Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vanspeijk schreef:Bij mij thuis zeggen ze dat ook altijd, dat kantoorwerk geen echt werk is. En ook dat mensen met hbo/uni niet weten hoe het er 'in de echte wereld aan toe gaat' o.i.d, en dat ze allemaal arrogant zijn. Ik ben de enige in het gezin die universiteit doet dus dit soort opmerkingen vind ik altijd erg vervelend.
listiglistje schreef:vanspeijk schreef:Bij mij thuis zeggen ze dat ook altijd, dat kantoorwerk geen echt werk is. En ook dat mensen met hbo/uni niet weten hoe het er 'in de echte wereld aan toe gaat' o.i.d, en dat ze allemaal arrogant zijn. Ik ben de enige in het gezin die universiteit doet dus dit soort opmerkingen vind ik altijd erg vervelend.
Getuigt van weinig IQ en EQ...zeker weten dat het familie van je is![]()
Zonder de hoger opgeleide/slimme mensen, leefden we nu nog in een grot met een vel om ons lijf en werden we gemiddeld maar 28 jaar oud

AmoorM schreef:Okay, heb ik net een rare discussie met mijn moeder over werken.![]()
Zij vindt dat kantoorwerk geen echt werk is. Het werken in het tuinbouw is bijvoorbeeld wel echt werk, maar het werken op kantoor valt niet onder werken. Omdat je er lichamelijk niet moe van wordt.
Wat vindt bokt? Is kantoorwerk inderdaad geen echt werk? Kun je niet moe zijn aan het eind van de dag? Ik ben vaak erg moe naar z'n lange dag!
Edit: Iets beter geformuleerd.
AmoorM schreef:Alja schreef:werk is werk toch?
Ja, maar ik kan niet moe zijn van een lange dag op kantoor.
Selka schreef:AmoorM schreef:
Ja, maar ik kan niet moe zijn van een lange dag op kantoor.
Als jij mega veel verantwoordelijkheden hebt en moeilijke dingen doet dan ben je kapot s avonds laat.
Ik mest liever 40 uur per week uit dan dat ik het werk van mijn vriend (uitsluitend kantoor) zou moeten doen. Fysiek werken stopt om 5 uur bij wijze van spreken en dan kun je lekker uitrusten.

vanspeijk schreef:ik spreek ze er ook op aan, maar dan krijg je zo'n vaag antwoord dat dat voor mij niet geldt. Ja, zo werkt dat niet natuurlijk...
Mijn ouders hebben een eigen bedrijf [mijn broer werkt daar ook] in de metaalindustrie. Ze zijn geen van allen dom, dat kan ook niet met het werk wat ze doen, maar er wordt gewoon erg neergekeken op hogeropgeleiden.
Maar ik ben blij dat ik nu weer een aantal mensen heb aangenomen anders ben ik echt helemaal gesloopt iedere dag. Maar goed, ik heb naast het werken op kantoor of op de werkvloer ook nog netwerken en bijeenkomsten etc en dan zeggen mensen oh leuk toch beetje borrelen en eten. Ja maar ook daar ben je gewoon aan het werk dus daar wordt ik ook wel moe van!