Paardenhouderij Terra of Nordwin College?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 15:34

Oke, ik zal nog even een poging doen om het helder te krijgen.

Ik wil dus echt een opleiding gaan volgen ipv werken (dit is gewoon mijn persoonlijke keus en voorkeur). Ongeacht wat nu beter of verstandiger zou zijn, ik wil gewoon nog een opleiding volgen.
Ik zeg ook zeker niet dat de opleiding voor mij een baan gaat creëren en dat is ook helemaal niet nodig. Op dit moment is er voor mij geen werk te vinden, dus kies ik voor een opleiding. Misschien bedenk ik na deze 2 jaar wat ik heel graag wil en ga ik alsnog voor een HBO opleiding (is nu geen optie) of ga ik werken, who knows.

Het feit ligt er dat ik nu gewoon graag een opleiding wil volgen :)
Vele opleidingen bekeken, vele open dagen al gevolgd de afgelopen jaren en nu dus min of meer besloten voor de paardenhouderij te gaan.
Ik kan dan ofwel naar AOC Terra of naar het Nordwin College, vandaar dit topic.

En ja ik weet ook dat tijd geld is..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:48

Dan zou ik gewoon kijken naar op welke school jij je het prettigste voelt en wat het meest praktisch is. Beste bereikbaar, aantal lesuren, hoeveel stage je kan lopen, of je hulp krijgt bij het zoeken van een stageplaats....Lijstje maken met dingen die voor jou belangrijk zijn en dan plussen en minnen ofzo. Wat je dus eigenlijk al aan het doen bent maar de insteek was inderdaad niet helemaal helder. Succes in ieder geval.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 16:52

0000 schreef:
Dan zou ik gewoon kijken naar op welke school jij je het prettigste voelt en wat het meest praktisch is. Beste bereikbaar, aantal lesuren, hoeveel stage je kan lopen, of je hulp krijgt bij het zoeken van een stageplaats....Lijstje maken met dingen die voor jou belangrijk zijn en dan plussen en minnen ofzo. Wat je dus eigenlijk al aan het doen bent maar de insteek was inderdaad niet helemaal helder. Succes in ieder geval.

Bedankt!

Er zijn inderdaad veel dingen naar voren gekomen waar ik wellicht iets aan heb. En bedankt voor je tips :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:53

Iedereen die ik ken heeft paardenhouderij op het nordwin gedaan. Ik heb hier eigenlijk alleen maar hele goede dingen over gehoord. Ik doe er nu vmbo en ik vind het een hele fijne school.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 16:57

mie123gie schreef:
Iedereen die ik ken heeft paardenhouderij op het nordwin gedaan. Ik heb hier eigenlijk alleen maar hele goede dingen over gehoord. Ik doe er nu vmbo en ik vind het een hele fijne school.

Zit je in Leeuwarden? :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:01

Zorro_ schreef:
mie123gie schreef:

Ik heb in Leeuwarden gezeten maar ik zit nu al drie jaar in Heerenveen wegens verhuizing. Ik merk wel dat Heerenveen wat persoonlijker is dan Leeuwarden maar de lokalen en het les materiaal is wel veel beter voor elkaar in Leeuwarden.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 17:04

mie123gie schreef:
Zorro_ schreef:

Ik heb in Leeuwarden gezeten maar ik zit nu al drie jaar in Heerenveen wegens verhuizing. Ik merk wel dat Heerenveen wat persoonlijker is dan Leeuwarden maar de lokalen en het les materiaal is wel veel beter voor elkaar in Leeuwarden.

Bedankt voor je reactie :D

future_vet

Re: Paardenhouderij Terra of Nordwin College?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:32

Je wilt heel graag een opleiding doen, heel goed! Maar een opleiding doen die waarschijnlijk te makkelijk is (want je hebt niveau 4 al in de pocket) en waar je niks maar dan ook echt helemaal niks bereikt is toch enorm zonde van je tijd en geld?
Je kan als je percé geen hbo wil doen, kiezen voor nog een niveau 4 opleiding (die opnieuw te makkelijk zal zijn). Maar kiezen voor deze opleiding vind ik persoonlijk echt een naïeve keuze en weggegooid geld.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 17:36

future_vet schreef:
Je wilt heel graag een opleiding doen, heel goed! Maar een opleiding doen die waarschijnlijk te makkelijk is (want je hebt niveau 4 al in de pocket) en waar je niks maar dan ook echt helemaal niks bereikt is toch enorm zonde van je tijd en geld?
Je kan als je percé geen hbo wil doen, kiezen voor nog een niveau 4 opleiding (die opnieuw te makkelijk zal zijn). Maar kiezen voor deze opleiding vind ik persoonlijk echt een naïeve keuze en weggegooid geld.

Ik heb echt alle opleidingen op niveau 4 al bekeken en gelezen.. Ik kan geen enkele bedenken die mij nog verder zal helpen. -O-

future_vet

Re: Paardenhouderij Terra of Nordwin College?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:59

Maar ik snap je keus voor niveau 4 niet? Kun je dat uitleggen?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 19:00

future_vet schreef:
Maar ik snap je keus voor niveau 4 niet? Kun je dat uitleggen?

Natuurlijk :j