Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
melody7 schreef:Of Carry Slee toegestaan wordt of niet hangt van je school af. Bij ons mocht het omdat er mensen waren die al enkele boeken hadden gelezen, maar het mochten er niet meer dan twee zijn. Daarnaast mochten wij bijvoorbeeld ook Quo Vadis lezen, terwijl dat van oorsprong geen Nederlands boek is en ik weet ook niet of literatuur in het Afrikaans op elke school wordt toegestaan. Dat zijn dingen die TS dus het beste aan haar docent kan voorleggen.2 jaar geleden was Carry Slee op vmbo iig toegestaan, niet allemaal maar Joël wel want die had ik er zelf tussen zitten.
Villa Serena vond ik trouwens ook een leuke, maar ik ben bang dat dat ook een thriller is..
Zoe_97 schreef:capopjekop schreef:Ik vond het Schnitzelparadijs wel een leuk boek. Verder heb ik toen een verslag gemaakt over de Tweeling en Veertig. Voor het boek van voor 1800 heb ik Mariken van Nimwegen gelezen. Deze boeken waren allemaal wel te doen.
Houdt er rekening mee dat Mariken van Nimwegen een toneelstuk is (of origineel was). Ik weet niet of dat mag?
Ik ben zelf een echte lezer, maar ik ben van België dus andere boekenlijsten (elke leerkracht maakt leuk een eigen lijst). Dus daar zal je niet veel aan hebben.
truus1970 schreef:Hallo,
Ik reageer ook even. Zoonlief doet vmbo-tl op speciaal onderwijs.
Ik zag erik en het kleine insectenboek staan. Deze is toch van Godfried Boman? Mag deze nog steeds? Dat is het voor hem een optie hij moet er nog 5. Dankzij jullie weer wat informatie. Zijn eerste boek was de eetclub. 1 gedaan. 5 te gaan...
Emmaa_ schreef:Er zijn gewoon boeken die letterlijk iedereen leest voor zijn lijst, Het Gouden Ei etc zijn daar voorbeelden van. Het mag, maar docenten vinden het niet zo leuk omdat je mondeling dan wel erg saai wordt.
Vrij makkelijk doorheen te komen, leuk, spannend. Zeker een aanrader! Daarnaast hebben ook niet veel mensen het gelezen.