Dilemma, wel of niet op schoolreisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:57

Ik weet niet hoe je zelf bent, maar wanneer je het wachten zat bent kan je altijd even een uurtje er alleen op uit trekken (of een vriendin meenemen) lekker slenteren door het sprookjesbos.
Alleen continu op de rest wachten in de rij zou ik echt niet doen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:57

Ik ga nooit mee op schoolreisjes. Kosten teveel energie en je krijgt teveel negatieve emoties als je niets mag. Je kunt voorstellen aan je vriendinnen om dan binnenkort eens anar de bioscoop oid te gaan.

Gewoon eerlijk de voor en nadelen bij elkaar optellen. Kan je zo lang in de bus zitten? Wat als er iets gebeurd? Drukte, dus kans op een klap op je rug? Etc.

arabella2000

Re: Dilemma, wel of niet op schoolreisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:16

Ik zou niet meegaan. Als je meegaat, kijk dan of je geen rolstoel ofzo mee kan nemen. Dan kun je overal waar je wilt je rust pakken (en een leesboekje, ofzoiets om te doen als de andere in een atractie zijn).
Zelf ben ik door redenen 1 keer meegegaan terwijl dat niet slim was. Toen ben ik in paniek geraakt en het was echt verschrikkelijk voor mij. De rest heeft het niet zo meegekregen gelukkig (was een lange treinreis en een soort museumbezoek).
De keer daarna ben ik thuis gebleven met een vervangende opdracht. Ik durfde het gewoon niet meer.

Nog steeds doe ik zo'n dingen pas echt ontspannen (bv disney) als mijn ouders de camper meenemen en die daar op de parkeerplaats zetten of een eigen auto ofzo. En zowieso alleen maar met familie.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:42

2 vriendinnen hebben erg veel respect voor mij maar de andere die vind dat ik me aan stel en ze is vaak enthousiast en dan trekt ze je gewoon mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:45

Cas123 schreef:
2 vriendinnen hebben erg veel respect voor mij maar de andere die vind dat ik me aan stel en ze is vaak enthousiast en dan trekt ze je gewoon mee.

En zij weet natuurlijk hoe jij je voelt. ;)

Ik zou thuisblijven, maar ik ben dan ook iemand wat zich totaal niks aantrekt van wat andere mensen denken of vinden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:53

Cas123 schreef:

Met die vriendin moet je dan wel harde afspraken maken denk ik, neem d'r apart. Die anderen kun je ook de risico's vertellen en dan vragen of ze je willen steunen zodat je niet in verleiding komt om toch in te stappen als die ene vriendin het even vergeet.

Ik ben allergisch voor alcohol, ik moet ook vaak nee zeggen (ook al zou ik best willen). Maar als ik dan maar nooit naar een feestje zou gaan werd mijn leven wel erg saai.

Zelf vind ik de Efteling echt heel erg leuk en ga ik zelden in de spannende attracties.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:53

Ik zou ook niet meegaan. Het sprookjesbos is niet zo groot. Naar mijn idee bestaat de Efteling voornamelijk uit dingen waar jij niet in kan nu. Zou het daarom aan me voorbij laten gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:54

Heb je toffe docenten die met de schoolreis mee gaan?
Wat je nog kan doen is afspreken dat je vriendinnen 's ochtends 2 uur pakken om alle 'heftige' dingen te doen, dat jij vraagt of je bij je docenten een bakkie koffie mee mag drinken en de rest van de dag zou je dan met je vriendinnen op pad kunnen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:02

Ik ga het er eens met mijn ouders over hebben :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:03

Doubtless schreef:
Ik zou ook niet meegaan. Het sprookjesbos is niet zo groot. Naar mijn idee bestaat de Efteling voornamelijk uit dingen waar jij niet in kan nu. Zou het daarom aan me voorbij laten gaan.

Hoe vaak ben jij in de Efteling geweest en met wie?

Het sprookjesbos is niet zo groot in m2 misschien maar ik ben er toch regelmatig verdwaald (ondanks dat ik al tientallen keren geweest ben). 28 sprookjes inmiddels! Daar kun je je makkelijk een dag vermaken hoor!

Maar veel pubers gaan alleen maar voor de adrenaline, dat is waar!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:04

Ik zou niet meegaan. Ik zou geen zin hebben om de hele dag op de tassen te mogen passen.
Je kan eventueel ook een rolstoel lenen bij de Efteling als je toch wilt gaan, maar opziet tegen het lange lopen en staan. Dit zijn wel rolstoelen die niet comfortabel zelf rollen, dus je vriendinnen moeten je dan wel duwen.
En als je even zin hebt om zelf te lopen en je gaat zelf je legen rolstoel duwen en mensen kijken, dan kijk je verschrikt en roep je naar je vriendinnen dat jullie oma ergens vergeten zijn. :+

Nadeel is dan wel weer dat je niet in de Droomvlucht mag als je rolstoelafhankelijk bent ivm de vluchtweg oid en ik er dus ook niet inkwam door die rolstoel, ondanks dat ik toen nog best redelijk kon lopen, alleen niet de hele dag.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:09

Mijn vriendin durfde niet in achtbanen, maar wachtte wel mee in de rij en liep dan gewoongewoon gelijk door naar de uitgang ipv in te stappen :) grootste deel sta je toch in de rij :P maar dan moet je wel discipline hebben om echt aan je gezondheid te denken en niet toch te gaan omdat je er toch ventbentventbent.

Kan je wel hele dag lopen en staan zonder problemen?

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:17

Ik zou mee gaan..maar dan in een rolstoel. Hoef je EN niet te lopen en het voordeel daar aan is dat je bij een attractie niet in de rij hoef te staan en zo net je vriendinnen heeeeel veeel attracties kunt doen die jij wel kan doen (en ff heel slecht gedacht...wil jij niet in de python en zij wel...dan leen je toch ff je rolstoel uit ;-) )
Zie het gewoon als een dagje uit..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:21

Het punt is dat ik niet van mijn vriendinnen kan verlangen dat ze bij mij blijven of iets. Lopen of lang staan krijg ik pijn aan mijn rug en knieën ik kan het gewoon weg niet :) sprookjes bos vind ik persoonlijk geweldig maar mijn vriendinnen niet. En om nou in me eentje te gaan :+ ik ben wel iemand die niet graag in de weg staat. Ik wil niet de schakel zijn dat mijn vriendinnen het niet leuk hebben gehad omdat ik er niet in mag of ik iets anders wil doen.... vind dit een lastige

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:23

jaime_andrea schreef:
Ik zou mee gaan..maar dan in een rolstoel. Hoef je EN niet te lopen en het voordeel daar aan is dat je bij een attractie niet in de rij hoef te staan en zo net je vriendinnen heeeeel veeel attracties kunt doen die jij wel kan doen (en ff heel slecht gedacht...wil jij niet in de python en zij wel...dan leen je toch ff je rolstoel uit ;-) )

Zucht, en hierom moeten mensen die écht wat mankeren tegenwoordig in een boel pretparken met een doktersverklaring of invalidenparkeerkaart komen, omdat ze anders niet geloofd worden. Bewijzen dat je ziek bent, omdat anderen het zo lekker makkelijk vinden om iets te veinzen om maar niet in een rij te hoeven staan.
Wil je mijn 'voordelen', dan neem je mijn ziekte er ook maar bij!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:25

sallandval schreef:
Doubtless schreef:

Hoe vaak ben jij in de Efteling geweest en met wie?

Het sprookjesbos is niet zo groot in m2 misschien maar ik ben er toch regelmatig verdwaald (ondanks dat ik al tientallen keren geweest ben). 28 sprookjes inmiddels! Daar kun je je makkelijk een dag vermaken hoor!

Maar veel pubers gaan alleen maar voor de adrenaline, dat is waar!

Een keer of 6/7? Met de familie, school & vrienden. Voor alleen t sprookjesbos zou ik gewoon niet gaan.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:25

Dreamybol schreef:
jaime_andrea schreef:

Zucht, en hierom moeten mensen die écht wat mankeren tegenwoordig in een boel pretparken met een doktersverklaring of invalidenparkeerkaart komen, omdat ze anders niet geloofd worden. Bewijzen dat je ziek bent, omdat anderen het zo lekker makkelijk vinden om iets te veinzen om maar niet in een rij te hoeven staan.
Wil je mijn 'voordelen', dan neem je mijn ziekte er ook maar bij!

Precies, ongelofelijk asociaal!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:26

Dreamybol schreef:
jaime_andrea schreef:

Wil je mijn voordelen, dan neem je mijn ziekte er ook maar bij!

Idd.. walgelijk dat veinzen

Als je ook in rolstoel moet en zij niet mee willen naar sprookjesbos Enzo zou ik het aan je voor je voorbij laten vaan

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:26

Dan zou ik niet gaan. Zoals jij het omschrijft klinkt het alsof je je de hele dag opgelaten gaat voelen omdat je denkt dat je vriendinnen zich aan je irriteren.
Ik zou gewoon een andere keer iets met ze gaan dat fysiek niet zo zwaar is. Sowieso op zo'n dagje efteling ben je al veel heen en weer aan het lopen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:41

Cas123 schreef:
Het punt is dat ik niet van mijn vriendinnen kan verlangen dat ze bij mij blijven of iets. Lopen of lang staan krijg ik pijn aan mijn rug en knieën ik kan het gewoon weg niet :) sprookjes bos vind ik persoonlijk geweldig maar mijn vriendinnen niet. En om nou in me eentje te gaan :+ ik ben wel iemand die niet graag in de weg staat. Ik wil niet de schakel zijn dat mijn vriendinnen het niet leuk hebben gehad omdat ik er niet in mag of ik iets anders wil doen.... vind dit een lastige

Ik denk dat het niet verstandig is om te gaan.

Even kort de nadelen;
- Je wilt je vriendinnen niet tot last zijn (van te voren zeggen ze dat het niet erg is en rekening met je zullen houden maar vaak loopt dat in de praktijk anders af..)
- Je hebt last van je rug
- Je kunt niet lang lopen of lang staan
-> in de efteling is het vrij groot en slenteren is vaak ook erg vermoeiend voor je lichaam en als je vriendinnen steeds verschillende dingen willen doen moet je het hele park door
- Het kan voorkomen dat het wachten erg lang duurt
- Het kan voorkomen dat je vriendinnen toch graag met z'n 3en ergens in willen
- Alleen wachten is echt niet leuk

Voordelen;
- Je bent er een dagje uit
- Je kunt een rolstoel lenen maar dan moet die wel geduwd worden volgens mij
- Je kunt rustig aan doen en tussendoor rusten als de anderen in een attractie gaan en er een vriendin bij jou blijft
- Je kunt van te voren aan je vriendinnen vragen of ze rekening met je houden

Maar het blijft een persoonlijke keuze, als jij echt goede vriendinnen hebt die je begrijpen en die je willen helpen en als je bijvoorbeeld een rolstoel mee kunt nemen dan zou het prima kunnen. Maar neem wel de rust als je die nodig denkt te hebben.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:47

Als ik jou was zou ik van het geld dat de Efteling kost lekker iets anders gaan doen dat je wel kan met je lichaam.
Naar een voorstelling die je graag wil zien, naar de film, sauna, bootrondvaart, uit eten of wat dan ook.
Succes met je beslissing.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:50

Goof schreef:
Heb je toffe docenten die met de schoolreis mee gaan?
Wat je nog kan doen is afspreken dat je vriendinnen 's ochtends 2 uur pakken om alle 'heftige' dingen te doen, dat jij vraagt of je bij je docenten een bakkie koffie mee mag drinken en de rest van de dag zou je dan met je vriendinnen op pad kunnen.

In 2 uur "alle" heftige attracties pakken?
Bij sommige sta je gerust meer dan een uur in de rij.

Daarentegen zijn er genoeg docenten die ook in alle attracties willen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 22:09

Ik heb geen flauw idee of er docenten met een groepje mee gaan. Vorig jaar gingen de docenten op een plek koffie en zo drinken en de leerlingen mochten het park zelfstandig door.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:14

Je kan niet lang staan, maar de rij voor de droomvlucht is ook al gauw 30-60 minuten. En dat bij meerdere attracties. Is dat wel handig?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 22:16

Nee eigelijk niet.... :(