Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:57

Knappe pantalon of rokje en hempje aan voor in de trein

In de tas nette schoenen en een tuniekje, blousje of jasje dat je snel over het hempje aan kan trekken als je er bent.
Deo en luchtje mee en solliciteren maar!

Ik zit hier in de airco, grote kans dat ze die daar ook hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:00

Ik heb maandag een gesprek gehad en had gewoon een nette broek en een blouse aan.
Jasje heb ik weggelaten.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:03

Gewoon een broek en shirt over de schouder. Of inderdaad een net langer jurkje.

Ik zit vandaag met t zelfde. Tentamen fysiotherapie, dus lekker in m'n korte broek naar school en daar m'n tshirt en spijkerbroek aan en gympen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:05

_sharonnn schreef:
Nikki schreef:
Ik vind dat mensen eens niet zo moeten zeuren.. het is 30+ buiten... daar valt best rekening mee te houden!

Ik loop nu in een lange maxi jurk en slippers op kantoor... dus?

Dat is niet op elk kantoor acceptabel hoor.. M'n vader werkte op een accountantskantoor. Wie neemt z'n accountant nog serieus in t-shirt, korte broek en slippers? Nee hoor strak in t pak!

Ik zou inderdaad in ieder geval je schouders en knieën bedekken :)

Een accountant is ook maar een mens hoor :)

Ik zit nu ook op kantoor in een wat korter jurkje dan normaal op teenslippers. Mijn bazin heeft ook teenslippers en een korte short aan vandaag. Ondanks dat we sinds een paar weken airco hebben.

Ook onze vertegenwoordigers komen er wat meer casual door. De wereld vergaat niet als je jezelf eens wat luchtiger kleed. Het is voor iedereen warm en bij ons wordt daar echt niet moeilijk over gedaan.

YellowGray

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:11

Ik zou m'n accountant eerder minder serieus nemen als hij in 40 graden in een pak aan kwam zetten :') Maar dat ben ik.

En ik vind sandalen gewoon kunnen hoor! Zolang je voeten en teennagels netjes verzorgd zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:13

Het probleem is dat je dat niet weet.
Liever iets te warm dan een slechte indruk denk ik dan.
Als je er eenmaal werkt is het een andere situatie.
Hoe lang duurt zo'n sollicitatie nou helemaal, zo snel sterf je niet.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:14

Op mijn werk was het ook altijd formeel gekleed of het nu -30 of +30 was, dat hoorde gewoon bij de uitstraling van ons bedrijf. Een sollicitant die met dit weer zijn best niet deed om tóch aan de dresscode te voldoen mocht weer vertrekken. Ik heb wel mensen uit mijn team naar huis moeten sturen om slippers te wisselen voor pumps.
Een rokje of jurkje mocht wel maar dan wel tot onder de knie en met een panty en nette pumps. Blote armen en benen waren een no-go.
Je kunt wel roepen dat accountants ook mens zijn, dat klopt maar wel een mens die voor een bepaalde functie en bedrijf gekozen heeft. Een politie agent loopt nu ook niet in een flodderjurk met slippers. Je kiest voor een baan en daar zitten soms nu eenmaal strenge eisen aan vast.

Ik zou voor het gesprek van vandaag dus een gemakkelijke outfit voor in de trein kiezen en me in de buurt even omkleden naar een keurige sollicitatie outfit, dus een lange broek of rok tot onder de knie met panty en een blouse die in ieder geval de arm tot aan de elleboog bedekt en keurige schoenen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 09:23

Leuk om het verschil in mening te zien. Ik ben toch geneigd om voor iets warmer en minder comfortabel te gaan, gewoon voor de zekerheid, maar ben een klein beetje bang om té formeel gekleed te gaan. Ik heb nu een strakke zwarte rok aan tot onder de knie met een losse donkerblauwe flodderblouse met driekwart mouwen er boven. Daar een hemdje onder die ik in de trein aan kan. Ik heb echt een hékel aan panty's maar heb een prachtig vers litteken op mijn onderbeen van een aanvaring met een boomstronk tijdens de bootcamptraining :o dus daar maak ik me nog een beetje zorgen om. Hakken twijfel ik ook over maar ben bang dat ik er wel aan moet geloven, want echt nette schoenen heb ik niet en flatjes staan me écht niet -O-

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:31

Ik zou gewoon ook panty en hakken aan, en dan even een half uurtje/drie kwartier doorbijten. Daarna lekker iets anders aantrekken en weer naar huis :))

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:34

Ik vind voor een sollicitatie alles waar je je schouders, knieën of tenen bij kan zien een 'no go'. En eigenlijk vind ik dat de rest van de tijd ook, als je een kantoorbaan hebt. Spaghettibandjes, slippers, blote schouders etc. vind ik gewoon geen werkkleding. Ik zie dames op kantoor in Italie of Spanje ook echt niet halfbloot rondlopen. Is echt iets Nederlands dat we bij de eerste zonnestraal in onze bikini naar kantoor willen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:46

Succes vandaag Maeve!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:47

Anoeska schreef:
Ik vind voor een sollicitatie alles waar je je schouders, knieën of tenen bij kan zien een 'no go'. En eigenlijk vind ik dat de rest van de tijd ook, als je een kantoorbaan hebt. Spaghettibandjes, slippers, blote schouders etc. vind ik gewoon geen werkkleding. Ik zie dames op kantoor in Italie of Spanje ook echt niet halfbloot rondlopen. Is echt iets Nederlands dat we bij de eerste zonnestraal in onze bikini naar kantoor willen.

Ik vind dit wel afhankelijk van de bedrijfscultuur en de sector waarin je werkzaam bent.

Bij ons (productiebedrijf) is het prima acceptabel om met een top zonder mouwen te lopen met een rok en nette leren slippers aan te hebben op kantoor. Wel binnen de nette grenzen, dus geen strak kort rokje met een top met dunne bandjes.

In de fabriek mag je niet met blote benen, moet je veiligheidsschoenen aan en een labjas.
Dus zodra ik de fabriek in ga trek ik mijn lange jas aan en mijn veiligheidsschoenen. Lange broek heb ik al aan ivm het dus niet toestaan van blote benen, anders loop ik de hele dag om te kleden :P

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:53

Ik heb zo dalijk ook een sollicitatie gesprek. Ik trek een maxi jurk aan, zag in eerdere reacties dat andere dat niet vinden kunnen. Waarom niet? :) Ik vind dat een lange jurk toch altijd netter staat dan bijv. een kort jurkje of een korte rok / broek.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:55

Inderdaad, gewoon netjes en dan maar even warm. Snel van tevoren omkleden is wel een goeie. Vorig jaar had ik ook twee sollicitaties in de hitte. Maar ben wel netjes gegaan. In de auto op de parkeerplaats snel een blousje aan getrokken en zodra ik weer in de auto zat meteen weer uit.

Elise95 schreef:

Ik zit vandaag met t zelfde. Tentamen fysiotherapie, dus lekker in m'n korte broek naar school en daar m'n tshirt en spijkerbroek aan en gympen.

Bij een tentamen heb ik me echt nog noooooit druk gemaakt om wat ik aan heb. Daar kijken ze echt alleen maar naar wat je op papier zet. Degene die nakijkt is vaak niet eens aanwezig bij het tentamen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:57

Ik had vanochtend vroeg gesprek en heb een lange broek met een tuniekje met mouwen tot de elleboog aan gehad en dichte laarsjes met een lage hak. Gezien de selectiecommissie die er was, geen verkeerde keuze. Casual, maar niet té. Hangt denk ik ook even van het bedrijf af waar je gaat solliciteren.
Maar ik zou gaan voor een lange broek en blouse/tuniek/net shirt waarbij je bovenarm bedekt is. En geen open schoenen, tenzij mooie nette sandalen met een hakje bijvoorbeeld.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:02

san4nie schreef:
Elise95 schreef:

Bij een tentamen heb ik me echt nog noooooit druk gemaakt om wat ik aan heb. Daar kijken ze echt alleen maar naar wat je op papier zet. Degene die nakijkt is vaak niet eens aanwezig bij het tentamen?

Huh inderdaad. Ik heb weleens in m'n pyjama bij een tentamen gezeten :') Dat maakt echt niemand wat uit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:02

Ik werk ook op kantoor en wat je ook aan hebt er is altijd wel iemand die commentaar heeft. Liep ik van de week in een net jurkje met mn zwarte steunkous legging er onder, kreeg ik commentaar of ik mn zwarte kousen had aangetrokken.. Net of ik die dingen voor de lol draag. Kom ik vanmorgen binnen met een spijkerbroek krijg ik daar weer commentaar op dat het wel iets te zomers is voor een spijkerbroek.

Loop al wel de hele week met blote schouders maar verder gekleed, heb bij collega's de meest exotische dingen voorbij zien komen en ook strand outfits.

Ik zou voor je sollicitatie wel iets netjes aan doen en niet te bloot. Leuke rok met shirt of nette broek met leuk topje er op is niks mis mee

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:06

Leverage schreef:
Ik heb zo dalijk ook een sollicitatie gesprek. Ik trek een maxi jurk aan, zag in eerdere reacties dat andere dat niet vinden kunnen. Waarom niet? :) Ik vind dat een lange jurk toch altijd netter staat dan bijv. een kort jurkje of een korte rok / broek.

Persoonlijk, een maxi jurk trek je thuis aan of naar het strand, het is nu eenmaal erg casual. ik vind het niet echt geschikt om in te solliciteren, zeker als je er geen jasje overheen doen en met blote schouders zit.
Als je solliciteerd bij een winkel waar ze dit soort kleding verkopen prima, maar voor op kantoor zou ik het niet doen.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:10

ingvdh schreef:
Leverage schreef:

Persoonlijk, een maxi jurk trek je thuis aan of naar het strand, het is nu eenmaal erg casual. ik vind het niet echt geschikt om in te solliciteren, zeker als je er geen jasje overheen doen en met blote schouders zit.
Als je solliciteerd bij een winkel waar ze dit soort kleding verkopen prima, maar voor op kantoor zou ik het niet doen.

Ik solliciteer wel voor een functie voor in een winkeltje waar ze chocolade verkopen :) Ik ga eens kijken of ik wat anders heb wat ik aan kan doen, maar het zweet staat me nu al op m'n rug..

Ik heb nog wel een peplum jurk met korte mouwtjes tot net boven mijn knie. Twijfel of dat beter is.. Is ook een net jurkje.

Dit jurkje is dat:
http://fabulatina.com/wp-content/upload ... 62-570.jpg

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:13

Ken je het winkeltje, hoe zijn ze daar normaal gekleed?

Als ze chocolade verkopen neem ik aan dat ze koeling hebben, dan kan je in laagjes gaan werken.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:15

Ben een aantal keer in een ander filiaal van hun geweest, toen het niet zo warm was :+ Ze hebben daar een bedrijfsjasje + schort en onderkleding -toen- gewoon een broek met dichte schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:17

san4nie schreef:
Inderdaad, gewoon netjes en dan maar even warm. Snel van tevoren omkleden is wel een goeie. Vorig jaar had ik ook twee sollicitaties in de hitte. Maar ben wel netjes gegaan. In de auto op de parkeerplaats snel een blousje aan getrokken en zodra ik weer in de auto zat meteen weer uit.

Elise95 schreef:

Ik neem aan dat tentamen fysiotherapie een praktijk tentamen is dus met een 'patient'

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:18

Ik had gistermiddag een sollicitatie gesprek, ik had een lichte spijkerbroek aan met daaronder all stars en eerst een hempje en later toen ik de winkel inging ging er een dun vestje overheen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:22

Tijdens mijn studie maakte ik me ook niet druk om wat ik droeg. Tenzij er gastcollege's waren van grote namen in het vak, dan ging ik altijd wel netjes gekleed. En voor mijn huidige studie let ik wel op als we rechtbank dagen hebben.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:22

Hm. Ik ga toch maar voor een lange spijkerbroek, met een zwart bloesje en zwarte ballerina's. Just in case :)