Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_sharonnn schreef:Nikki schreef:Ik vind dat mensen eens niet zo moeten zeuren.. het is 30+ buiten... daar valt best rekening mee te houden!
Ik loop nu in een lange maxi jurk en slippers op kantoor... dus?
Dat is niet op elk kantoor acceptabel hoor.. M'n vader werkte op een accountantskantoor. Wie neemt z'n accountant nog serieus in t-shirt, korte broek en slippers? Nee hoor strak in t pak!
Ik zou inderdaad in ieder geval je schouders en knieën bedekken

Maar dat ben ik.
dus daar maak ik me nog een beetje zorgen om. Hakken twijfel ik ook over maar ben bang dat ik er wel aan moet geloven, want echt nette schoenen heb ik niet en flatjes staan me écht niet
Anoeska schreef:Ik vind voor een sollicitatie alles waar je je schouders, knieën of tenen bij kan zien een 'no go'. En eigenlijk vind ik dat de rest van de tijd ook, als je een kantoorbaan hebt. Spaghettibandjes, slippers, blote schouders etc. vind ik gewoon geen werkkleding. Ik zie dames op kantoor in Italie of Spanje ook echt niet halfbloot rondlopen. Is echt iets Nederlands dat we bij de eerste zonnestraal in onze bikini naar kantoor willen.
Ik vind dat een lange jurk toch altijd netter staat dan bijv. een kort jurkje of een korte rok / broek. Elise95 schreef:Gewoon een broek en shirt over de schouder. Of inderdaad een net langer jurkje.
Ik zit vandaag met t zelfde. Tentamen fysiotherapie, dus lekker in m'n korte broek naar school en daar m'n tshirt en spijkerbroek aan en gympen.
san4nie schreef:Elise95 schreef:Gewoon een broek en shirt over de schouder. Of inderdaad een net langer jurkje.
Ik zit vandaag met t zelfde. Tentamen fysiotherapie, dus lekker in m'n korte broek naar school en daar m'n tshirt en spijkerbroek aan en gympen.
Bij een tentamen heb ik me echt nog noooooit druk gemaakt om wat ik aan heb. Daar kijken ze echt alleen maar naar wat je op papier zet. Degene die nakijkt is vaak niet eens aanwezig bij het tentamen?
Dat maakt echt niemand wat uit. Leverage schreef:Ik heb zo dalijk ook een sollicitatie gesprek. Ik trek een maxi jurk aan, zag in eerdere reacties dat andere dat niet vinden kunnen. Waarom niet?Ik vind dat een lange jurk toch altijd netter staat dan bijv. een kort jurkje of een korte rok / broek.
ingvdh schreef:Leverage schreef:Ik heb zo dalijk ook een sollicitatie gesprek. Ik trek een maxi jurk aan, zag in eerdere reacties dat andere dat niet vinden kunnen. Waarom niet?Ik vind dat een lange jurk toch altijd netter staat dan bijv. een kort jurkje of een korte rok / broek.
Persoonlijk, een maxi jurk trek je thuis aan of naar het strand, het is nu eenmaal erg casual. ik vind het niet echt geschikt om in te solliciteren, zeker als je er geen jasje overheen doen en met blote schouders zit.
Als je solliciteerd bij een winkel waar ze dit soort kleding verkopen prima, maar voor op kantoor zou ik het niet doen.
Ik ga eens kijken of ik wat anders heb wat ik aan kan doen, maar het zweet staat me nu al op m'n rug..
Ze hebben daar een bedrijfsjasje + schort en onderkleding -toen- gewoon een broek met dichte schoenen. san4nie schreef:Inderdaad, gewoon netjes en dan maar even warm. Snel van tevoren omkleden is wel een goeie. Vorig jaar had ik ook twee sollicitaties in de hitte. Maar ben wel netjes gegaan. In de auto op de parkeerplaats snel een blousje aan getrokken en zodra ik weer in de auto zat meteen weer uit.Elise95 schreef:Gewoon een broek en shirt over de schouder. Of inderdaad een net langer jurkje.
Bij een tentamen heb ik me echt nog noooooit druk gemaakt om wat ik aan heb. Daar kijken ze echt alleen maar naar wat je op papier zet. Degene die nakijkt is vaak niet eens aanwezig bij het tentamen?