Verlenging tijdelijk contract, mag daar een maand tussen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: Verlenging tijdelijk contract, mag daar een maand tussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:49

Die maand tel je wel mee, elke onderbreking van ten hoogste 6 maanden tel je na 1 juli mee vuurneon.

Dus stel ts heeft nu een 6 maanden contract, daarna 1 maand er tussen en krijgt een 2e arbeidsovereenkomst van 1 jaar. Dan kan haar derde arbeidsovereenkomst max 5 maanden zijn. Dus in totaliteit 2 jaar. Die maand telt zeker weten mee.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:53

Zo was het inderdaad met dat derde contract. Je valt heel gemakkelijk over de tweejaarperiode heen met het derde contract, waardoor dat alsnog vast wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:53

Dou; je telt de duur van de contracten op, de tussenliggende maand heeft ze geen contract waardoor het 18 maand blijft en geen 19 maand
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-06-15 18:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:54

Je mag maximaal 3 tijdelijke contacten hebben met een totale maximale duur van 3 jaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:55

Vjestagirl schreef:
Je mag maximaal 3 tijdelijke contacten hebben met een totale maximale duur van 3 jaar.

Max duur van 2 jaar per 1 juli

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:59

Die tussenliggende maand tel je wel op bij de bepaling of je vast krijgt, ook al is het geen contract. Wettelijk gezien tel je het erbij op. Zie mijn voorbeeld, dat is absoluut 10000% correct.

Pas bij een tussenliggende periode van 6 maanden + 1 dag ga je de vorige contracten en periode niet meetellen

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:59

Werk je trouwens als uitzendkracht? Want daar zat ook nog iets mee. De. 4 uit 5 eis dacht ik. En bij soortgelijk werk kan dat ook mee tellen in de keten. Is het overgangsrecht trouwens niet van toepassing?

Pin mij hier niet op vast, de nieuwe regels ben ik slechts nog aan het bestuderen. Ik hoop dat Douraque mij en jou natuurlijk hier wat meer over kan vertellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:05

Uzb heeft inderdaad een uitzonderingspositie :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:07

Douraque schreef:
Die tussenliggende maand tel je wel op bij de bepaling of je vast krijgt, ook al is het geen contract. Wettelijk gezien tel je het erbij op. Zie mijn voorbeeld, dat is absoluut 10000% correct.

Pas bij een tussenliggende periode van 6 maanden + 1 dag ga je de vorige contracten en periode niet meetellen

Overheid mag dan wel duidelijker zijn :')

U berekent uw periode van tijdelijke contracten als volgt: u telt op hoe lang u op basis van tijdelijke contracten heeft gewerkt bij dezelfde werkgever. Als de periodes tussen de tijdelijke contracten 6 maanden of korter duren, telt u deze mee

Want ik interpreteer het als de duur van contracten zelf tellen ipv het termijn waarbinnen de contracten vallen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:09

vuurneon schreef:
Douraque schreef:

Overheid mag dan wel duidelijker zijn :')

U berekent uw periode van tijdelijke contracten als volgt: u telt op hoe lang u op basis van tijdelijke contracten heeft gewerkt bij dezelfde werkgever. Als de periodes tussen de tijdelijke contracten 6 maanden of korter duren, telt u deze mee

Want ik interpreteer het als de duur van contracten zelf tellen ipv het termijn waarbinnen de contracten vallen

je zet het zelf neer.... dus meetellen die maand! :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:10

Dan interpreteer jij helemaal verkeerd. De overheid zegt exact wat ik zeg. Makkelijker kan het niet staan eerlijk gezegd.

Je telt alle periode van de tijdelijke arbeidsovereenkomsten op inclusief periode die korter zijn dan 6 maanden. Is dat tezamen langer dan 24 maanden, dan is dat een vaste aanstelling

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:12

Ik vatte dat op als dat die contracten meetellen in de telling, dus alleen die duur niet de contractloze maanden :+ dus max 2 jaar in daadwerkelijke contracten

Moet nodig eens die cursus arbeidsrecht erbij gaan doen :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 19:42

Dan heb ik het toch goed begrepen. :D

Ik ben project manager bij een heel jong bedrijf.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:56

Wat Douraque zegt :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:01

vuurneon schreef:
Ik vatte dat op als dat die contracten meetellen in de telling, dus alleen die duur niet de contractloze maanden :+ dus max 2 jaar in daadwerkelijke contracten

Moet nodig eens die cursus arbeidsrecht erbij gaan doen :')

En dan nog weet je niet alles. Ik volg per jaar een aantal opfriscursussen om alles goed bij te houden (alhoewel ik er een heel jaar als master aan heb besteedt), maar ik leef dan ook voor het arbeidsrecht :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:54

Nee snap ik haha is wel de bedoeling dat ik daar ook werk in ga vinden waarbij het van pas komt en dus ook op cursus kan blijven gaan haha
Nu investeer ik in mijzelf nog :P
Heb zelf richting hrm de master gedaan dus sluit er goed op aan!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:45

... en dan heb je het allemaal op een rijtje, gooien ze de boel om. En niet in één keer, maar in drie stappen. Om het overzichtelijk te houden...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:50

"Overzichtelijk"

Haha tis erg ingewikkeld, maar vind het erg interessant, dat wel!