Misschien nieuw werk, verhuizen > droombaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:15

Gedurende mijn studies op meerdere stallen gewerkt. Het is zeker hard werken maar ik kreeg daar juist voldoening van, ik vond het heerlijk!

Wel, was het voor mij slechts een bijbaan en zou ik het niet de rest van mijn leven 40+ uur kunnen en willen doen. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik op privé-sportstallen werkte waarbij buiten de 2/3 medewerkers niemand op stal was en de dagen voornamelijk eenzijdig waren (al was het rijden natuurlijk wel weer zeer afwisselend en leerzaam).

Als dit jouw droombaan is zou ik het zeker doen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:18

Ik zou er lekker voor gaan! Er is niks wat je tegen houdt en lijkt me een mooie en leerzame ervaring. Heb wel een vermoeden bij wie t is.

Qua salaris misschien idd eens rondvragen bij anderen hier op bokt in vergelijkbare situaties?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:19

Iris82 schreef:
Als stalmanager heb je wel een flinke verantwoordelijkheid. Dus ik zou niet zomaar uitgaan van het minimumloon.

Vaak zie je wel (met kost en inwoning) dat de huur en g/w/l ed ingehouden wordt van het loon.
Dat is natuurlijk normaal... maar ze weten vaak wel wat ze moeten rekenen.
Ook ben je door daar te wonen 24/7 oproepbaar/beschikbaar voor je werk en ben je een groot gedeelte van je eigen leven daardoor kwijt.

Monchou

Re: Misschien nieuw werk, verhuizen > droombaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:28

Als je het ziet zitten moet je het sowieso gewoon proberen. Stoppen kan altijd :D

Maar.. kleine kanttekening: In de paarden is het wel nodig dat je voor jezelf opkomt. Het is namelijk makkelijk misbruik maken van jonge meiden die hun ''droombaan'' voor ogen hebben en er alles voor over hebben. Niet op je mondje gevallen zijn en voor jezelf bedenken wat redelijk en wat niet redelijk is dus :D
Ben je bijvoorbeeld okee met werkdagen van 10 uur?
Wordt overwerk betaald?
Ben je 1 of 2 dagen in de week vrij?
etc.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 14:29

Hoipiepeloii schreef:
Ik heb rond mijn 19e ook deze kans gehad en uiteindelijk toch niet gedaan. Ik zag mezelf niet moederziel alleen in een appartement boven de stallen in een vreemd dorp aan de andere kant van het land. Bovendien had ik nog geen afgeronde opleiding, dus dat is wel een groot verschil tov jou. Ik heb gekozen voor een goede opleiding en daarnaast steeds 2/3/4 paarden rijden van anderen. Dat is me super bevallen en ik heb nooit spijt gehad van die keuze.
Aan de andere kant zou jij het wel gewoon kunnen proberen en als het je toch niet bevalt, gewoon weer op zoek gaan naar een andere baan! Ik zie ook dat je een studie hebt gedaan in die richting, dus dat maakt het natuurlijk weer anders. Je wilt blijkbaar graag in de paarden verder..?

Klopt, heb 2 verschillende opleidingen gedaan in de paarden richting, dit was meer omdat een andere richting opleiding me geen motivatie gaf. Uiteindelijk maak ik het lieft van mijn hobby m'n werk, dus dit is wel een kans die ik niet moet laten schieten :-)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:24

en luister vooral niet te veel na die argumenten van mensen van ik zou niet .. het is wat jij wil.

als ik naar anderen had geluisterd.. had ik nooit mijn hobby als werk gehad.

ik weet ook niet of ik het op mijn 60 e nog doe.. maar ik werk ondertussen al een tijdje in de paarden ben in de dertig en wil nog niks anders.

zorg wel dat je minimaal een dag vrij hebt..

heb je een appartement alleen? ik heb een tijd samen gewoond met twee verschillende collega's in bepaalde periode. je geeft en neemt wat.. maar nu ik alleen woon weet ik wel wat dat voor mij dat echt ideaal is.

zo als iemand hier boven zegt.. je bent idd 24 uur op het bedrijf.. maar ik heb duidelijke afspraken en op een kolieker of ontsnapping na en soms klanten/dierenarts ben ik gewoon vrij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:27

Gewoon doen! Nu ben je nog nergens aan gebonden (bv partner, gezin, koophuis etc.) en je hebt toch geen ander werk. Mocht blijken dat het niet bij je past ben je zo weer terug, en kan je altijd nog ander werk zoeken :)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 17:06

Dat mensen zeggen dat ik het niet moet doen heb ik wel een paar keer gehoord, maar dat zijn vooral de mensen die niet zonder me kunnen, ze zullen wel moeten :Y)
De meesten zeggen dat ik 't moet doen en deze kans niet moet laten liggen.

Het is 6 dagen werken, van 8.00u tot 17.30u meende ik, dan zit ik boven de 40 uur, dus moet even horen hoe we dat gaan doen aangezien ik wettelijk gezien maximaal 40 uur op papier mag draaien

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:59

Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk besloten hebt?