Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Punz schreef:Joh... We hebben het hier over iemand van 22.
Daar gaat echt niemand een royaal werkervarings CV van verwachten hoor ...
Eight schreef:Ik denk als je klaar bent met studeren, een baantje als vakken vullen weinig toevoegende waarde heeft. Ik weet natuurlijk niet wat voor opleiding je doet, maar mij ons (technisch) wordt gekeken welke technieken je toe kan passen, niet hoelang je vakken vuller geweest ben
dorientjuh schreef:Wat voor studie doen je / heb je gedaan? En is daar goed werk in te vinden? Doe je naast je studie nog dingen als activiteiten binnen een studentenvereniging (commissies en dergelijke)?
Persoonlijk vind ik op je 28e alleen een bijbaan hebben gehad en inderdaad meerdere afgebroken studies niet zo denderend. Ik vraag me ook af of je straks een normale fulltime baan wel aan kunt? Heb je daar al over nagedacht? Maar om op je vraag terug te komen: een bijbaan op je CV is altijd nog beter dan helemaal geen werkervaring.
Gucci_ schreef:dorientjuh schreef:Wat voor studie doen je / heb je gedaan? En is daar goed werk in te vinden? Doe je naast je studie nog dingen als activiteiten binnen een studentenvereniging (commissies en dergelijke)?
Persoonlijk vind ik op je 28e alleen een bijbaan hebben gehad en inderdaad meerdere afgebroken studies niet zo denderend. Ik vraag me ook af of je straks een normale fulltime baan wel aan kunt? Heb je daar al over nagedacht? Maar om op je vraag terug te komen: een bijbaan op je CV is altijd nog beter dan helemaal geen werkervaring.
Dat is een goede vraag, heel eerlijk, dat denk ik niet. Ik heb al sinds 2011 last van psychische klachten en vermoeidheid. Ben er al vaak mee naar de dokter geweest en telkens weer wordt er gezegd dat het maar een griepje is, een verlaagde weerstand of dat ik het maar moet opzoeken op internet. Vorig jaar was ik erg wanhopig en had ik bijna een zelfmoordpoging gedaan... Mijn vader heeft toen de ha gebeld en weer kon ik niet geholpen worden, ze zeiden, het is gewoon even moeilijk, maar het wordt beter. Is gelukkig ook beter gegaan toen, maar gaat nu weer een beetje die kant op. Ik kan van het ene op het andere moment heel vrolijk zijn en dan weer heel wanhopig, boos of verdrietig...
Als ik 's ochtends wakker word, dan weet ik niet waarvoor ik het zou moeten doen, het nut van het leven. Ik heb dagen dat ik het liefst wil dat de dag zo weer voorbij is. Ik wil heel graag van dit gevoel en die vermoeidheid af en gewoon doorgaan met studeren en werken zoals elke student. Gewoon weer plezier hebben in het leven. Ik voel mij vaak doodongelukkig.
Opzich gaat het leren wel goed, ik kan mij wel moeilijk concentreren vaak, maar zet toch door totdat ik alle stof ken. Het werken in groepjes is een groot probleem. Ik moet nu een project doen, maar ben niet gegaan, ik ben teleurgesteld in mezelf. Ik ben slecht in contacten leggen met nieuwe mensen en laat gauw over mij heen lopen.
Gucci_ schreef:Waarom ik niet gewerkt heb, komt door een gebeurtenis in mijn verleden (zet ik liever niet op bokt) waardoor ik nu psychische problemen heb. In die andere vier jaar heb ik altijd veel in het huishouden gedaan en met mijn paarden bezig en sporten. Ik vermaakte mij altijd wel. Nu ik weer studeer vind ik het wel zwaar om beide te combineren. Laat staan een baantje erbij... Nu ik lees dat werkervaring wel erg belangrijk is weet ik niet of ik wel door moet gaan met studeren. Wat heb ik anders aan dat diploma straks...Als ik zou stoppen zou ik werkervaring op kunnen doen. Als ik nu 'slechte' dagen heb, kan ik gewoon thuis blijven van school, maar dat kan niet als ik een baan heb, die raak ik oplaatst kwijt dan...
) Dus is gewoon even kijken... Verscheelt zo veel per bedrijf waar ze op letten, wat ze willen, wat harde eisen zijn etc. 
Gucci_ schreef:Maar kan ik dan gewoon niet in de sollicitatiebrief vermelden dat ik door omstandigheden niet heb kunnen werken en wel veel ervaring heb met huishoudelijk werk? Het is nu gewoon heel moeilijk, want ik ben van maandag tot donderdag of vrijdag op mijn kamer en school. Studeer veel 's avonds en weekends ben ik bij mijn familie om daar te helpen. Sporten, heen en weer reizen enz. Kom soms niet eens toe aan afspreken met vriendinnen... En dan nog dagen dat het erg slecht gaat, moet ik alles later weer inhalen. Hoe doen andere studenten dat?
Ik herken de negatievere gedachtes en gevoelens namelijk absoluut. EN er wordt hier boven mij hel makkelijk gezegd: 'niet zo negatief doen', maar dat klinkt simpeler dan het in werkelijkheid is helaas. Liannetje86 schreef:Ik moet hier even op reageren... Maar sorry dat ik het zeg, maar denk eens een beetje positief alsjeblieft!
Heel bot gezegd... Er kan morgen ook een piano van 5 hoog op je hoofd vallen....
Gucci_ schreef:Nee, ik kon naar een psycholoog, maar daar was een wachtlijst en het duurt lang voordat ik er terecht kan. Maar als ik mij nu zou aanmelden bij een psycholoog en misschien duurt het wel een paar jaar voordat ik helemaal beter ben... In combinatie met studeren, zou ik dan nog wel een kans maken op een baan straks op mijn 26e met alleen mavo- en hbo diploma zonder werkervaring? Daar ben ik wel een beetje bang voor...