Jeetje zit hier mee te lezen...sammie niet zo aangebrand.
Er wordt nergens geroepen dat zij geen opleiding heeft gehad. Alleen dat ze geen HBO/WO opleiding tot docent Engels heeft gehad. Je haalt nu weer alleen het stukje HBO opleiding eruit en roept dat je beledigd bent dat 'wij' denken dat ze deze niet heeft gehad. Heel dat stuk komt nergens voor, als je beter leest. Er wordt niet afgezeken, alleen benoemd dat er nog een optie is.
In plaats van dat je elke zin vervormt en daarin een naaipuntje vind, roep dan wat ze wel gedaan heeft? Waarschijnlijk gewoon normaal regulier onderwijs in Engeland, en vervolgens een studie. En als ze wel Engels heeft gestudeerd, dan had je dat nu waarschijnlijk al geroepen.
Het punt wat Goof daarin geeft is helemaal terecht. 95% (of meer?) van de Britten heeft normaal onderwijs gehad. Evenzo met Nederlands. Maakt dat, dat ze de spellingsregels door en door moeten kennen? Nee.
Als ik zie wat voor drama ik hier in mijn werk voorbij zie komen (zowel op Engels als Nederlands) vraag ik me soms af of mensen op de basis- en middelbare school niet beter op hadden moeten letten. En ik ben ook geen hoogstandje op het gebied van spelling en grammatica.
Wat er feitelijk wordt gezegd: Prima dat jouw stiefmoeder Brit is en die manier gebruikt. Maar feitelijk wordt er alleen gezegd dat er ook een andere optie is, en dat die ook OK is.
Niemand is heilig en niemand weet alles beter. Maar dingen die vast staan gelegd in de spellingsregels, daar kun je moeilijk omheen. Brit of Nederlander of welke nationaliteit zijnde dan ook.
En eigenlijk is deze post vooral uit irritatie geschreven, want in jouw geval mag je gewoon even tot 10 tellen, de post beter lezen en zien dat niemand jou afblaft. (en nu doe ik feitelijk hetzelfde....maar ach, soms moet het er even uit

)
Maar als we er vanuit moeten gaan dat mijn via kennis die in Japan is opgevoed alle Japanse taal beter kent dan een aantal anderen, omdat 't zijn moedertaal is. En degene hier die het 6 jaar gestudeerd hebben of er ook opgegroeid zijn het maar niet weten. Jezus, dan werd het een mooie prakzooi overal. Iedereen moet bij blijven leren, en zelfs jouw stiefmoeder.
Dat je die link niet kan leggen vind ik jammer.