Grieks!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:44

Je bent 14, dan heb je net 2 jaar Duits gehad? Dan kan je toch nog niet beoordelen of je Duits gemakkelijk vindt?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:46

Electra63 schreef:
Ik wens je veel succes. Ooit ..Heb ik 4 jaar nieuwgrieks aan de Volksuniversiteit gedaan. Het is een vrij moeilijke taal. Het begint al met het alfabet. Dus schrijven en lezen is een extra moeilijkheid. Daarbij is de grammatica vrij moeilijk, die lijkt op het Duits, met naamvallen enz.
Ook de vervoegingen van dr werkwoorden zijn niet altijd logisch.

Kortom... Als je geen Griekenland fan of Griekse vrienden of familie hebt, zie ik niet echt een voordeel aan Grieks leren.
Ik zou Duits of Spaans of Portugees doen. En als je echt een uitdaging wilt: Chinees. Dit zijn talen, waar je als handelsland wat aan hebt.

Ik vraag me af waarom talen leren nuttig moet zijn. Waarom kan dat niet iets zijn wat je voor je lol doet? Als je jezelf leert schaken zegt niemand dat je dat niet moet doen omdat het niet nuttig is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 22:50

Finliox schreef:
Electra63 schreef:
Ik wens je veel succes. Ooit ..Heb ik 4 jaar nieuwgrieks aan de Volksuniversiteit gedaan. Het is een vrij moeilijke taal. Het begint al met het alfabet. Dus schrijven en lezen is een extra moeilijkheid. Daarbij is de grammatica vrij moeilijk, die lijkt op het Duits, met naamvallen enz.
Ook de vervoegingen van dr werkwoorden zijn niet altijd logisch.

Kortom... Als je geen Griekenland fan of Griekse vrienden of familie hebt, zie ik niet echt een voordeel aan Grieks leren.
Ik zou Duits of Spaans of Portugees doen. En als je echt een uitdaging wilt: Chinees. Dit zijn talen, waar je als handelsland wat aan hebt.

Ik vraag me af waarom talen leren nuttig moet zijn. Waarom kan dat niet iets zijn wat je voor je lol doet? Als je jezelf leert schaken zegt niemand dat je dat niet moet doen omdat het niet nuttig is.

Ik doe het ook gewoon voor de lol :')
En eigenlijk omdat ik me op school doodverveel maar ik wil nu geen niveau meer omhoog (heeft privé redenen) gaan dus dan voeg ik er zelf nog maar wat aan toe. Het voordeel is dat ik me nooit verveel :)
Ik hoor altijd van heel veel mensen op school dat ze zich altijd vervelen. Ikke nooit :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:54

Omdat mijn ervaring is, als je de talen niet regelmatig spreekt, hoort of leest, je kennis wegzakt. Met wie ga je praten? Hoe weet je of je het goed uitspreekt?
Tot aan de crisis, hoorde je nooit Grieks op TV. Nieuw-Grieks is een moeilijke taal en als je dat leuk vindt, moet je dat vooral doen, maar ik denk niet, dat dit een succes wordt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 22:58

Electra63 schreef:
Omdat mijn ervaring is, als je de talen niet regelmatig spreekt, hoort of leest, je kennis wegzakt. Met wie ga je praten? Hoe weet je of je het goed uitspreekt?
Tot aan de crisis, hoorde je nooit Grieks op TV. Nieuw-Grieks is een moeilijke taal en als je dat leuk vindt, moet je dat vooral doen, maar ik denk niet, dat dit een succes wordt.

we zien wel. Het eerste wat ik in ieder geval doe is wel meteen opzoeken hoe je het zou moeten uitspreken. Je zult vast op YouTube Griekse filmpjes vinden :j

Myrthe64

Re: Grieks!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 06:18

Ik vind het leuk dat je dit wil gaan doen TS! Heb ik alleen maar respect voor dat je dit gewoon voor de lol wilt doen. En al lukt het niet helemaal, dan heb je in elk geval een beetje basiskennis en dat is nog altijd meer dan de gemiddelde mens

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:27

Electra63 schreef:

Ben het hier wel mee eens

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:28

Maar als je het alleen voor de lol doet is dat geen probleem denk ik

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:11

Metaxa schreef:
Maar als je het alleen voor de lol doet is dat geen probleem denk ik

Nee. Ik ben zo iemand die een soort fotografisch geheugen op lange termijn heeft dus als ik Grieks goed geleerd heb en ik kan het best goed dan gaat het niet verloren ook al kijk ik er jaren niet meer naar. Dat is ook met paddenstoelen. Toen ik 10 was heb ik er een hoop uit mijn hoofd geleerd en ik ken ze nog bijna allemaal

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:18

Dan is het juist vervelend als je het verkeerd aanleert (en die kans is natuurlijk aanwezig, niemand die jou corrigeert immers). Kun je niet een cursus volgen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:20

vuurneon schreef:
Dan is het juist vervelend als je het verkeerd aanleert (en die kans is natuurlijk aanwezig, niemand die jou corrigeert immers). Kun je niet een cursus volgen?

Nou ik kijk ook filmpjes op YouTube dus dan kun je het lastiger verkeerd aanleren :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:21

Maar jij wordt niet gecorrigeerd. Ik kan ook wel leren zingen met YouTube maar als niemand mij hoort, weet ik niet of het wat is :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 16:31

vuurneon schreef:
Maar jij wordt niet gecorrigeerd. Ik kan ook wel leren zingen met YouTube maar als niemand mij hoort, weet ik niet of het wat is :')

Ja oké dat klopt wel :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:55

Drawerlover, ik geloof best dat je gemakkelijk kan leren, al zit je dan niet op het VMBO (waar ik overigens niets tegen heb). Maar jij onderschat het leren van een vreemde taal, zonder cursus (leraar). Het zou nog kunnen als je een huisgenoot hebt, waar je regelmatig mee kan praten en/of oefenen. Grieks leren doe je niet ff via YouTube, al heb je dan een fotografisch geheugen.
Misschien kan je wat woorden of standaard zinnen leren, maar niet een goed gesprek voeren, de Griekse krant lezen of een Grieks programma volgen. Dat kan niet.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:01

Genoeg mensen op het internet die met je willen oefenen in het Grieks, daar twijfel ik niet aan. Zijn zelfs speciale sites voor. Schrijf een keer verhaaltjes/verslagjes op lang8, als je denk dat je daar aan toe bent. Daar zitten natives die het voor je kunnen corrigeren.

Zo leer je misschien niet spreken, maar schrijven is al een heel mooi begin.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 19:29

O ik ben vergeten te zeggen dat ik nu het alfabet oefen via WRTS en daar kun je ook uitspraak op instellen dus dan zeg ik de woorden (nu letters) na zodat ik dat ik mijn hoofd heb geprint :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:26

Hee, je bent njet de enige die die het leuk vind om zichzelf dingen aan te leren :)) wil dan wel geen Grieks :P
En je hebt gelijk, op school is het Zo gedwongen en je moet binnen een bepaalde tijd alles af hebben en als het onderwerp je niet interesseert heb je pech.
Dus ik leer mezelf ook dingen die ik leuk vijd aan op mijn eigen tempo. Gewoon naast school, paardrijden en dansen (alhoewel ik sommige dans dingetjes wel zelf oefen)

Nou ja, iig succes met Grieks leren!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 18:35

Bedankt :)
Dat zal wel lukken :j
Mijn doel is om vandaag de letters compleet uit mijn hoofd te leren en morgen mezelf een 'so' te maken

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:36

Ik zou een SO niet zelf maken want dan doe je vaak de dingen die je extra goed weet in je SO zetten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 18:42

BeSen schreef:
Ik zou een SO niet zelf maken want dan doe je vaak de dingen die je extra goed weet in je SO zetten

Zo ben ik niet. Ik ben juist andersom :')

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:17

Kijk eens naar memrise oid. Daar kan je courses vinden met woordjes, in zo'n beetje elke taal. Het is erg makkelijk en niet vervelend om te gebruiken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 22:21

Finliox schreef:
Kijk eens naar memrise oid. Daar kan je courses vinden met woordjes, in zo'n beetje elke taal. Het is erg makkelijk en niet vervelend om te gebruiken.

Linkje misschien?? Dan weet ik zeker dat ik het goede heb :j

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:11

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 23:17

Bedankt :D
Ik moet bij oma slapen dus er is niets meer van in gekomen :(
Dan morgen maar