TTO (twee talig onderwijs)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 20:49

Char_lotte schreef:
Ik doe ook TTO! In de derde klas mijn CAE examen gehaald, en volgend jaar (hopelijk) mijn IB. Ik vind het heel leuk!

Wat is IB?

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:53

Ik doe ook TTO :D Ik vind de extra moeilijkheidsgraad wel meevallen, alleen de eerste maanden zijn pittig..

Ik ga overigens na de vakantie naar 4TVWO alweer :)

San_Adios

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:55

Ik doe ook TTO (4e, maar door omstandigheden volgend jaar havo 4) maar wat ik gemerkt heb bij de overgang van de 3e naar de 4e is dat het verschil qua lesstof en niveau zo verschilde met regulier vwo. Zij zaten gewoon hoger! Dit kan misschien liggen aan de methodes bij ons op school. Ik weet niet of verder iemand dit nog meer heeft gemerkt? Bij ons gaat 1/3 niet over of naar havo. Ik vind dit best wel schokkend zelf. Persoonlijk denk ik ook dat dit wel te maken heeft met 1e klas havo/vwo waarbij ze niet met 2 5en naar vwo konden en je op TTO dan gewoon overging. Maar nogmaals dit kan ook aan mij liggen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:56

Fleur_a schreef:
Char_lotte schreef:
Ik doe ook TTO! In de derde klas mijn CAE examen gehaald, en volgend jaar (hopelijk) mijn IB. Ik vind het heel leuk!

Wat is IB?

Dat is het examen wat je af zult moeten gaan leggen aan het einde, naast je centraal examens. Het is deel van een heel curriculum. Op mijn oude school had je naast normaal onderwijs ook International School, dat was vooral bedoeld voor buitenlandse leerlingen die in Nederland woonde omdat hun ouders waren verhuist voor werk oid... Maar als TTO Leerling maak je alle examens gewoon volgens het normale programma en daarnaast doe je ook nog een iB examen. :) Ik heb deze gedaan (English B HL) https://ibpublishing.ibo.org/live-exist ... &chapter=4)

iirrssjjee

Re: TTO (twee talig onderwijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:02

TTO is niet zo nieuw toch? Ik heb het namelijk ook gedaan en ben nu 22... Bestaat dus al een jaar of 10, op mijn oude school iig. Ik was namelijk de eerste lichting. Nog veel problemen ook gehad dus daardoor haha.

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:12

Hier ook TTO (ook uit brabant :')) vanaf 4vwo kreeg ik alles weer in het Nederlands, en was alleen Engels op een hoger niveau dan de reguliere klas. Helaas is mijn Engels daardoor wel slechter geworden want als je alle lessen in het Engels krijgt gaat het zo veel beter! Nu ga ik inmiddels over naar 6VWO en hoop ik ook volgend jaar mijn IB te halen :)
Laatst bijgewerkt door Emma_V op 05-07-15 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:12

iirrssjjee schreef:
TTO is niet zo nieuw toch? Ik heb het namelijk ook gedaan en ben nu 22... Bestaat dus al een jaar of 10, op mijn oude school iig. Ik was namelijk de eerste lichting. Nog veel problemen ook gehad dus daardoor haha.

Voor mij hetzelfde inderdaad. Maar er zijn nog best veel scholen die er pas net mee begonnen zijn, onder andere natuurlijk omdat er docenten moeten zijn die les in het Engels kunnen geven en het kan best een aantal jaar duren voordat een school de capaciteit heeft om die mensen aan te nemen of voldoende te kunnen trainen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:22

Hier ook TTO, ga nu over na 4 (TTO) Vwo. Vanwege voorbereiding op het Nederlandse eindexamen gaan we in de 4de weer over op Nederlands, hiernaast krijg je wel extra lessen Engels, nog een aantal vakken Engels, buitenland stage, en je profielwerkstuk in het Engels. Heb dit jaar mijn checkpoint exams gehaald en hoop in de 6de ook mijn IB te halen!

Ik ben er super blij mee dat ik er voor gekozen heb. Ik ben namelijk alles behalve een talen-mens en anders had ik nooit op deze manier Engels kunnen spreken.

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 12:00

Waarom hebben jullie eigenlijk voor TTO gekozen? Ik omdat ik Engels heel leuk vond (Mezelf helemaal aangeleerd) en stiekem ook voor de reisjes en uitwisseling O:) :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:42

Ik doe ook TTO, kom uit Zuid-Holland overigens :') Heb in de 3e m'n CAE niet gehaald en dit jaar opnieuw gedaan dus nu aan het wachten op de uitslag. Ga ook voor m'n IB, qua vak heb ik het dit jaar afgerond met een 8 en ik vind het ook heel erg leuk!

Moet helaas 4 vwo TTO opnieuw doen volgend jaar :\