Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

bigone schreef:Als je toch weet dat je er per december uitligt dan kun je wachten maar ook nu gewoon heel veel solliciteren op een nieuwe baan, wat dan maar ook want je kunt met een kleine op komst het geld goed gebruiken.
vuurneon schreef:Hoe kun je al je zwangerschaps en bevallingsverlof betaald krijgen als je dan niet meer werkt, geen ww hebt en je nog niet eens in aanmerking ervoor komt? Verlof wordt niet betaald door je werkgever namelijk maar door het UWV.
Bij je ww gaat het om sollicitatie activiteiten; betekend dat bv een netwerkgesprek ook mee telt (dus je vraagt een kennis over zijn werk bv en hoe je er binnen komt), naar een banenmarkt gaan telt ook mee of zelfs een sollicitatie training volgen (ook de webinars van het UWV tellen mee, kun je gewoon vanachter je pc volgen en is gratis. Duurt geloof ik 2 uur) Dus je hoeft niet eens letterlijk op een functie te solliciteren.
Als je in december je ww krijgt, tik je dan nog wel je verlofdatum aan tijdens je ww? Want dan krijg je namelijk wel gewoon je zwangerschap en bevallingsuitkering
Al is er nog een optie:
Uw uitgerekende datum ligt binnen 10 weken na het einde van uw dienstverband.
vuurneon schreef:Het is toch jouw topic?![]()
Als er tussen jouw laatste dag en je uitgerekende datum minder dan 10 week zit, dan heb je er recht op (maar let wel, je krijgt het dus pas als je echt met zwangerschapsverlof gaat; die datum geef je zelf door aan het UWV) Dus je krijgt niet in december al die uitkering.
Stel je bent 1 december werkloos, dan moet je uitgerekende datum voor 9 februari liggen.
Zit er meer weken tussen, kun je toch overwegen de ww in te gaan als je verlofdatum dan wel binnen je ww periode valt.
zanakuzies schreef:*knip*
Ww wil ik niet aan beginnen stel je voor dat ik op een nieuwe baan wordt aangenomen en wordt ontslagen dan heb ik liever die Ww nog staan, in december krijg ik wel 16 weken zwangerschapsuitkering dat is 100% van mijn huidige salaris.
zanakuzies schreef:Dus als ik WW aanvraag, heb ik 7 maanden recht erop bij wijze van en dan zwangerschapsuitkering en daarna weer 7 maanden WW?
zanakuzies schreef:Oké zo, maar ik kan toch gewoon de zwangerschapsuitkering aanvragen? Want om nou voor 2 weken ww aan te vragen is ook nutteloos? Toch wil gewoon liever geen aanspraak maken op de ww mocht ik nog werkeloos zijn na mn zwangerschap
zanakuzies schreef:Oké zo, maar ik kan toch gewoon de zwangerschapsuitkering aanvragen? Want om nou voor 2 weken ww aan te vragen is ook nutteloos? Toch wil gewoon liever geen aanspraak maken op de ww mocht ik nog werkeloos zijn na mn zwangerschap
vuurneon schreef:zanakuzies schreef:Oké zo, maar ik kan toch gewoon de zwangerschapsuitkering aanvragen? Want om nou voor 2 weken ww aan te vragen is ook nutteloos? Toch wil gewoon liever geen aanspraak maken op de ww mocht ik nog werkeloos zijn na mn zwangerschap
Je maakt geen aansprak op de zwangerschapsuitkering, je uitgerekende datum ligt namelijk verder dan 10 week van je ontslag datum af.
Dus als je wel er recht op wil hebben, moet je een ww uitkering aanvragen.
Je krijgt dan vanaf 1 december ww tot aan je verlof, dus dat is echt wel langer dan 2 week hoor!