Ontslag nemen. Wie tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:27

fohadie schreef:
Toevallig wel zelf meegemaakt, aannames houd ik ook niet zo van. :+ Werk zo,n 18jaar nu en heb collega,s gehad die ook van de een op de andere dag opzeiden vanwege nog te genieten vakantie. Kan je zeggen dat het voor je colega,s ook erg leuk is, zeker in vakantietijd. Zo makkelijk kan je niet altijd iemand vinden in vakantieperiode,s al hangt het van je soort werk af natuurlijk.

Het gaat hier niet om een maand, dat vind ik ook niet meer dan normaal. Het gaat mij meer om het idee: ik oet morgen opzeggen want daarna ga ik op vakantie en is de maand opzegtijd voorbij. Als ik dit verkeerd begrijp van TS dan mijn excuses, zo komt het op mij over en dat is wat mij juist tegenstaat.

Dit is nu eenmaal de hedendaagse mentaliteit. 99% van de mensen met wie jij werkt zullen deze kans van de TS ook grijpen en nu is het toevallig in de zomervakantie een andere keer is het rond kerst. Dan is het op het moment dat er een griepepidemie is en zo kan je natuurlijk wel 100 redenen bedenken.

TS ontzettend tof dat deze baan zo op jouw pad terecht is gekomen en een goed werkgever zal inderdaad balen van het moment maar gunt jouw deze kans! Gewoon zsm aangeven dat je deze prachtige kans hebt aangeboden gekregen uit onverwachte hoek en dat je hem graag wilt pakken. Eerlijk kort en duidelijk. Succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:31

fohadie schreef:
Toevallig wel zelf meegemaakt, aannames houd ik ook niet zo van. :+ Werk zo,n 18jaar nu en heb collega,s gehad die ook van de een op de andere dag opzeiden vanwege nog te genieten vakantie. Kan je zeggen dat het voor je colega,s ook erg leuk is, zeker in vakantietijd. Zo makkelijk kan je niet altijd iemand vinden in vakantieperiode,s al hangt het van je soort werk af natuurlijk.

Het gaat hier niet om een maand, dat vind ik ook niet meer dan normaal. Het gaat mij meer om het idee: ik oet morgen opzeggen want daarna ga ik op vakantie en is de maand opzegtijd voorbij. Als ik dit verkeerd begrijp van TS dan mijn excuses, zo komt het op mij over en dat is wat mij juist tegenstaat.

Jij werkt al 18 jaar en hebt dus meegemaakt dat collega's dit deden. Heb je zelf al eens met dit bijltje gehakt. denk het niet want ik vind dit de normaalste zaak van de wereld dat je eerst solliciteert en pas wanneer je aangenomen word het op je huidige baan verteld. Ik heb ook meegemaakt dat een vroegere collega vertelde dat ze aan het solliciteren was, mooi dat ze, ondanks dat ze uitstekend haar werk deed, er wel uitgeknikkerd werd onder het mom van bezuiniging en ze wilde toch weg??
Kom nou, je bent niet met je baas getrouwd en aangezien je een dienst verleent waar je voor betaald word kun je gaan en staan waar je wilt mits je je aan de richtlijnen houd.Misschien had ts beter een latere begintijd in haar nieuwe job kunnen eisen maar ook zij gaat een risico aan aangezien ze ongetwijfeld een proeftijd krijgt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:42

Altijd lastig. Ik heb tweemaal een leuke baan opgezegd om een grote stap te zetten. Eerste keer ging ik (voltijd) studeren en de tweede keer ben ik, helemaal alleen, naar Lapland verhuisd omdat ik daar een baan aangeboden kreeg. Heeft beide keren wel slapeloze nachten opgeleverd.
Succes!!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:47

Ik zou ook niets zeggen tegen mijn baas, al helemaal niet als ik zie hoe er gereageerd wordt wanneer iemand hier opzegt.
En ook niet hoe de mensen met collega's om gaan als ze van plan zijn om niet verder te gaan met ze.

Succes vandaag TS!
Het gaat vast wel goed komen!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:52

Britt schreef:
Wat een onzin Fohadie. Ik kan de mensen die vooraf vertellen dat ze gaan solliciteren op één hand tellen. Je gooit je oude schoenen toch niet weg voor je nieuwe hebt?

Ik zou ook een persoonlijk gesprek aan gaan en vertellen dat je benaderd bent. Dat je in eerste instantie helemaal niet op zoek was omdat je het juist goed naar je zin had, maar dat je toch wel getriggerd werd hierdoor en dat de kans je echt super leek. Na lang nadenken heb je besloten er toch voor te gaan.
Vertel het zo snel mogelijk, dan geef je ze de meeste kans om iemand anders te zoeken voor jou functie.

Veel succes bij je nieuwe baan!

Precies wat zij zegt!

horses1990

Re: Ontslag nemen. Wie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 18:23

Nou hoge woord is eruit! Ze begreep het wel maar was wel heel erg teleurgesteld. Maar goed 1 augustus begin ik aan m"n nieuwe uitdaging. Spannend!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:31

Zo, dat voelt vast fijn, dat het nu gemeld is :D
jammer dat ze teleurgesteld was, maar wel begrijpelijk natuurlijk
heel erg veel plezier en succes met je nieuwe baan!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:54

Wat goed! Wat een opluchting he, als het er eenmaal uit is! Nu kun je met een gerust hart op vakantie gaan. Anders had je misschien wel de hele tijd het gevoel alsof een steen in je maag hebt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:59

Super ! Fijn dat het er uit is en een fijne vakantie gewenst :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:06

Goed zo, iedereen is vervangbaar en als ze je echt heel graag had willen houden dan had ze, indien mogelijk, wel gevraagd of er nog iets mogelijk was qua uitdagingen en salaris.