Singapore met school?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:58

Citaat:
Ik wil niet zeggen dat ik beter, moediger of sterker ben dan een ander. Iedereen is als persoon in mijn ogen namelijk gelijk.

Pardon? Dat wil je wel! Jij bent de beste persoon die ze mee kunnen nemen voor de reis, aan jou om dat te bewijzen in je brief :)

Het enige wat verschil maakt/zou kunnen maken, zijn de vaardigheden en eigenschappen van elk persoon op zich.

Citaat:
Als ik aan de mensen in mijn omgeving vraag of ze mij zouden willen beschrijven in een aantal woorden dan krijg ik vaak deze eigenschappen te horen: enthousiast, druk, vrolijk, spontaan, vriendelijk, open en behulpzaam.

De eigenschappen die je nu noemt zijn heel algemeen. Druk is sowieso een eigenschap die ik niet zou noemen hier. Ik zou eerder gaan voor iets als 'enthousiast, vrolijk, spontaan, behulpzaam en doelgericht'.

Citaat:
Ik ben meer dan dat alleen. Ook denk ik dat wanneer je hieraan mag deelnemen, je zeker moet beschikken over bepaalde eigenschappen/vaardigheden en laat ik nou net vinden dat ik in dat plaatje pas.

Bepaalde eigenschappen/vaardigheden zegt niks. Daarbij zou ik niet voor hun gaan invullen wat ze zoeken voor die reis. Ik zou dit stuk dus weglaten.

Citaat:
Van mijzelf ben ik een zeer georganiseerd/gestructureerd persoon, ik wil graag dat alles volgens een goed uitgewerkt plan van aanpak gaat.

Ik ben van nature een zeer gestructureerd persoon. Voordat ik ergens aan begin bedenk ik hoe en wanneer ik het wil gaan uitvoeren. Vervolgens zorg ik dat alles wordt uitgevoerd volgens mijn plan van aanpak. Mocht ik tijdens het werk dingen tegenkomen die niet zo gaan als ik had verwacht, dan ben ik in staat snel een alternatieve oplossing te bedenken om zo toch mijn doel te bereiken.

Citaat:
Binnen een team ben ik zeer flexibel in het aannemen van verschillende rollen. Zowel een leidinggevende rol als een volgende/luisterende rol zijn op mijn lijf geschreven. Ik kan erg goed luisteren naar mensen maar ik ben nog beter in het daadwerkelijk begrijpen van mensen. Met een leidinggevende rol wil ik niet bovenaan het team staan, ik wil met mijn teamgenoten op een lijn zitten maar wel kunnen aansturen en begeleiden waar nodig is.

Binnen een team ben ik in staat verschillende rollen aan te nemen. Ik ben in staat een volgende rol aan te nemen, waarbij een ander de beslissingen neemt en ik meer een uitvoerende en meedenkende taak heb. Als de groep daar om vraagt, bijvoorbeeld als er niemand is die het leiderschap van de groep op zich neet, kan ik ook een leidinggevende rol vervullen. Wat mij naar mijn mening een sterke teamplayer maakt is het feit dat ik goed kan luisteren en snel begrijp wat iemand wil zeggen, ook al wordt dat misschien niet zo letterlijk gezegd. Daarnaast ben ik iemand die het belangrijk vind dat iedereen in het team een bijdrage kan leveren en probeer ik als leider dan ook te zorgen dat alle teamgenoten zich gehoord voelen.

Niet dat alles wat ik hierboven zeg perse goed is, maar geeft misschien wel een beeld van hoe je het anders zou kunnen doen :)

Iris82

Re: Singapore met school?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:12

Eens met Vanillia. Gooi meer lef en enthousiasme in je brief!

Nu lijkt het op de 100e sollicitatie voor een of ander kantoorbaantje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:37

Echt heeeel erg bedankt voor je feedback hier heb ik echt wat aan dankjewel!

Heb nu meteen een ander oog op derest wat ik geschreven heb

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:45

Ik vind het te neutraal....

Ik zou echt openen met een pakkende alinea, waardoor je eruit springt en mensen je brief met enthousiasme verder willen lezen... en daarna pas inhoudelijk uitleggen wie je bent wat je kan etc.

Iets met een zegswijze uit die regio of een gebruik? Of een foto o.i.d. ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:47

Gooi je sociale wenselijke antwoorden aan de kant en je bescheidenheid en toon lef! :j Want je wil naar Singapore immers, niet naar Lutjebroek :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:49

kermis Lutjebroek is ook net afgelopen dus niets meer te zoeken. Inderdaad hop hop naar Singapore

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:51

Afbeelding

Het is een beetje cliché, maar iets met een wijsheid, zegswijze o.i.d. iets 'pakkends' wat past bij je doelstelling

Of is dit heel suf ? :+ (uiteraard zelf een afbeelding shoppen dan ;) )

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:53

Ik denk dat je in je inleiding moet laten ziet wat je hier in de openingspost laat zien, want daar straalt je enthousiasme echt van af!
Ook misschien al aangeven wat je daar precies denkt te gaan doen aan de problemen(als je die niet weet eventueel grofweg zodat het bij alles wel past) om te laten zien dat je er écht mee bezig bent!

Verder heel veel succes en een gave kans die jullie krijgen op school! ;)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:53

Goede tips van vanillia!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:00

Dit was slechts een klein stukje uit de alinea waarom ik mezelf onderscheid van anderen.

Ik heb een korte inleiding, een stuk waarom ik mezelf onderscheid van anderen, waarom deze ervaring voor mij erg waardevol is en wat ik uit deze ervaring kan meenemen voor de toekomst.

Zit nu flink te werken met de feedback van vanillia :j

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:00

Als je wat vragen hebt over Singapore zelf, ik zit er nu! Misschien is het leuk om een aantal woorden/een zin in het Singlish toe te voegen (als opening?), dat is de taal die de locals hier spreken. Het is een soort Engels met een hoop andere woorden erdoor. Zo gebruiken ze hier heel vaak het woord 'lah', heel kenmerkend! Het betekent niet echt iets, maar ze plakken het vaak aan het begin of einde van een zin. bijv: 'Lookin' for me lah?' en dan moet je er nog even een aziatisch accent bij bedenken. ;)

Het zou erg leuk zijn als je wordt uitgekozen! De mensen hier zijn echt super aardig, en ik vind het zelf erg leuk om de cultuur te leren kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:16

Persoonlijk acht ik deze ervaring als zeer waardevol. Ik streef al geruime tijd naar een mogelijkheid om iets te kunnen betekenen voor onze maatschappij. Doordat ik een erg wisselvallig rooster heb is het lastig om iets te zoeken voor vaste dagen in de week. Daarom ben ik bloeddonor geworden, op die manier heb ik alsnog de mogelijkheid om iets te kunnen betekenen voor anderen. Ik zie de Lions Exchange Challenge als een unieke kans, je maakt een verre reis (naar een prachtig land) die wordt gecombineerd met het bedenken van een innovatieve oplossing voor een maatschappelijk probleem en dat met studenten uit Singapore. Ook is de kans om studenten uit een ander deel van de wereld te ontmoeten bijzonder. Je leert elkaars manier van leven en studeren kennen. Kennis maken met andere culturen is al een unieke ervaring op zich.

Als ik deel uit zou mogen maken van de Lions Exchange Challenge dan zal dit zeker positieve gevolgen met zich mee brengen met het oog op de toekomst. Door deel te nemen aan deze challenge wil ik graag een voorbeeld zijn voor anderen. Ik wil mezelf veranderen in een inspiratiebron. Daarbij wil ik graag andere studenten, leeftijdsgenoten maar ook de mensen in mijn omgeving stimuleren maar ook zeker positief motiveren om te werken aan onze maatschappij, of die in een ander land. Om ook aan hun het stokje door te geven om deze inspiratie te verspreiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:01

Ik heb hem af, denk ik! Niet te veel aan poetsen meer.. Dan is ie misschien niet meer spontaan.

Ik stuur even een pbtje naar een aantal, mocht je hem willen lezen dan hoor ik dat graag!

Edit: nog wel of niet in het Engels schrijven? Mensen in mijn omgeving denken dat dat iets te veel is omdat er ook niet om wordt gevraagd

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:10

Je zit vast op hogeschool Leiden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:21

xLovesPower schreef:
Je zit vast op hogeschool Leiden :P

Haha ja! :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:34

Gezien ik dezelfde brief gezien heb, maar totaal geen interesse kan ik je misschien nog wat tips geven.
Praat over talent, dat horen ze graag. Mijn talenten liggen niet alleen op het gebied van structureren en organiseren. Ook ben ik van nature een vrolijk en optimistisch mens, ondanks ik wel in beeld kan houden wat realistisch is!
Kansen zijn er om te benutten, dat is precies wat ik wil doen; deze kans benutten om voor anderen kansen te creëeren.

Verder brutaal zijn, een beetje speels en lief tegelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:49

smurffie schreef:
Gezien ik dezelfde brief gezien heb, maar totaal geen interesse kan ik je misschien nog wat tips geven.
Praat over talent, dat horen ze graag. Mijn talenten liggen niet alleen op het gebied van structureren en organiseren. Ook ben ik van nature een vrolijk en optimistisch mens, ondanks ik wel in beeld kan houden wat realistisch is!
Kansen zijn er om te benutten, dat is precies wat ik wil doen; deze kans benutten om voor anderen kansen te creëeren.

Verder brutaal zijn, een beetje speels en lief tegelijk.

Super bedankt! :D Ik heb ook jouw tips zeker toegepast :j Ben benieuwd naar de belangstelling hiervoor, denk dat het echt gigantisch is.. :=

Ik heb de brief inmiddels verzonden *\o/*

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:40

En afsluiten met een zin in het Singapoerees? Of als aanhef?
Dat laat zien dat je je al een beetje in de taal verdiept hebt :)

Edit: of spreken ze daar gewoon engels? Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:47

Volgens mij Maleisisch en anders gewoon Engels :)

Heb de brief al verzonden dus het is nu afwachten!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:05

Succes TS! :D

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:00

Hey TS, sorry dat ik hem niet meer gelezen heb gekregen, het weekend zat TE vol... succes en ik hoop dat het lukt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:02

_Dominique schreef:
Heb de brief al verzonden dus het is nu afwachten!

Wanneer weet je meer? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 00:24

Tot 10 sept kun je je brief sturen en 15 sept is de uitslag! Vrij vlot al, vind het zo spannend..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:41

Ach, dat is nog maar een week ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:19

Ja ik vind het echt zooo spannend :')

Ik heb er nog niemand anders over horen praten in ieder geval..