MarlindeRooz schreef:Ik vind dat alle HBO studenten op 4f moeten zitten ipv 3f.
Moeten HBO studenten op 3F zitten? Dat lijkt me niet, aangezien wij van MBO niveau 4 moeten slagen op 3F voor rekenen en Nederlands.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
rocky_1995 schreef:Urielle schreef:Bij de opleiding hoort een taal- en spellingstoets die je moet halen.
Dat was bij onze docentenopleiding echt een aanfluiting.
Als je de eerste keer de toets niet haalde, dan moest je de onderdelen, die onvoldoende waren herkansen. Haalde je het dan nog niet, dan had het geen consequenties.
Je wil niet weten hoeveel mensen het niet haalden.
Het niveau qua Nederlands is bij veel medestudenten van mij slecht.
Vooral het gebruik van interpunctie is vaak echt om te huilen.
Werecat schreef:MarlindeRooz schreef:Ik vind dat alle HBO studenten op 4f moeten zitten ipv 3f.
Moeten HBO studenten op 3F zitten? Dat lijkt me niet, aangezien wij van MBO niveau 4 moeten slagen op 3F voor rekenen en Nederlands.
Urielle schreef:rocky_1995 schreef:
Dat was bij onze docentenopleiding echt een aanfluiting.
Als je de eerste keer de toets niet haalde, dan moest je de onderdelen, die onvoldoende waren herkansen. Haalde je het dan nog niet, dan had het geen consequenties.
Je wil niet weten hoeveel mensen het niet haalden.
Het niveau qua Nederlands is bij veel medestudenten van mij slecht.
Vooral het gebruik van interpunctie is vaak echt om te huilen.
Bij ons kon je een her krijgen maar daarvoor kreeg je dan opfrissingscursus dus de her kwamen ze wel door.
ierusju schreef:Jennifuur schreef:Ik herken het niet echt op de middelbare school, terwijl ik wel enorm op spelling en grammatica let.
Nu doe ik een opleiding die deels erg taalgericht is en wij worden dan ook op spellings- grammatica- en interpunctiefouten afgerekend bij sommige toetsonderdelen. Echter zien wij dan ook tijdens colleges of op tentamens zelfs regelmatig een foutje door de leraar, maar dat krijgt hij/zij dan ook duidelijk te horen van alle studenten
Vind het wel grappig dat je nu zelf het woord echter op de verkeerde manier gebruikt.
Ik zie eigenlijk bijna nooit spellingsfouten bij mijn leraren. Heel soms een docent met dyslexie die een fout maakt, maar dat is het ook wel.

Om vervolgens te moeten lachen, want dan is mijn eigen niveau toch ook niet zo belachelijk slecht voor een HBO-er.
Urielle schreef:Bij de opleiding hoort een taal- en spellingstoets die je moet halen.
Goof schreef:Urielle schreef:Bij de opleiding hoort een taal- en spellingstoets die je moet halen.
Nee hoor, wellicht is dat zo bij de pabo (voor basisonderwijs dus), maar niet voor de leraaropleiding die opleidt voor middelbaar onderwijs of MBO.
Ik heb deze opleiding gedaan (Engels) en daar komt geen taal-/spellingstoets aan te pas.
Goof schreef:Urielle schreef:Bij de opleiding hoort een taal- en spellingstoets die je moet halen.
Nee hoor, wellicht is dat zo bij de pabo (voor basisonderwijs dus), maar niet voor de leraaropleiding die opleidt voor middelbaar onderwijs of MBO.
Ik heb deze opleiding gedaan (Engels) en daar komt geen taal-/spellingstoets aan te pas.
. Iedereen maakt fouten maar ik ben het er wel mee eens dat leraren een voorbeeldfunctie hebben en dat er van hen wel verwacht mag worden dat hun spelling in het algemeen correct is. Goof schreef:Oh serieus? Nou wellicht is dat veranderd dan. Ik moet zeggen dat het voor mij ook al een tijd geleden is hoor. 'Vroegah' was dat niet in ieder geval, ik kan me niet herinneren ooit een toets gedaan te hebben.
. Ik moet wel zeggen dat de toets niet enorm lastig was, het ging voornamelijk over werkwoordvervoeging: ik word/ik wordt etc. Selina schreef:Goof schreef:Urielle schreef:Bij de opleiding hoort een taal- en spellingstoets die je moet halen.
Dacht dat tegenwoordig elke HBO opleiding een verplichte taaltoets had? Ik op mijn opleiding wel in ieder geval. De taaltoets op de pabo heb ik ook gedaan, toen hadden zoveel mensen hem niet gehaald, niet normaal. Dan zie je pabo studenten die ik wordt typen op Facebook en dan hoop ik heel erg dat ze op tijd leren spellen voor ze hun diploma hebben.