Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Goof schreef:Ik ben zelf ook geen ochtendmens, maar ik vind het en kleine moeite om even 'goedemorgen' te zeggen. In jouw geval vind ik een 'fijne vakantie gehad?' ook wel gewoon beleefd. Is nog een gesloten vraag ook, dus erover uitweiden kan hij dan toch niet
Grens trekken en met groepsdruk kan dit soms nog wel voor rare situaties zorgen. Lestria schreef:Vind de sociale omgang op het werk ook erg belangrijk. Zou nooit ergens op mijn plek zitten waar niet ook over privé gepraat wordt.
Goof schreef:Lestria schreef:Vind de sociale omgang op het werk ook erg belangrijk. Zou nooit ergens op mijn plek zitten waar niet ook over privé gepraat wordt.
Maar ik vind echt een heeel groot verschil zitten tussen sociale omgang en prive-dingen delen.
Ik werk in het onderwijs, ik klets de hele dag en kan tussenuren moeiteloos vol praten met iedere willekeurige collega over ieder willekeurig onderwerp. Leuk, gezellig! Maar dat wil niet zeggen dat ik ook prive-dingen deel. Daar heb ik andere mensen voor.
Vanillia schreef:Ik vind het vrij bizar dat veel mensen geen privé dingen delen op het werk. Als je 40 uur per week met dezelfde mensen op 20m2 zit dan ontkom je daar toch niet aan? Collega's zijn voor mij juist 1 van de dingen die mijn werk zo leuk maken, kan me niet voorstellen hoe het zou zijn als we enkel over werk zouden praten.
_Micha_ schreef:Maar wat is dan priveleven? Is dat dat je een paard hebt een hond en samenwoont met je vriend? Wat je buiten je werk doet? Dat een naaste familielid kanker heeft? Dat je ruzie hebt gehad met je beste vriendin? Dat je relatie op wankelen staat?
Ik vertel prima dat ik een vriend heb, wat ik naast mijn werk doe etc etc, wat in mijn ogen ook je priveleven is. Maar relatie problemen of ruzies zou ik dan weer niet vertellen. Wat is jullie definitie van priveleven?