Onderzoek: Help jij mij afstuderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:54

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:45

El75 schreef:
Als dit het niveau van de universiteit is vandaag de dag, dan begin ik mij toch serieus zorgen te maken.................

Ik vind het ook geen goede vragenlijst, maar om dan meteen te concluderen dat het niveau van alle universiteiten slecht is, vind ik wel erg generaliserend. Plus dat dit niks zegt over het verschil tussen 'vandaag de dag' en vroeger. Dus dit vind ik een beetje kort door de bocht.

(Ik zeg dus niet dat het hoger onderwijs wél goed is, alleen dat je dat niet zo na één vragenlijst kunt beoordelen...)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:48

Sterretje90 schreef:
El75 schreef:
Als dit het niveau van de universiteit is vandaag de dag, dan begin ik mij toch serieus zorgen te maken.................

Ik vind het ook geen goede vragenlijst, maar om dan meteen te concluderen dat het niveau van alle universiteiten slecht is, vind ik wel erg generaliserend. Plus dat dit niks zegt over het verschil tussen 'vandaag de dag' en vroeger. Dus dit vind ik een beetje kort door de bocht.

(Ik zeg dus niet dat het hoger onderwijs wél goed is, alleen dat je dat niet zo na één vragenlijst kunt beoordelen...)

Dit zijn gevalideerde schalen, welke opgedragen zijn door de begeleiders. Dit komt voort uit veel meer vooronderzoek. Verder mag ik even niets zeggen. Taalfouten vind ik stug (maar altijd mogelijk), het is door taalkundigen gecheckt. Toch wil ik jullie vragen om het onderzoek af te maken. Ik kan namelijk flink wat data gebruiken. Daarna wil ik per PB wel het een en ander over uitleggen. En vooral het einde van de vragenlijst even goed lezen (en daarom ook liever niet vroegtijdig afhaken!)

p.s. vind je taalfouten erin? Graag mij ook even pb'en waar deze fout dan zit.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:53

Maar door suggestieve vragen te stellen bereik je toch nooit "meet de vragenlijst wat hij zou moeten meten". De vragen sturen de geënquêteerden. Dus wat wil je meten? Of wij ons laten beïnvloeden door suggestieve vragen?
Bij iedere vraag moest ik mijzelf corrigeren 'nee wat vind IK', omdat de vraagstelling je naar een bepaald antwoord "duwt".

Edit: het stond er een beetje raar
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 06-05-15 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Karlijnxxx

Re: Onderzoek: Help jij mij afstuderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:55

Ik stuur je zo even een pb Snorlex.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:06

Zoals ik al aangaf ben ik halverwege afgehaakt. Maar deze zin 'In de advertentie zegt Energiek NL in windmolen te willen investeren....' klopt bijvoorbeeld al niet. Het is 'een windmolen' of 'in windmolenS'. Daarnaast klopt het kommagebruik hier en daar ook niet. Staan verschillende tangconstructies in.

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:13

Sterretje90 schreef:
El75 schreef:

Ik stel volgens mij nergens dat alle universiteiten slecht zijn, het woord slecht gebruik al helemaal niet, maar zet vraagtekens of dit gekwalificeerd kan worden als onderdeel van een afstudeeropdracht op dat niveau. Wat ik wel weet is dat ik er in mijn tijd niet mee weg was gekomen. Deed wel een andere richting, maar juist in communicatiewetenschappen verwacht ik correct Nederlands en goed opgebouwde teksten. Als je naar de tekst kijkt waarop de vragenlijst is gebaseerd dan kan een leek nog zien dat een dergelijke tekst aan alle kanten rammelt en in mijn ogen nooit door een professioneel bedrijf gebruikt zou worden. Ik hoop dan ook dat de doelstelling van de opdracht is om aan te tonen dat een slecht geformuleerde tekst met ondoordachte stellingen als gevolg heeft dat mensen die een dergelijke tekst lezen een negatief beeld van een bedrijf krijgen.

Het is voor mij moeilijk te bevatten dat vragen omtrent de "intelligentie van een onderneming" daadwerkelijk goed gekeurd zijn door begeleiders.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:15

Ingevuld :)

Succes er mee TS!

(edit: heb zelf wel meestal neutraal ingevuld, om de oprechtheid van een bedrijf in te schatten moet je toch wel meer lezen dan vijf regels advertentie ;) )
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 06-05-15 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 16:17

Winged schreef:
Zoals ik al aangaf ben ik halverwege afgehaakt. Maar deze zin 'In de advertentie zegt Energiek NL in windmolen te willen investeren....' klopt bijvoorbeeld al niet. Het is 'een windmolen' of 'in windmolenS'. Daarnaast klopt het kommagebruik hier en daar ook niet. Staan verschillende tangconstructies in.

Bedankt, deze klopt inderdaad niet -O- . Het is gecorrigeerd.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:23

Ik heb m ingevuld! :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:24

Ik wou hem voor je invullen maar met mijn smartphone ging dat niet zo handig omdat ik die pagina's niet kon verkleinen. Hierdoor moest ik per zin de pagina verschuiven en dat vond ik zo vervelend dat ik gestopt ben. Is dit aan te passen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:28

Begonnen en ook weer gestopt, enquête is niet geschikt voor invullen met een smartphone.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 16:30

har166 schreef:
Ik wou hem voor je invullen maar met mijn smartphone ging dat niet zo handig omdat ik die pagina's niet kon verkleinen. Hierdoor moest ik per zin de pagina verschuiven en dat vond ik zo vervelend dat ik gestopt ben. Is dit aan te passen?

Helaas is dit niet aan te passen -O- ik liep hier zelf ook tegenaan.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 00:04

Ik heb nog steeds respondenten nodig voor het onderzoek. Wie o wie wil mij heel blij maken door de lijst in te vullen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:11

Ingevuld!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:16

Ik heb hem ook ingevuld.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 15:20

Bedankt Froukje en Yaralisa! Nog meer helpers die mij helpen af te studeren

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:53

Stendo schreef:
Ik heb hem in gevuld, maar vond het niet prettig invullen. De termen aardig, warmte en vriendelijkheid is allemaal een beetje hetzelfde. Maar wel succes met je afstuderen natuurlijk. ik hoop dat het allemaal gaat zoals je wilt. :)

En een energieleverancier kan ook energie in de vorm van warmte leveren. :')

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:08

Ik heb hem ook ingevuld. Veel neutraal bij vragen waarbij ik niet wist wat er bedoeld werd.

Ik kon hem wel op mijn smartphone invullen, geen problemen ondervonden.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 18:56

Kahawa schreef:
Stendo schreef:
Ik heb hem in gevuld, maar vond het niet prettig invullen. De termen aardig, warmte en vriendelijkheid is allemaal een beetje hetzelfde. Maar wel succes met je afstuderen natuurlijk. ik hoop dat het allemaal gaat zoals je wilt. :)

En een energieleverancier kan ook energie in de vorm van warmte leveren. :')

Dat klopt, ik vond het ook redelijk dubbelzinnig. Gelukkig kunnen wij ook per vraag de betrouwbaarheid testen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:03

Wat een onzinnige vragenlijst. Ben er in het midden mee opgehouden. Hoe kun je grond van een miniscuul stukje tekst de conclusies trekken waar je naar vraagt. Ook zijn vele vragen zo goed als equivalent aan elkaar.
Vraag me af hoe je "per vraag de betrouwbaarheid kan testen" zoals je beweert te kunnen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 19:05

@kuggur: helaas kan ik dat pas als we de vragenlijst sluiten uitleggen. Wellicht dat je het nog zou willen afronden?

Dat kan via het statistiek verwerkingsprogramma waarmee de samenhang voor een set vragen getest kan worden. Lijkt er een buiten te vallen zal die niet als betrouwbaar worden gezien. Dat kan omdat dit gevalideerde schalen zijn die hebben bewezen dat ze kunnen werken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:13

Heb ik gedaan, en de vragen zoals ik al vreesde werden er niet beter op.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 19:15

Ik zal je nu een pb sturen.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:52

Ik heb hem ingevuld, maar zoals velen aangaven: ik kan niet op basis van 5 regels een maatschappij kiezen of afkeuren. Ik heb echt meer gegevens nodig om een energiemaatschappij te kiezen en dan zal ik bijvoorbeeld vriendelijkheid en aardig zijn, geloofwaardigheid op gebied van milieuzaken niet zwaar laten tellen, als de prijs en voorwaarden gunstig zijn.