Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
silversomali schreef:Welke richting is het? (Ik werk op een moleculair lab) ik zou gewoon de baan aannemen. Misschien maak je daar wel nieuwe contacten of kan je intern doorstromen. En anders kan je altijd overstappen naar een andere baan later toch?
turtlelito schreef:Ashley5 schreef:De functie zal tot het einde van het jaar zijn (proeftijd) en daarna overgaan naar fulltime uitzendbasis.
Dat snap ik niet helemaal........ Proeftijd van 7 maanden mag natuurlijk niet en daarna krijg je een uitzendcontract?
karuna schreef:Gewoon aannemen en het werk gaan doen, in de tussentijd doorzoeken naar voor jou leuker werk. En een tijdelijk contract kun je gewoon stoppen hoor. Als je maar een opzegtermijn in acht neemt, niemand kan je dwingen werk te doen als je het echt niet ligt. Het levert geld op, staat goed op je cv en je blijft in je werkritme.
Je loopt daarnaast ook het risico als je dit werk weigert je een probleem kunt krijgen met een eventuele uitkering.
tita schreef:Klinisch chemisch ????? Of bedoel je medisch klinisch
Kijk als je MLO hebt gedaan kun je verlopig vergeten, hen je HLO gedaan kun je ook vergeten.
Ik snap daadwerkelijk niet wat je zo leuk vind aan hematologie als er simpel labwerk is, is dat.
Totaal geen uitdaging, maar dat is mijn mening na een rondleiding in het ZKH.
Anderzijds levensmiddelentechnologie of chemicus (ikke) is een breed aspect met veel verschillende proefjes.
Ik zie het verschil niet dat je naar rode bloedplaatjes aan het kijken bent of naar een streptokok
Gewoon doen een gat op je CV staat sowieso niet fraai
Ashley5 schreef:Jolien87 schreef:Waarom wil je het werk niet doen? Is het vanuit bepaalde principes of omdat het je gewoon niet ligt?
Ik heb bijna een jaar als productiemedewerker gewerkt bij gebrak aan werk in het onderwijs. Ik vond het vreselijk maar moest wel voor het inkomen.
Ik wil dit werk het liefste niet doen, omdat het mij niet ligt.
Op de opleiding heb ik deze richting een jaar moeten volgen en ik heb nog nooit zo'n lang jaar gehad. Vandaar mijn twijfels.
Kan je het maken om een baan aan te nemen en na bijvoorbeeld drie maanden gedag te zeggen, omdat je iets anders hebt gevonden wat beter bij je past?
fargo schreef:Als het een uitzendbaan is moet die gewoon opzegbaar zijn, dat is het idee van via een uitzendbureau werken in principe lijkt mij
Snorlex schreef:fargo schreef:Als het een uitzendbaan is moet die gewoon opzegbaar zijn, dat is het idee van via een uitzendbureau werken in principe lijkt mij
Vaak geldt er een uitzendbeding de eerste 78 gewerkte weken.
De inlener kan de opdracht ten alle tijden beëindigen binnen die periode.
Hetzelfde geldt voor de uitzendkracht.
In dit geval komt het dus wel "mooi uit", dat het via een uitzendbureau loopt.
Ashley5 schreef:Daardoor is het dus makkelijker opzegbaar, dan als je een contract bij het bedrijf zelf hebt?
Ik weet dat het bedrijf van de één op de andere dag kan zeggen dat je niet meer hoeft te komen als je uitzendkracht bent, maar als je als uitzendkracht zelf op zegt, heb je dat dan ook niet?

tita schreef:Klinisch chemisch ????? Of bedoel je medisch klinisch
Kijk als je MLO hebt gedaan kun je verlopig vergeten, hen je HLO gedaan kun je ook vergeten.
Ik snap daadwerkelijk niet wat je zo leuk vind aan hematologie als er simpel labwerk is, is dat.
Totaal geen uitdaging, maar dat is mijn mening na een rondleiding in het ZKH.
Anderzijds levensmiddelentechnologie of chemicus (ikke) is een breed aspect met veel verschillende proefjes.
Ik zie het verschil niet dat je naar rode bloedplaatjes aan het kijken bent of naar een streptokok
Gewoon doen een gat op je CV staat sowieso niet fraai