Wat voor een bijbaan als 17 jarige?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 00:26

Ik heb ook een vakantiebaantje in Vianen bij Utrecht gehad in een drukkerij. Betaalde volgens mijn best goed en ik kreeg ook reiskosten vergoeding terwijl ik een ovstudendenkaart had en hiermee in de trein per uur bijna net zoveel kreeg als per uur. Ik woon in Brabant. Dit is wel lang geleden.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:14

Bijbaantjes die ik heb gehad waren in een supermarkt, schoenenwinkel en kledingwinkel. Bij de kledingwinkel ben ik tot mijn 22e blijven hangen, dit jaar dus, tot ik een baan kreeg die bij mijn opleiding past.

Melisjeee

Re: Wat voor een bijbaan als 17 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:17

In de bouwmarkt! Doordeweeks werk ik gewoon avonden en op zaterdag hele dagen en als we zondags open zijn meestal ook wel!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:22

Ziekenhuis, verpleeghuis = catering. Winkels, schoonmaak van bedrijven = avonduren.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:34

Wat zijn je interesses?

Ik werk vanaf 18 op een benzine station, nu nog en met heel veel plezier. Leuke collega's, vaste klantjes en veel vrijheid. Vaak gaat het om wisseldiensten waardoor je nog wat aan je weekend hebt.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:11

Ik heb van mijn 15e tot mijn 25e bij een verpleegtehuis in de keuken gewerkt als bijbaantje.
Verdiende lekker en was leuk werk!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:05

Tegenwoordig met de nieuwe flexwet moeten ze je toch na 2 contracten al een vast contract geven?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:12

Mijn dochters hebben beiden bij Douglas gewerkt op de donderdagavond en zaterdag. Ze vonden het heel leuk en werden ook aardig verwend daar met producten.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:59

xMarieke schreef:
Tegenwoordig met de nieuwe flexwet moeten ze je toch na 2 contracten al een vast contract geven?

Das nou juist de reden om je na 2 contracten de deur te wijzen.... het is de bedrijven alleen maar makkelijker gemaakt. In sommige branches geven ze geen vaste contracten meer. Voor jou 10 anderen.

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:05

ik werk in een binnenspeeltuin, ik moet toch íets hé :P

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:05

En ik, ik maakte haring schoon. ;)

Maar dat doe ik nog steeds voor erbij. Is er een horecabedrijfje of cateraar waar je zou kunnen helpen? Ik meen dat wij in de omgeving van 't Gooi een TREK of iets hebben? Zij zoeken tieners.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:17

Ik vond horeca echt het perfecte bijbaantje naast je studie: ze hebben altijd mensen nodig in de avonden of in het weekend, super flexibel, gezellig, en incl fooi is het best prima betaald. :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:08

WendyLotte schreef:
xMarieke schreef:

Das nou juist de reden om je na 2 contracten de deur te wijzen.... het is de bedrijven alleen maar makkelijker gemaakt. In sommige branches geven ze geen vaste contracten meer. Voor jou 10 anderen.

TS schrijft dat ze er 3 jaar werkt dus ik neem aan 3 contracten. Daar zou betekenen dat ze dat vaste contract dan al heeft of recht heeft op een transitie vergoeding

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 01:17

xMarieke schreef:
TS schrijft dat ze er 3 jaar werkt dus ik neem aan 3 contracten. Daar zou betekenen dat ze dat vaste contract dan al heeft of recht heeft op een transitie vergoeding

Die nieuwe wet is toch korter dan een jaar geleden pas ingegaan. Waarschijnlijk is haar laatste contract nog voor die regeling verlengd waardoor dit niet van toepassing is.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:55

Ik heb op jou leeftijd in een bejaardenhuis gewerkt, in het restaurant. Geweldig baantje en je salaris stijgt echt boven alle andere banen uit..

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:59

Ik heb een jaar lang achter de bar gestaan in een salsabar, ook doordeweeks, maar voornamelijk vrijdagavond en feestjes op de zaterdagavond.
Helaas was ik op een gegeven moment vooral doordeweeks nodig en ben ik gestopt omdat ik tot 11 uur s'avonds werken (half 12 thuis) te laat vond en liever de avonden voor mezelf had.

Nu werk ik als opruimhulp in de biobliotheek, 2 dagen per week. Hier kon ik zelf aangeven op welke dagen ik kan werken, ik moest 3 momenten doorgeven en 2 van die momenten zouden op het definitieve rooster komen. Aan dit werk zitten geen vaste tijden, op de dag zelf na. Zolang ik maar 2 uurtjes werk tussen half 3 en 8 uur s'avonds. Heerlijk flexibel dus! Voor mij is 2 dagen werken in de week genoeg, het verdient niet veel, maar je zou het in combi met een ander baantje kunnen doen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:00

Ik ben ook 17 en ik werk in een boekenwinkel. Is heel leuk werk, contact met de klanten is erg leuk. :) Ik werk op vrijdagavond (koopavond) en de zaterdagen. Dat komt goed uit met mijn studie, en ik verdien ook goed

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:04

Horeca!!

En je kan ook altijd kijken of je bij een bakkerij in de decembermaand kan bijspringen.. Zat inpakwerk en onwijs leuk om te doen :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:12

Vraag eens na of de bij kantoorpanden of werkplaatsen nog mensen nodig hebben. Ik werk zelf bij een glasbedrijf, ik maak schoon maar mag soms ook helpen met glasgerelateerde klussen. Leuk en leerzaam!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:13

Ik werkte op m'n 17de bij net 'net-niet' Michelin restaurant als gastvrouw/bediening :) Erg fijn, en was prima te combineren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:09

McDonald's. Heel flexibel met uren zijn ze daar.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:15

Als je een leuk uurloon wil . Ga s solliciteren bij een slager of bakker als verkoopmedewerker

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:15

knuffeldier schreef:
Op die leeftijd had ik een schoonmaakbaantje in het ziekenhuis, vond ik superleuk.

Ha ha, ik ook en heb ik 12 1/2 jaar (bijna!) vol gehouden.
Verdiende goed, verdiende bijna dubbele van 1e cassiere bij de AH toendertijd dus ik hoefde maar halve zaterdag te werken voor zelfde salaris dat mijn klasgenoten hadden voor hele zaterdag en die
schoonmaken maar dom werk vonden. Ik heb me er in ieder geval prima vermaakt en het verdiende
toendertijd best goed, werd toen nog gedaan door ziekenhuis zelf dus niet door schoonmaak bedrijven.

Verder in vakanties bij diverse schoonmaakbedrijven in de avonden ook nog gewerkt.
En in de vakanties als voedings assistente in het verzorghuis (wat eigenlijk belachelijk is voor totaal niet gediplomeerde mensen).
Aardbeien geplukt etc. alles wat maar langskwam op tijden die ik kon werken gedaan zeg maar.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:26

ik weet dat ze in maarssen mensen zoeken voor Sandd, ik werk zelf voor Sannd en ik kan je vertellen dat het prima bevalt haha!
Als je meer info wilt mag je een pb'tje sturen!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 12:55

Ik val inderdaad nog onder de oude regeling, ze hebben me vlak daarvoor nog een contract aangeboden.

Dank je wel verder voor alle reacties, en ik ga alles is rustig bekijken! :)