was :o en ik liep ook keurig even mee.

Tot ze zei; goh, de vorige keer ging ik toch een andere kant op naar de personeelskamer :?

Hahahahaha deze vind ik echt heel leuk ! _O- _O- _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:30

xApple schreef:
Op mijn invaldag op de babygroep (in sta zelf als leidster op een peutergroep) zei ik smorgens
tegen een vader; Goeiemorgen! *blablabla* enne.. wat is de naam van uw dochter?

Akward stilte...

Antwoordt de papa: dit is mijn zoon. :')

Kind had prachtige lange krullen, heel fijn gezichtje en kleding die zeker ook voor
een meisje had gekund. Oeps.. :o

Dit heb ik ook vaker op werk. Moet mensen, en dus ook kinderen, fouilleren en soms weet je gewoon echt niet of je een man/jongen of vrouw/meisje voor je hebt staan. Vaak vraag ik aan de kinderen wat hun naam is (en vaak heten ze dan net "Robin" oid, wat voor beide geslachten zou kunnen....). Volwassenen probeer ik altijd aan't praten te krijgen (geloof me, sommige voelen zich te goed om tegen je te praten en dan is het best lastig), zodat ik het hopelijk aan de stem zou kunnen horen....

Ik voelde me laatst heel banketstaaf, gelukkig kon de meneer er om lachen.
Meneer kwam in de scan staan en ik vroeg hem uit automatisme om zijn handen boven zijn hoofd te doen, terwijl meneer helemaal geen armen meer had (en dat was ook echt duidelijk te zien) :oo :o

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:33

Wat een geweldig topic, ik zet even een stipje :o

lindas84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:47

had ooit eens de hik tijdens een sollicitatie gesprek, die het hele gesprek heeft geduurd.

Verder had een collega een mooie "verspreking"
Ik werk in de zorg en we hebben arts: Dr. X die heel precies is. Bij hem duren besprekingen altijd lang, zit zn haar altijd piekfijn en is zn jas onberispelijk.
Mijn collega moest de assistentie bij een ingreep doen, en mopperde dat het lang zou duren, omdat hij de ingreep zou doen.
Dus ik vroeg, of hij ook altijd netjes en precies hechtte.
Ja zei ze, door dr.x word je altijd goed genaaid....... :j

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:01

Ik loop stage op een vissenkwekerij en ik moest wat vissen overzetten om in te zetten voor de kweek. Gooi ik 25 vrouwen in de verkeerde bak |o Ik schaamde me kapot maar tsja ik moest het toch gaan vertellen :') Uiteindelijk vonden ze het niet erg, we gingen eerst lunchen en daarna zoude hun wel die 25 vrouwen er uit scheppen O:)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:44

Lieke die is wel heel grappig!

Zelf wel eens toen ik werk had wat niet zo leuk was iets willen printen voor het werk. Alleen wat er precies mis is gegaan weet ik niet maar mijn collega kwam aanzetten met mijn hele Facebooktijdlijn dat uit de printer was komen zetten.

En ik was een keer stagiaire in de psychiatrie. Toen ik de eerste dag s ochtends wat vroeg aanwezig was vroeg ik aan een van de patiënten waar de verpleegkundige was. Dat was dus de verpleegkundige.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:57

Haha mooie verhalen!

Heb klem gezeten tussen een archiefkast :') had teveel lades tegelijk open en toen viel ie om en ik zat tussen kast en bureau vast hihi elke keer als ik em terug wilde duwen kwamen de lades er uit en waren MN armen te kort.gelukkig maakte het zoveel herrie dat ik snel gered werd. We hebben weken lang suikerklontjes gevonden in dossiers want stond een bakje met klontjes op de kast _O-

Paar weken later had ik een kiep kantel raam dicht gedaan, dacht ik. Windvlaag raam vliegt open planten van vensterbank en papieren door de lucht. Zat zelf heel dom te kijken terwijl papieren langs me heen de gang op vlogen. Collega sprong ondertussen over bureaus heen om bij het raam te komen. Heb die man nog nooit zo snel gezien.

Het mooie was dat dit het enige bedrijf is waar zulke gekke dingen gebeurt zijn. Gelukkig konden ze er heel hard om lachen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:45

vuurneon schreef:

HAHAHAHA :')