Weinig salaris gekregen, ''na aftrek vordering''? Wat is dit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Weinig salaris gekregen, ''na aftrek vordering''? Wat is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:12

ik vermoed dat er een fout is gemaakt. Als je aan het eind van de dag nog niks hebt gehoord, gewoon weer bellen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:18

Klinkt als loonbeslag.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:26

Pinda_Dipje schreef:
Klinkt als loonbeslag.

Ik denk dat de ts wel weet of het loonbeslag is of niet ;)

Hopelijk is het een foutje met de loonheffingskorting en krijg je alsnog je geld

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:31

Maeve schreef:
Ben ik ook zeker van plan! Ik vind dit echt van de zotte, helemaal dat niemand blijkbaar weet waarom het is ingehouden en dat ik er helemaal geen bericht van heb gehad. Waarschijnlijk een fout van hen omdat ik twee contracten heb bij dezelfde werkgever, dan geldt de loonheffingskorting gewoon voor beide zei dat meisje.
Ik wacht af en anders hang ik zo weer aan de telefoon ;-)

Nouuuu... Als ze dat niet goed doen dan krijg je "dubbel" en wanneer je boven een bepaald bedrag verdient kan dat problemen opleveren.
Normaal dien je dan terug te betalen aan de belastingdienst omdat er te weinig belasting is ingehouden.
Misschien wil de werkgever dat voor zijn (doen ze het toch dubbel), en houden ze het nu in zodat je straks geen problemen hebt met terugbetalen aan de belasting.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:36

Loonheffingskorting kun je maar bij een werkgever krijgen. Je werkt wel onder 2 contracten en mss worden die 2 niet onder dezelfde werkgever gezien. Ik gok dat het daarmee te maken heeft

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 10:51

Ik wist het niet zeker bij het invullen van dat formulier dus ik heb er een briefje bij gedaan dat ik nog een ander contract heb bij dezelfde werkgever. Overigens heb ik dat contract nog maar drie maanden dus ik neem niet aan dat t dan al over een onterechte 600,- zou gaan... Ik wacht af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:52

Maeve schreef:
Ik wist het niet zeker bij het invullen van dat formulier dus ik heb er een briefje bij gedaan dat ik nog een ander contract heb bij dezelfde werkgever. Overigens heb ik dat contract nog maar drie maanden dus ik neem niet aan dat t dan al over een onterechte 600,- zou gaan... Ik wacht af.

Nou dat zou heel goed kunnen. Je loonheffing kan zeker wel 600 euro zijn over 3 maanden.
Je mag korting aanvragen over 1 werkgever. En ja, je hebt nu 2 contracten bij dezelfde werkgever maar ik denk niet dat dit mag. Ik denk dat je over 1 baan maar korting mag krijgen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:57

Suzanne F. schreef:
Maeve schreef:

Nou dat zou heel goed kunnen. Je loonheffing kan zeker wel 600 euro zijn over 3 maanden.
Je mag korting aanvragen over 1 werkgever. En ja, je hebt nu 2 contracten bij dezelfde werkgever maar ik denk niet dat dit mag. Ik denk dat je over 1 baan maar korting mag krijgen.

Makkelijk zelfs. :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:10

dan nog…zoiets hoor je te communiceren aan je werknemer

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:12

Kinke schreef:
dan nog…zoiets hoor je te communiceren aan je werknemer

Waarschijnlijk staat het ergens beschreven dat zulke fouten automatisch verrekend worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:14

dan nog, als ik de salarisadministratie zou doen dan moet ik me toch kunnen voorstellen dat zo'n verrekening in 1x een ander in de problemen kan brengen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:15

Oh nou ik zou het wel fijn vinden als dit het zou zijn. Hoop dat ik straks bevestiging krijg.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:17

De belastingdienst zegt dat je maar bij één werkgever de loonheffinskorting mag hebben. Maar het zijn twee contracten en één werkgever, dus lijkt me niet dat dat een probleem is.
Heb je je salaris ook ontvangen met twee salaris stroken of één?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:21

Je mag inderdaad maar bij 1 werkgever je loonheffingskorting toepassen maar als dit fout gaat (en dus dubbel wordt toegepast) kom je daar normaal pas bij je belastingaangifte achter en moet je dan veel bijbetalen, dat wordt normaal niet zomaar door de werkgever dan ineens aangepast. Wellicht dat het hier wel anders is omdat het bij dezelfde werkgever is, maar 2 contracten.. Maar volgens mij telt het dan niet als 2 werkgevers/banen..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:27

Als ze twee verschillende salarisstroken ontvangt is het voor de loonheffingskorting wel een probleem.
Wellicht hebben ze dit bij de admin opgemerkt en nu alsnog loonheffing toegepast.

Ze kunnen natuurlijk alles op één salarisstrook gooien en daarop specificeren. Dat is geen probleem.
Maar twee loonstroken wel.
Ik heb in de zomer gewerkt bij dezelfde werkgever maar op verschillende locaties.
Ik kreeg twee loonstroken en kon ook maar bij één locatie de loonheffingskorting toepassen.

Overigens heb ik ook eens twee 'mini'-baantjes gehad. Twee verschillende werkgevers.
Bij beide loonheffingskorting laten toepassen, ik verdiende op jaarbasis samen zo weinig (<6000) dat het niet uitmaakte.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:36

Ik denk ook dat het met de loonheffing te maken heeft

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:03

twee contracten bij 1 werkgever kan maar je mag maar over 1 contract loonheffing. Dat probleem had ik vorig jaar ook en toen moest ik 533 euro terugbetalen aan de belasting.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:10

har166 schreef:
twee contracten bij 1 werkgever kan maar je mag maar over 1 contract loonheffing. Dat probleem had ik vorig jaar ook en toen moest ik 533 euro terugbetalen aan de belasting.

Dat is inderdaad wat je vaak ziet als het per ongeluk bij allebei is gedaan. Maar dat zie je dan dus normaal pas bij je belastingaangifte.
Wellicht omdat het dezelfde werkgever is maar 2 contracten dat zij het nu zelf gecorrigeerd hebben. Het was dan alleen wle netjes geweest als ze dat vooraf even hadden laten weten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:25

En, heb je inmiddels uitleg gekregen TS?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:31

Ik heb inmiddels voor de 4e keer gebeld. Donderdag te horen gekregen dat ik die dag nog bericht zou krijgen, teruggebeld en toen zou het vrijdag zijn, vrijdag gebeld en toen zou het begin volgende week zijn, vandaag gebeld en nu is het ''hopelijk deze week''.

Heb dat meisje gevraagd of het aan de loonbelasting zou kunnen liggen maar als ze die fout hadden gemaakt, dan was er juist teveel ingehouden geweest en dan zou ik geld toe krijgen. Het staat nu in ieder geval goed in het systeem. De loonbelasting is niet de oorzaak.
Wat het dan wel is, wist zij me niet te vertellen, omdat ze dus nog steeds geen bericht had gehad van de loonadministratie. Het blijkt niet mogelijk te zijn om de loonadministratie rechtstreeks te spreken te krijgen. Het is gewoon een kwestie van wachten tot er een antwoord komt (niemand weet wanneer dat antwoord komt) en tot die tijd mag ik het doen met een fractie van mijn loon. Ik heb wekenlang 40/50u gebuffeld en ben nu wel een beetje zuur :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:35

jeetje ze moeten gewoon direct een verklaring kunnen geven, dit is toch van de zotte... snap heel goed dat je hier kriegelig van wordt

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:40

De loonadministratie wordt vaak uitbesteed en dan heb je waarschijnlijk net de pech dat iemand die parttime werkt jouw salarisstrook heeft gemaakt. Gewoon over een dag of twee weer even bellen!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:40

Krijg je voor die 2 contracten een afrekening, dus het salaris bij elkaar opgeteld, of maken ze 2 afrekeningen en dus ook 2x salaris over? Ik heb een vermoeden dat het toch met de heffingskorting te maken heeft, als er tenminste 2 afrekeningen gemaakt worden. Ook al heb je 2 contracten bij dezelfde werkgever mag er volgens mij maar 1x heffingskorting toegepast worden.
Ben erg benieuwd. Dat er niet over gecommuniceerd wordt is wel vreemd en zeer onprettig.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:45

kirri, blij dat jij ook zo reageert, ik heb vaak te veel begrip voor dit soort dingen, inderdaad wat Suusje1986 zegt, het is uitbesteed aan een ander bedrijf en de dames aan de telefoon kunnen er ook niks aan doen. Maar het kan toch niet dat je zomaar de helft van je loon niet krijgt en niemand die je kan vertellen waarom niet...

Emma_s_girl ik kreeg 2 afrekeningen, maar deze maand maar één maar dat komt waarschijnlijk omdat het handmatig is overgemaakt. De heffingskorting stond volgens mw. goed in het systeem en als het hiervoor niet goed was geweest, dan had ik dus juist nu geld toe moeten hebben gekregen.
Sowieso is het hun fout want bij het invullen van het formulier heb ik aangegeven niet te weten of er wel of niet loonheffingskorting moest worden toegepast ivm 2 contracten bij één baas. Op het formulier staat namelijk dat je de korting maar bij één WERKGEVER mag laten toepassen... hoe dan ook is het niet communiceren een slechte zaak.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:51

Ik vind het zowiezo al belachelijk dat als je loonstrook iets speciaals heeft dat je er niet even een begeleidend briefje bij krijgt. En dat er dan ook niet iemand aan de telefoon te krijgen is slaat al helemaal nergens op.