Maar als je alleen maar 6en en 7ens gehaald hebt, zijn dat 5 en 6en op havo en 4 en 5en op vwo.
Want je gaat toch ongeveer wel een punt omlaag bij een niveau omhoog.
Ik haalde 7 ens en 8en op havo en toen 6en en 7ens op vwo
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maaike_Melis schreef:Ik ga mee met de voorgaande mensen. Eerst je havo dan vwo of staatsexamen (of naar België dan zit je met geen probleem) en dan decentrale selectie. Dit is misschien wel de beste weg en de goedkoopste. Daarnaast moet je ook bedenken dat je, mocht je alles halen, je tegen de leeftijd aan loopt dus dat er een mogelijkheid is dat je geen baan krijgt. Je moet namelijk opboksen tegen de mensen die meteen na hun vwo diergeneeskunde zijn gaan doen. Ik bedoel dit natuurlijk niet neerbuigend maar meer als optie waar je rekening mee zou kunnen houden.
Maar waar een wil is is een weg en als je het echt wilt moet je ervoor gaan!
Hoppit schreef:Is het niet realistischer om mss in België dan de HBO agro- en biotechnologie optie dierenartsassistent te gaan doen? Gaat pittig voor je zijn, zeker het eerste jaar, maar nadien kan je wel schakeljaar doen om voor ingenieur of DA te gaan. En een studiejaar in België kost zonder beurs maar €596, en nette kamers in Geel zitten rond de €250 per maand. Misschien een optie?
Ik had er in NL meteen werk mee.
Fangio schreef:Hoppit schreef:Is het niet realistischer om mss in België dan de HBO agro- en biotechnologie optie dierenartsassistent te gaan doen? Gaat pittig voor je zijn, zeker het eerste jaar, maar nadien kan je wel schakeljaar doen om voor ingenieur of DA te gaan. En een studiejaar in België kost zonder beurs maar €596, en nette kamers in Geel zitten rond de €250 per maand. Misschien een optie?
Ik had er in NL meteen werk mee.
Ugent Diergeneeskunde kost 890 euro per jaar als je alle studiepunten opneemt, volgens mij aan UAntwerpen hetzelfde.