Citaat:Ik wil niet zeggen dat ik beter, moediger of sterker ben dan een ander. Iedereen is als persoon in mijn ogen namelijk gelijk.
Pardon? Dat wil je wel! Jij bent de beste persoon die ze mee kunnen nemen voor de reis, aan jou om dat te bewijzen in je brief

Citaat:Als ik aan de mensen in mijn omgeving vraag of ze mij zouden willen beschrijven in een aantal woorden dan krijg ik vaak deze eigenschappen te horen: enthousiast, druk, vrolijk, spontaan, vriendelijk, open en behulpzaam.
De eigenschappen die je nu noemt zijn heel algemeen. Druk is sowieso een eigenschap die ik niet zou noemen hier. Ik zou eerder gaan voor iets als 'enthousiast, vrolijk, spontaan, behulpzaam en doelgericht'.
Citaat:Ik ben meer dan dat alleen. Ook denk ik dat wanneer je hieraan mag deelnemen, je zeker moet beschikken over bepaalde eigenschappen/vaardigheden en laat ik nou net vinden dat ik in dat plaatje pas.
Bepaalde eigenschappen/vaardigheden zegt niks. Daarbij zou ik niet voor hun gaan invullen wat ze zoeken voor die reis. Ik zou dit stuk dus weglaten.
Citaat:Van mijzelf ben ik een zeer georganiseerd/gestructureerd persoon, ik wil graag dat alles volgens een goed uitgewerkt plan van aanpak gaat.
Ik ben van nature een zeer gestructureerd persoon. Voordat ik ergens aan begin bedenk ik hoe en wanneer ik het wil gaan uitvoeren. Vervolgens zorg ik dat alles wordt uitgevoerd volgens mijn plan van aanpak. Mocht ik tijdens het werk dingen tegenkomen die niet zo gaan als ik had verwacht, dan ben ik in staat snel een alternatieve oplossing te bedenken om zo toch mijn doel te bereiken.
Citaat:Binnen een team ben ik zeer flexibel in het aannemen van verschillende rollen. Zowel een leidinggevende rol als een volgende/luisterende rol zijn op mijn lijf geschreven. Ik kan erg goed luisteren naar mensen maar ik ben nog beter in het daadwerkelijk begrijpen van mensen. Met een leidinggevende rol wil ik niet bovenaan het team staan, ik wil met mijn teamgenoten op een lijn zitten maar wel kunnen aansturen en begeleiden waar nodig is.
Binnen een team ben ik in staat verschillende rollen aan te nemen. Ik ben in staat een volgende rol aan te nemen, waarbij een ander de beslissingen neemt en ik meer een uitvoerende en meedenkende taak heb. Als de groep daar om vraagt, bijvoorbeeld als er niemand is die het leiderschap van de groep op zich neet, kan ik ook een leidinggevende rol vervullen. Wat mij naar mijn mening een sterke teamplayer maakt is het feit dat ik goed kan luisteren en snel begrijp wat iemand wil zeggen, ook al wordt dat misschien niet zo letterlijk gezegd. Daarnaast ben ik iemand die het belangrijk vind dat iedereen in het team een bijdrage kan leveren en probeer ik als leider dan ook te zorgen dat alle teamgenoten zich gehoord voelen.
Niet dat alles wat ik hierboven zeg perse goed is, maar geeft misschien wel een beeld van hoe je het anders zou kunnen doen