Gefeliciteerd trouwens!!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Maar echt meid, ga liever over een jaar stoppen met diergeneeskunde omdat je het niet red/toch niet leuk vindt, dan dat je straks denkt 'had ik toch die kans maar gegrepen om het in ieder geval te proberen'. Je hebt je toch niet voor niks ingeschreven voor deze lastige lotingstudie?
hou je ons op de hoogte? Ibbel schreef:Dan ga ik een ander geluid laten horen: als je zó twijfelt, moet je het niet doen, want dan ga je het in Utrecht gewoon niet redden. Als je nu al denkt dat je een te romantisch beeld hebt van DA zijn, dan kan ik je garanderen dat dat klopt, en dat je jezelf enorm tegen gaat komen. En als er één beroep is waar besluiteloosheid niet bij past, is het wel diergeneeskunde. Of ga je later zeggen je klant zeggen: "tja, ik weet het niet, het zou dit of dat kunnen zijn, maar ik kan niet beslissen wat het is en hoe te behandelen?"

LisaLucky schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk! Ik moet mijn hart volgen, maar dat vind ik nou juist zo moeilijk... Dat ik vooral vroeger dierenarts wilde worden kan ook een te romantisch beeld zijn geweest van het beroep, want ik heb in principe natuurlijk geen goed idee van hoe het is als je eenmaal echt dierenarts bent. Het zou heel goed kunnen dat ik vroeg afval, omdat de studie helemaal niet bij me past, en de studie die ik momenteel doe is echt veel breder.
Een vriendin van me bijvoorbeeld gaat het ook studeren, maar dan in Antwerpen, en ik weet gewoon zeker dat zij er gemaakt voor is! Maar bij mezelf heb ik dat totaal niet. Bovendien vond ik de colleges van gisteren ook heel leuk. Maargoed dit helpt natuurlijk allemaal niet echt...
Grit schreef:Is het praktisch haalbaar? Qua wonen/reizen en financieel gezien (investeringen in Eindhoven die je dan kwijt bent).
Jessica schreef:Als je het beiden echt leuk vindt: wat heeft het beste beroepsperspectief? Pas afgestudeerde dierenartsen kunnen vaak maar moeilijk werk vinden, hoe zit dat bij de studie in Eindhoven?
LisaLucky schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk! Ik moet mijn hart volgen, maar dat vind ik nou juist zo moeilijk... Dat ik vooral vroeger dierenarts wilde worden kan ook een te romantisch beeld zijn geweest van het beroep, want ik heb in principe natuurlijk geen goed idee van hoe het is als je eenmaal echt dierenarts bent. Het zou heel goed kunnen dat ik vroeg afval, omdat de studie helemaal niet bij me past, en de studie die ik momenteel doe is echt veel breder.
Een vriendin van me bijvoorbeeld gaat het ook studeren, maar dan in Antwerpen, en ik weet gewoon zeker dat zij er gemaakt voor is! Maar bij mezelf heb ik dat totaal niet. Bovendien vond ik de colleges van gisteren ook heel leuk. Maargoed dit helpt natuurlijk allemaal niet echt...

ik zou er even een nachtje over slapen. Wat wil je en waar zie je jezelf? Kun je het financieel redden in Utrecht?
Grit schreef:Ah, je woont nog thuis en middenin beide plaatsen, dat scheelt zeker![]()
Je schrijft ook dat je anders morgen al in Utrecht aanwezig moet zijn. Is dat informatief of wat is hier de bedoeling van?
Anders kun je ook morgen gaan en je gevoel peilen als er bent en wat meer informatie krijgt. Het kan geen "wurgcontract" zijn als je officieel 14 dagen bedenktijd hebt. Laat je hierdoor niet onder druk zetten en neem gerust een paar dagen de tijd (al zal onnodig lang de keuze rekken je ook niet helpen).