Reis Stockholm Organiseren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Reis Stockholm Organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:00

Ik mag toch wel aannemen dat je dit organiseert samen met een docent/verantwoordelijke?

Persoonlijk denk ik dat 300 euro aan de lichte kant is voor een volledig budget. Als je 5x15 euro mee wilt geven voor eten wat daar al bij in zit, zit je al aan 75 euro. Blijft er dus 225 over voor de reis, het hostel en uitstapjes. Het kan absoluut, maar met uitstapjes... Hm. Zelf heb ik geen ervaring met Stockholm maar wel met het organiseren van dit soort dingen. 50 pubers op sleeptouw nemen is een hele hoop. Hoe veel docenten gaan er mee als begeleiding? Hoe zit het met minderjarigen in het hostel? In veel hostels mogen geen mensen onder de 18 verblijven, eventueel met begeleiding zou je kunnen onderhandelen tot minimaal 16. Hoe wil je het gaan doen met slaapplekken? Als je in een hostel twee grote slaapzalen (jongens/meiden) kan nemen ben je waarschijnlijk minder kwijt, maar gaan de leerlingen dit accepteren? Niet iedereen is er fan van om op een grote slaapzaal te slapen. Kamers in duo's of zestallen zijn gangbaar in veel hostels, maar die zijn gelijk wel weer een stuk duurder.

Is het 15 euro eetgeld ook voor de avondmaaltijd? In Scandinavische landen gaat dat denk ik erg lastig worden. Ontbijt/lunch red je daar wel mee, maar een avondmaaltijd is vaak al een stuk duurder. Als je elke avond met z'n allen uit eten gaat moet je daar ook weer rekening mee houden. Reserveer alles van tevoren want een groep van 50 man (zelfs 20 man al) kan je nérgens kwijt zonder reservering. Zelfde geldt voor alle attracties die je wilt bezoeken.

Ontbijten in hostels is vaak erg karig, maar het voordeel hieraan is dat je wel de hele groep bij elkaar hebt. Als je 's morgens een activiteit gepland hebt en je stuurt iedereen er individueel op uit voor ontbijt gaat dit sowieso fout. In veel hostels kan je een deal maken als je met zo'n grote groep komt, vaak doen ze het ontbijt er dan gratis bij.

Kan je lesvrij regelen voor die week? In een schoolvakantie ga je geen enkel hostel kunnen boeken voor zo veel mensen ben ik bang namelijk.

Zou vooral even kijken naar de leeftijden namelijk. Als je veel 14-jarigen mee hebt op reis en een aantal ouderen, ga je de verdeling krijgen dat de helft wilt gaan stappen/zuipen en de andere helft dat niet wil, of beter gezegd kan. Ga je alcohol helemaal verbieden op zo'n reis, heeft je school hier regels over? Als er regels zijn over alcoholgebruik en ook als er veel mensen mee gaan die niet mogen drinken moet je weer kijken naar een avondprogramma. Als je geen avondprogramma hebt kan je niemand verbieden om het hostel uit te gaan en dan zit je weer met het probleem dat de helft hem alsnog peert om te gaan zuipen. Zit je de volgende dag met middelbare scholieren met katers, of stel dat er iets gebeurt.

Beetje een onsamenhangend verhaal zo, maar er zijn zo veel dingen waar je rekening mee moet houden.. Persoonlijk zou ik een maximum op de reis zetten van 20-25 personen, excl je begeleiders. Op 25 leerlingen zou ik persoonlijk toch wel minimaal 4 begeleiders mee nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:11

Ik overleg het inderdaad met de docenten! :) Zou toch raar zijn anders...

De reizen met school gaan elk jaar zo. Dit jaar waren we met z'n zestigen naar Rome, vorig jaar met 50 naar Barcelona. Hartstikke leuk! :) 300 is inderdaad een beetje weinig, merk ik nu. Ik wil het vooral niet te duur maken, maar we hebben dit jaar inderdaad iets van 400 nogwat voor Rome betaald. Grote slaapzalen zijn geen probleem, zo gaat het elk jaar. Leeftijd is ook geen probleem.

De reizen zijn altijd goed geregeld, je krijgt gewoon na een bepaalde tijd vrij zodat je zelf (wel in groepen van minstens 4) iets kan gaan eten in de stad. Je eet dus ook niet met z'n allen. Wel moet je om 10 uur weer in het hotel zijn. Alcohol is verboden, maar je begrijpt dat er toch altijd leerlingen zijn die zich er niet aan houden. Doe je niet veel tegen, dus er wordt ook gewoon goed voorgelicht. Als er toch iets ergs gebeurt (zoals vorig jaar Barcelona) moeten je ouders je komen halen met het vliegtuig. Alle kosten zijn dan uiteraard voor jou.

Verder vind ik jouw verhaal een beetje onsamenhangend. Niet onbeleefd bedoeld ofzo, maar schoolreizen zijn heel normaal. Dat doen ze op bijna elke school, ook met 50 personen, gewoon tijdens lesweken. Attracties reserveren... uiteraard doen we dat, maar het is tegenwoordig echt niet raar meer als je ergens met een groep van 50 man een uitstapje naartoe doet? Op m'n vorige school met 50 man naar China, naar Engeland met 70 man... dat doen ze overal en is niet zo heel bijzonder.

Anoniem

Re: Reis Stockholm Organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:47

Nee ik snap wat je bedoelt hoor. Maar ik dacht dat het de bedoeling was dat je dit helemaal in je eentje ging regelen en coördineren, en dan kan het nogal wat zijn om met zo'n grote groep op stap te gaan.

Wel denk ik dat Scandinavie wat duurder is dan Rome en dat het daardoor misschien wat lastiger wordt. Ik heb zelf echt horror ervaringen met het coördineren van uitstapjes met middelbare scholen, vandaar dat ik misschien wat anders reageer

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:06

Waar wij heel veel plezier van gehad hebben is de Stockholm kortingskaart. Zie voor meer info http://surprisetickets.nl/reizen/stockholm-card Stockholm is namelijk best een dure stad, maar met die kaart kan je onbeperkt met het ov en bijna alle grote musea en attracties gratis bezoeken.

Met een groep is vliegen overigens snel al wat duurder. Want een airline heeft meestal een beperkt aantal echt voordelige stoelen. Dus reken niet dat je allemaal voor dat lage tarief wegkomt met Ryanair!