Ik overleg het inderdaad met de docenten!
Zou toch raar zijn anders...
De reizen met school gaan elk jaar zo. Dit jaar waren we met z'n zestigen naar Rome, vorig jaar met 50 naar Barcelona. Hartstikke leuk!
300 is inderdaad een beetje weinig, merk ik nu. Ik wil het vooral niet te duur maken, maar we hebben dit jaar inderdaad iets van 400 nogwat voor Rome betaald. Grote slaapzalen zijn geen probleem, zo gaat het elk jaar. Leeftijd is ook geen probleem.
De reizen zijn altijd goed geregeld, je krijgt gewoon na een bepaalde tijd vrij zodat je zelf (wel in groepen van minstens 4) iets kan gaan eten in de stad. Je eet dus ook niet met z'n allen. Wel moet je om 10 uur weer in het hotel zijn. Alcohol is verboden, maar je begrijpt dat er toch altijd leerlingen zijn die zich er niet aan houden. Doe je niet veel tegen, dus er wordt ook gewoon goed voorgelicht. Als er toch iets ergs gebeurt (zoals vorig jaar Barcelona) moeten je ouders je komen halen met het vliegtuig. Alle kosten zijn dan uiteraard voor jou.
Verder vind ik jouw verhaal een beetje onsamenhangend. Niet onbeleefd bedoeld ofzo, maar schoolreizen zijn heel normaal. Dat doen ze op bijna elke school, ook met 50 personen, gewoon tijdens lesweken. Attracties reserveren... uiteraard doen we dat, maar het is tegenwoordig echt niet raar meer als je ergens met een groep van 50 man een uitstapje naartoe doet? Op m'n vorige school met 50 man naar China, naar Engeland met 70 man... dat doen ze overal en is niet zo heel bijzonder.