Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
daisssx schreef:Ik vind sommige reacties niet heel erg gepast, ik heb namelijk in de zelfde situatie gezeten.
Maar je voelt je lekker in een klas, of niet.
Geforceerd gesprekken proberen te voeren helpt écht niet..
En natuurlijk doe je een opleiding door jezelf, maar als je er klachten van krijgt, hoe wil je de opleiding dan goed kunnen volgen?
Vooral vind ik het erg laks van de school, want er is wel degelijk een mogelijkheid dat TS naar een andere klas zou kunnen gaan. (zoals ik al eerder tegen TS heb gezegd: scholen zijn vaak egoïstisch en doen dingen vaak in eigenbelang.) (En nee, niet alle scholen zijn zo)
En als dat het probleem oplost, Why not?
daisssx schreef:@Liselot, maar als je bijvoorbeeld wordt buitengesloten op je werk, dan geloof ik echt niet dat dat je niks interesseert...
Ook bij volwassenen gaat dat niet in de koude kleren zitten.
Liselot schreef:Ik ga nu best wat boze bokkers op me af krijgen gok ik, maar:
Kom op zeg, je bent verdorie geen 12 meer maar 18. Daarbij zit je niet op school voor je klas of vriendinnen, maar voor jezelf.
Zoe_97 schreef:daisssx schreef:Ik vind sommige reacties niet heel erg gepast, ik heb namelijk in de zelfde situatie gezeten.
Maar je voelt je lekker in een klas, of niet.
Geforceerd gesprekken proberen te voeren helpt écht niet..
En natuurlijk doe je een opleiding door jezelf, maar als je er klachten van krijgt, hoe wil je de opleiding dan goed kunnen volgen?
Vooral vind ik het erg laks van de school, want er is wel degelijk een mogelijkheid dat TS naar een andere klas zou kunnen gaan. (zoals ik al eerder tegen TS heb gezegd: scholen zijn vaak egoïstisch en doen dingen vaak in eigenbelang.) (En nee, niet alle scholen zijn zo)
En als dat het probleem oplost, Why not?
Wat vind je dan ongepast? TS is geen kind meer waarvoor je alles moet verbloemen. Hoe je tijd op school is hangt nu eenmaal 99% van jezelf af. Ik had ook niet veel vriendinnen en zat maar stil in de klas, maar dat was een keuze. Als je echt sociaal wilt zijn en veel vrienden binnen je klas hebben, moet je daar nu eenmaal ook moeite voor doen.
Sizzle schreef:Ik heb ook een baan Naast school en weet dat hier ook de nodig dingen moeten gebeuren wat zich soms uit in stressIk vind overplaatsen toch wel de minste moeite hoor! Lijkt me geen onmogenlijke opgaaf voor de school.
Maar tegelijkertijd zou ik ook zeker aan je assertiviteit en incasseringsvermogen gaan werken via een cursus of zo.
In zo'n korte tijd al klachten ontwikkelen door een minder optimale situatie is niet normaal.
Als je eenmaal van school bent heb je ook gewoon regelmatig te maken met nare mensen die eventueel je baas/collega danwel goedbetalende klant zijn.
ItsMe2 schreef:Wat voor lichamelijke klachten krijg je dan?
Stress en niet lekker in je vel zitten kan zeker voor lichamelijke klachten zorgen, maar ik vind dit wel een erg korte tijd om daar lichamelijke van te krijgen.
Weet je heel zeker dat er verder geen dingen zijn die voor stress zorgen?
Sizzle schreef:Even off-topic.
Stress over dagelijkse dingen moet je niet zomaar accepteren. Daar moet je zelf aan werken om jezelf weerbaarder te maken.
Anders breekt het je vroeger of later op.
Als je van normale lastige werksituaties al stress krijgt, hoe moet dat dan als een echte stress situatie zich voor doet?
Dingen als grote interne conflicten, ontslag, aanklacht van klanten/patienten etc.
nardxash schreef:ItsMe2 schreef:Wat voor lichamelijke klachten krijg je dan?
Stress en niet lekker in je vel zitten kan zeker voor lichamelijke klachten zorgen, maar ik vind dit wel een erg korte tijd om daar lichamelijke van te krijgen.
Ik zal mijn klachten even opnoemen: stemmingswisselingen, snel verdrietig geen intresses meer
troi schreef:Ik zeg niet dat ik ze nodig heb want ben erg op mijn zelf en red mijn eigen dan prima maar valt me alleen op dat niemand met mijn praatIk zie het punt niet. waarom heb je vrienden nodig in je klas? Als je verder op school wel aanspraak hebt hoef je in de pauze's niet alleen te zitten en zolang je klasgenoten je niet storen tijdens de les zal het je toch een worst wezen wie er in je buurt zit? Zo heb ik een groot deel van mijn middelbare school door gebracht. En als ik pech had dat er geen bekenden waren in de pauze ging ik lekker mijn broodje opeten tijdens een wandeling. Beetje praktisch zijn hoor.
Jennifuur schreef:ItsMe2 schreef:Wat voor lichamelijke klachten krijg je dan?
Ik zal mijn klachten even opnoemen: stemmingswisselingen, snel verdrietig geen intresses meer
Femek2902 schreef:Sorry hoor, maar je komt echt over alsof je 5 bent. Kom op zeg na drie weken al serieuze lichamelijke klachten van een beetje slecht in de klas liggen. Het is niet alsof ze je wegpesten.
En nee ik ben echt niet iemand die altijd perfect in de klas past. Ik ben zelf in de 5de blijven zitten, ik kan je vertellen dat dat echt een stuk vervelender is dan in een klas beginnen waar nog niemand elkaar echt kent. Want dan kent iedereen elkaar al en is er dus nooit iemand alleen waar je bij aan kan schuiven. Je bent altijd het 3e wiel aan de wagen.
Maar ook ik kan bevestigen dat het niet liggen in een klas voornamelijk te wijten is aan jezelf. Toen ik me poedersuiker voelde en een hekel had aan al mijn klasgenoten was er ook niemand die vrijwillig naast mij ging zitten. Maar uiteindelijk heb ik een ontzettend leuke groep vrienden gemaakt![]()
En natuurlijk kan het zijn dat je niet goed met een klas op kan schieten, ik heb me ook nooit echt op mn gemak gevoeld in mijn stamklas (daar had ik engels, nederlands en godsdienst mee), maar er loopt altijd wel iemand rond met wie je wel goed overweg kan.