Heb jij je "droom" werk na gejaagt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 19:11

Paard_Aap schreef:
Ik wil werken met paarden. :Y)
Tja, dat is mijn droomberoep. En als dat niet kan, in het buitenland werken. Ik ben het lieft is het buitenland, ik vind nederland zo plat. :')
Dus mijn droom beroep is: werken in het buitenland met paarden...maar helaas lijkt dat niet zo geweldig haalbaar. :(
Anders weet ik het nog niet, een beroep waar je veel geld evrdient zodat ik een paard kan hebben. :+

Groom in het buitenland??

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:11

Ben er nog mee bezig.

Vanaf dat ik kan praten roep ik al dat ik "iets met tekenen" wil worden.

En nu studeer ik illustratie aan de kunstacademie :)

Het is wel een hobbelige weg geweest :Y) Heb eerst VMBO gedaan, want havo ging niet. Toen 4 jaar MBO gedaan (Grafisch Lyceum Rotterdam). Hier op de Willem de Kooning Academie aangenomen voor schooljaar 2013 maar viel enorm tegen, dus ben ik gestopt. Vond het alleen zo onwijs jammer dat ik het nog een keer wilde proberen en nu gaat het supergoed. Haal hoge cijfers en merk ook echt enorme progressie :j zat echt een beetje vast de eerste keer. En nu ben ik helemaal gelukkig op school.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:11

Cas123 schreef:
Mij lijkt DA assistente ook heel leuk want ik hou echt van dieren! Heb een complete dierentuin( 4 kippen, 1 pony, 2 honden, 2 cavia's, hamster en binnenkort 2 biggetjes <3)
Maar kan niet zo goed tegen bloed...... wil iemand iets meer vertellen over DA assistente? :)

Als DA assistente neem je eigenlijk vooral telefoontjes op. Kan je beter dierenarts assistente praverientair
(Als je het zo schrijft :') )

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:12

Hoi Cas123! :)

Ik wist vroeger niet precies wat ik wilde worden. Wel trokken 'mensen die anders zijn' (denk aan depressie, anorexia, angststoornissen, etc.) mijn aandacht en vond ik dat reuze interessant. Nu volg ik de opleiding tot verpleegkundige in de psychiatrie! Het was dus niet een bepaalde 'droombaan', maar uiteindelijk was er volgens mij geen beter beroep voor mij te vinden, vind het super leuk en interessant! :j

Over ergotherapie: ik heb dit zelf een jaar gedaan, ben uiteindelijk gestopt i.v.m. mijn grote interesse voor psychiatrie. Erg mooi beroep! En als ik je een tip mag geven: ga na je VMBO beginnen met MBO in de zorg (helpende, verzorgende of verpleegkundige), dan heb je al een mooie voorsprong als je uiteindelijk naar het HBO kan! Succes! :)

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:13

wauw leuk topic :)

ik ben op weg om te doen wat ik wil, heeft lang geduurd voordat ik echt wist wat ik als droombaan zou willen.. maar binnenkort heb ik intake op de HKU voor een interieur architecten opleiding (hbo) :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:14

@xloki, cas123 doet BBL (dat is basis toch) dan moet je toch eerst een niveau 1 of 2 opleiding gaan doen? Je moet volgensmij eerst niveau 4 gedaan heben voordat je naar het hbo mag

billionache

@Cas123: je mag mij altijd PB'en :-) Wel kan ik je vertellen dat je beter niet aan de opleiding begint als je niet tegen bloed kan - althans bij ons niet, gezien je behoorlijk wat dissecties moet doen op (dode) dieren en hier ook op gequoteerd wordt. En wat bij ons heel sterk geldt: dierenliefhebber zijn of 'diertjes willen helpen' is niet voldoende om deze opleiding te volgen.

marleen_88

Ik heb wel eens vriendenboekjes teruggelezen, daar stond bij wat ik later wil worden: 'kraamverzorgster,' 'politie te paard -joh wie niet- en kleuterjuf.
Dit laatste ben ik zo ongeveer geworden, juf op de basisschool.

Via het vmbo - mbo en hbo heb ik deze route afgelegd. Ik heb er geen dag spijt van en geniet dagelijks van m'n leerlingen in de klas.
Waar een wil is...

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:15

BeSen schreef:
Cas123 schreef:
Mij lijkt DA assistente ook heel leuk want ik hou echt van dieren! Heb een complete dierentuin( 4 kippen, 1 pony, 2 honden, 2 cavia's, hamster en binnenkort 2 biggetjes <3)
Maar kan niet zo goed tegen bloed...... wil iemand iets meer vertellen over DA assistente? :)

Als DA assistente neem je eigenlijk vooral telefoontjes op. Kan je beter dierenarts assistente praverientair
(Als je het zo schrijft :') )

Dit is niet waar.
Je werkzaamheiden zijn zeer uiteenlopend, van inderdaad baliewerk tot het verzorgen van de opnamedieren, assisteren bij operaties, eigenaren voorlichten over ziektes/dieetvoeding, dieren fixeren, medicijnen toedienen, klinisch/bloed/urine etc onderzoeken uitvoeren en eventueel een dier behandelen.
Dit is geen opleiding die je moet doen als je het leuk vind om "katten te knuffelen". Je verzorgt de dieren, maar je werkt met mensen. En de theorie is pittig.
Vraag maar wat je wilt, ik ben als het goed is over 3 weken geslaagd voor mn examen als paraveterinair. :)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:15

Cas123 schreef:
Paard_Aap schreef:
Ik wil werken met paarden. :Y)
Tja, dat is mijn droomberoep. En als dat niet kan, in het buitenland werken. Ik ben het lieft is het buitenland, ik vind nederland zo plat. :')
Dus mijn droom beroep is: werken in het buitenland met paarden...maar helaas lijkt dat niet zo geweldig haalbaar. :(
Anders weet ik het nog niet, een beroep waar je veel geld evrdient zodat ik een paard kan hebben. :+

Groom in het buitenland??

Ja, zou kunnen. Maargoed, ik ben pas 13, en ik moet na dit jaar nog 4 jaar school. Dus ik heb nog tijd om er over na te denken. :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:16

@liesje1611, ik ken iemand die dierenarts assistente is en die doet bijna alleen maar telefoontjes
Bij paraventiair doe je idd meer, daarom zei ik dat je dat wel moet doen en niet gewoon assistente

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:17

BeSen schreef:
@xloki, cas123 doet BBL (dat is basis toch) dan moet je toch eerst een niveau 1 of 2 opleiding gaan doen? Je moet volgensmij eerst niveau 4 gedaan heben voordat je naar het hbo mag

Bbl is leren en werken tegelijkertijd. Dus kan in principe op elk niveau, ook niveau 4.

Je hebt dus een contract bij een bedrijf en werkt dus partime en gaat nog een dag of meer in de week naar school.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:18

BeSen schreef:
@liesje1611, ik ken iemand die dierenarts assistente is en die doet bijna alleen maar telefoontjes

Dan heeft ze óf heel veel pech óf ze is simpelweg tot niet meer bevoegd :D
Paraveterinair is zoveel meer dan dat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:18

BeSen schreef:
Bij paraventiair doe je idd meer, daarom zei ik dat je dat wel moet doen en niet gewoon assistente

Para veterinair is toch het dure woord voor dierenarts assistente? :+ en dus hetzelfde?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 19:19

Oh ja nog vergeten te zeggen!
We moesten dit jaar kiezen tussen 3 sectors in de richting van wat je wilt worden. Ik heb voor de verzorging gekozen waarbij ik volgend jaar 10 uur per week verzorging krijg + de basis vakken. Ik heb dus al een kleine voorsprong. Heb dit jaar 2 dagen mee gelopen in een verzorgingshuis. :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:19

BeSen schreef:

Ze zit op VMBO basis, daarmee mag je naar MBO niveau 2. Dit betekent dat ze eerst niveau 2, 3 en 4 moet doen voordat ze naar het HBO mag, in totaal zo'n 7/8/9 jaar. Daarbij nog 4 jaar HBO = de 13 jaar waar ze het over heeft. :)
Laatst bijgewerkt door xLoki op 26-05-15 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:19

Liesje1611 schreef:
BeSen schreef:

Dan heeft ze óf heel veel pech óf ze is simpelweg tot niet meer bevoegd :D
Paraveterinair is zoveel meer dan dat.

Ze ks dierenarts assistente zonder paraveterinair. (Dat heb je ook)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:20

Ja, ik heb mijn droombaan :)

Al vanaf kinds af aan ben ik gek van het theater. Ik wilde absoluut in een theater werken.
Dit is mij gelukt. Ik heb hier altijd ontzettend hard voor geknokt, want het is absoluut geen makkelijke branche.

Nu ben ik ondertussen 4 jaar werkzaam in een theater waar ik alles kan en mag doen wat ik graag zou willen.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:20

Half/half... Lesgeven wat ik altijd al wilde doen en nu ruim 6 jaar mee bezig ben. Werken bij de Mc, niet echt mijn droombaan, maar voldoende om er van te leven. Nu bezig met het vinden van een geschikte locatie om een manege op te starten :) (Klein beginnen en als het goed gaat, steeds iets meer uitbreiden).

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:21

vuurneon schreef:
BeSen schreef:

Para veterinair is toch het dure woord voor dierenarts assistente? :+ en dus hetzelfde?

Bijna; een paravet heeft meer bevoegdheden zoals bijv bloed afnemen, inenten etc wat een dierenartsassistente niet mag.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 19:21

Ik doe nu basis zonder LWO. (LeerWegOndersteuning)
ik moet dan idd op het MBO niveau 2 beginnen en dan doorleren tot niveau 4 en dan mijn HBO.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:25

Liesje1611 schreef:
vuurneon schreef:

Bijna; een paravet heeft meer bevoegdheden zoals bijv bloed afnemen, inenten etc wat een dierenartsassistente niet mag.

Ah het is dus dierenarts assistent met een plus module als het ware.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:26

Cas123 schreef:
Ik doe nu basis zonder LWO. (LeerWegOndersteuning)
ik moet dan idd op het MBO niveau 2 beginnen en dan doorleren tot niveau 4 en dan mijn HBO.

Kun je als je goed in school bent ook wel verkort doen het mbo :)

Doe je bv hierna mbo V dan kun je zelfs verkort daarna hbo V doen (met als plus dat je altijd wel ergens aan de bak komt, tijdelijk)

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:27

Iris82 schreef:
Ik heb mijn droomopleiding gedaan. Hbo diermanagement. Om nu in de verzekeringen te werken. :+

Ik doe dezelfde opleiding, voor mij een ontzettend leuke opleiding, maar of ik werk ga vinden is nog maar de vraag. Ben nu tweedejaars...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:27

Tja, de banenmarkt heeft nu eenmaal ook veel invloed op waar je komt te werken. Maar dat hoeft geen reden te zijn om je dromen uit het oog te verliezen. Ik riep vanaf havo 2 dat ik psycholoog wilde worden, nu ben ik het ook bijna en reken maar van yes - mits er wat te vinden is - dat ik ook in die sector aan het werk ga/wil.