Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

heb deze week gewoon even 3 nachtdiensten van me collega over genomen zodat ik er na mijn vakantie gelijk 6 heb 
SusanH schreef:Dreamy: dat is wel bijzonder werk! Dan snap ik de werktijden ook beter. Hoe lang van tevoren weet je je werkdagen/rooster dan?
Ik werk in de gehandicaptenzorg als woonbegeleider. Ik draai vooral laat/slaapdiensten, dagdienst heb ik alleen in de weekenden. Heb hiervoor ook jaren binnen dagbesteding gewerkt, vind dit uiteindelijk wel prettiger omdat ik voor mijn gevoel meer thuis ben nu.

). Wat ik zelf niet erg vind, want dan heb ik weer even rust van de zomer-drukte en kan ik mijn sociale gebeuren weer oppakken. Vandaar dat ik nu ook weer terug ben van mijn mod-break. Dat is in de zomer echt geen doen, lange en vooral drukke dagen.. 
Lis_Ol schreef:Ik werk zelf in de forensische verslavingszorg. Tijdens de nachtdiensten sta ik ook in mijn 1tje op 24 mannen.
Taken zijn niet hele denderend, administratie bijwerken, urinecontroles klaarmaken (en vanaf 5 uur afnemen) en medicatie nakijken.
Dus verder moet ik mezelf altijd wakker zien te houden.
Werk altijd 8.5 uurs diensten. Welke dienst dan ook.
?
Kun je dan wel echt rustig slapen? Ik zou denk ik erg licht slapen en vaak wakker worden, bang dat er iets aan de hand is en ik 't mis

Lis_Ol schreef:@dreamy: jup, t mag
Daarbij heb ik wel een alarmeringssysteem bij me, dus moest er wat zijn hoop ik maar dat m'n collega's snel zijn
Over t algemeen is t erg rustig hoor. Heb in de 1.5 jaar dat ik er werk nog maar 2 nachten gehad waarin in me niet op m'n gemak voelde.
En moet zeggen, ik vind het wel lekker alleen. Stel dat je met een collega zit waar t niet zo mee klikt, dan duurt 8.5 uur lang als alle cliënten slapen

Dreamy schreef:Lis_Ol schreef:@dreamy: jup, t mag
Daarbij heb ik wel een alarmeringssysteem bij me, dus moest er wat zijn hoop ik maar dat m'n collega's snel zijn
Over t algemeen is t erg rustig hoor. Heb in de 1.5 jaar dat ik er werk nog maar 2 nachten gehad waarin in me niet op m'n gemak voelde.
En moet zeggen, ik vind het wel lekker alleen. Stel dat je met een collega zit waar t niet zo mee klikt, dan duurt 8.5 uur lang als alle cliënten slapen
Daar heb je ook weer een punt
(Bij ons op werk hebben we verschillende posities en staan we max. 2,5 uur op een plek, met uitzondering van posities waar je met z'n tweeën heen wordt gestuurd omdat dat rustige plekken zijn)
.
is wel de bedoeling dat we een basisrooster krijgen. Maar voor nu heb ik meestal uiterlijk de eerste van de maand het rooster voor de maand erop. Je kan wel aangeven wanneer je echt niet kan werken en dus vrij wil dmv 1 roostervrije dag dan mag je niet ingepland worden. Ook kun je tot 3 maanden voor de datum roosterwensen indienen, als je bijv. een weekendje weg wil. Ik heb nog nooit meegemaakt dat zo'n wens niet ingewilligd kon worden, en als echt duidelijk is dat iets niet past (bijv meer dan de helft van het team wil met vakantie) dan wordt het in het team terug gelegd en moeten we het gezamenlijk oplossen.

amandananana schreef:Dreamy ik slaap altijd heel licht.
Ik heb vannacht een slaapdienst gehad maar had een wegloper, ben 15.00 begonnen en 06.30 lag ik in mn bed. 08.30 weer eruit en 11.30 klaar. Ben helemaal dood
tot 11.30 is wel lang. Komt er dan in de ochtend nog een collega bij?
La_ruette schreef:Heel herkenbaar Myrthe!
Ik ben verhuisd naar een dorp 130 km van mijn oude woonplaats, om samen te gaan wonen. Het scheelt dat ik m'n paard wel mee heb maar door m'n onregelmatige diensten kan ik vaak niet bij feestjes, gezellige momenten etc zijn. Vooral in het weekend. Door de weeks werkt iedereen en even bij een bekende op de koffie is dan lastig. Ik ga ook naar de sportschool etc maar het heeft allemaal geen echte vriendschappen opgeleverd!
).