'oneerlijke' werkgever?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:53

Dimphyl schreef:
Solliciteren voor iets anders durf ik nog niet zo goed. Aan de ene kant heb ik op dit moment geen zin om bij mijn huidige werkgever te blijven, maar aan de andere kant vind ik het werk en mijn collega's geweldig.
Probleem is ook dat ik geen diploma's heb verder en dus moeilijk aan iets anders ga komen denk ik..

Op zich snap ik je wel, een nieuwe baan brengt natuurlijk ook risico's met zich mee. Reken er alsjeblieft niet op dat je na dit contract een vaste functie krijgt aangeboden. Uit dat ze je nu een 11 maanden contract aanbieden blijkt wel dat ze niet van plan zijn je voor vast te houden.

palousa_boy

Re: 'oneerlijke' werkgever?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:01

Ach, mijn contract zou mede door ik te plat praat niet verlengt worden, en dan zat ik op de Veluwe, waar ze ook niet echt ABN spreken..

Ze moeten toch iets verzinnen om commentaar te kunnen leveren.

Douraque

Re: 'oneerlijke' werkgever?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:50

Dit is tweeledig TS, enerzijds om een vast contract te vermijden (men mag max 3 arbeidsovereenkomsten binnen een periode van 2 jaar afspreken) en anderzijds om aan de transititievergoeding te ontkomen (verplicht bij arbeidsovereenkomsten die ten minste 24 maanden hebben geduurd).

Jouw werkgever dien, ivm de aanzegverplichting, ten minste 1 maand voor afloop van je tijdelijk contract aan te geven of hij het contract verlengd of stopt. Doet hij dit te laat, dan is hij een vergoeding verschuldigd van ten hoogste 1 maandsalaris